Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Rikkiä tulee lisää poltoaineesta, niinkuin muutkin palamisjäämät niin niitä kertyy öljyyn. Dieselissä hiukan enemmän mutta kyllä bensakoneessakin öljyn rikkipitoisuus lisääntyy ja veden myötä voi syntyä pieniä määriä rikkihappoa..
Vanhat laivojen raskaat polttoöljyt(HFO) saattoi sisältää rikkiä jopa 2-3 % , mitä halvempi bunkkeri niin sitä enemmän niissä oli rikkiä ja muuta paskaa..

Sinistyksen antama ruostesuojaus ei oo kaksinen. Tosin ammattimainen metallin pintakäsittelyfirma saa kyllä aikaan paksunkin kalvon mutta käyttävät muutakin ainetta kuin öljyä




taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

No kokeilen ja kaksi kertaa vuodessa on putki irti tehdä se uudelleen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Nykyisten polttoaineiden rikkipitoisuus on alle 0,001% eli aika vähäisessä määrin sitä jäte-öljyssä on. Pakoputken pinnoitukseen on saatavana keramista maalin tapaan ruiskutettavaa pinnoitetta (Martelius) joka kestää uunituksen jälkeen korroosiota paremmin kuin "normaali" kuumankesto maali.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

oskuk

Takatoosa on juu ruma, mutta antaa takaistujalle hyvän selkänojan ja ei tarvitse kantaa kypärää kaupoissa. Aikuisten mölynlisäysintoa en ole koskaan tajunnut, mutta jarrut saisi kyllä olla Vespassa paremmat.
Hiljaista on ollut maantielläkin; tänä kautena on kertynyt huonosti metrejä, noin 1600km.

oskuk

Ha, ajattelin panostaa kun tuli Vespa haettua taviteloilta että peräti vaihdan öljyt.
Joopa joo, eipä saa proppua kiintolenkillä auki, hiukan kun varsi viisto niin flittaa koko ajan. Ja holkilla pakari hiukan edessä, mutta se jää nähtäväksi kun holkkia ei vielä kädessä ole...

oskuk

Nno, tuo ongelma tuli hoidettua 30tkm huollossa. Jossa tuli uusi ongelma.
Ilmausproppu vedetty liian piukkaan ja koko klöntti tilaukseen.
Klassikkomoka.
https://modernvespa.com/forum/topic128488

En jaksanut odottaa että asia etenee joten vedin siihen klemmarin. Saas nähhä tihkuuko vettä vai nou.




oskuk

Ei auttanut klemmari, sen verran kovaa on tuo muovi.
Uusi klöntti asennettuna.
Noissa hpe-malleissa tuo on jo alumiinia...

Partanen

Kypärän lukitus on mahdollisuus on penkin ja kaukalon välissä, kun ripustaa kypärän siihen kaukalon tappiin. Ei tarvitse kantaa kypärää kaupassa mukana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003