Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moottoripyörästä Skodeen

Aloittaja mesemies49, 21.04.12 - klo:07:59

« edellinen - seuraava »

mesemies49

Talvella Myin BMW R1200C joka oli minun mielestä kelpo pyörä,kaikin puolin,vaihdossa tuli Piaggio X9 500.No jaa uutuusko viehättää?vai onko näin ,kun eilen tein kesän avauksen ajo tuntui niin mukavalle ja helpolle,eikä ajoviima  +8C ei haitannut farkuissa ajoa.Katsellaan eteenpäin tuliko minusta Skode kuski,mutta nyt vaikuttaa siltä ;D

Partanen

Sattumalta näin viime kesänä, kun joku käynnisti uuden Vespa Gts:änsä prätkäkaupan pihalla. Oli kuulema vaihtanut Harley Davidsonin siihen Vespaan juuri. Hymy oli leveä. Jokin skoottereissa kiehtoo, vaikka laulussakin niitä parjataan lälläripyöriksi. http://www.youtube.com/watch?v=eTkqTlCwAgY&feature=related

Mikähän siinä onkin, ettei Suomessa ole vastaavaa skootterikulttuuria kuin joissakin muissa maissa? Vaikkapa englantilaista alan lehteä lukiessaan ihmettelee, kuinka englantilaiset ovat vuosikymmenet rakennelleet ja viritelleet skoottereita, ja sitten ajelleet niillä tapaamisiin. Vaikka onhan siellä tietenkin enemmän ihmisiäkin, joten joukkoon mahtuu jos jonkinlaista. Suomessa kuitenkin pitää olla mieluummin prätkä, jota laitellaan, ja moottorin pitää olla tietenkin mahdollisimman iso.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

#2
Onneksi olkoon, tervetuloa kulttiin ja palstalle. Kuvia olisi aina kiva nähdä. Kerropa lisää pelistäsi. Vuosimalli?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kymcomies

Tervetuloa skootteroimaan! Käyttöönottokynnys taitaa kyllä olla skootterilla matalampi kuin moottoripyörällä. Vai onko kukaan kuullut, että joku olisi käynyt kyykkypyörällään paikallisessa Siwassa hakemassa maidon, joka jäi markettikeikan yhteydessä ostamatta... ;)
Skoottereissa kiehtoo varmaan moni eri asia eri ihmisiä, minua puhuttelee skoottereissa ennenkaikkea niiden vaivattomuus (+vaiheettomuus).

khaosaming

Suomessa ajoharrastuksen aloittamisessa skootterilla on iso kynnys asenteiden takia. Yleensä skootteriin siirrytään moottoripyöräkokeilun jälkeen, kun uho on haihtunut. Pieni on kaunista.

Skootteria ei pidetä liikenteessä tasaveroisena toimijana. Siksi skootterinkin pitäisi olla mahdollisimman iso.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 23.04.12 - klo:19:28
Skootteria ei pidetä liikenteessä tasaveroisena toimijana. Siksi skootterinkin pitäisi olla mahdollisimman iso.

Tuon huomaa kun on noilla mopoilla ajanut.. Suurikokoinen Bella saa rispektiä liikenteessä, jostain syystä autot pitävät reilua väliä takana ajaessaankin, Hmm,, Pitäisköhän jo pestä ajokamppeet..
Pienemmilkokoisilla moposkopilla(Baotian, Kinroad, Chunlan , Yamaha ym..) joilla olen ajellut niin saa väistellä ettei jää alle..
Jopa 150cc manuaalivespalla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Kymcomies - 23.04.12 - klo:19:19
Tervetuloa skootteroimaan! Käyttöönottokynnys taitaa kyllä olla skootterilla matalampi kuin moottoripyörällä. Vai onko kukaan kuullut, että joku olisi käynyt kyykkypyörällään paikallisessa Siwassa hakemassa maidon, joka jäi markettikeikan yhteydessä ostamatta... ;)
Skoottereissa kiehtoo varmaan moni eri asia eri ihmisiä, minua puhuttelee skoottereissa ennenkaikkea niiden vaivattomuus (+vaiheettomuus).
Totta istun päälle käynnistän ja väännän kaasua.
Ajaako tosiaankin joku vielä jollain manuaaleilla  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kani

Lainaus käyttäjältä: Kymcomies - 23.04.12 - klo:19:19
Tervetuloa skootteroimaan! Käyttöönottokynnys taitaa kyllä olla skootterilla matalampi kuin moottoripyörällä. Vai onko kukaan kuullut, että joku olisi käynyt kyykkypyörällään paikallisessa Siwassa hakemassa maidon, joka jäi markettikeikan yhteydessä ostamatta... ;)
Skoottereissa kiehtoo varmaan moni eri asia eri ihmisiä, minua puhuttelee skoottereissa ennenkaikkea niiden vaivattomuus (+vaiheettomuus).

Jos mulla olis sellanen niin miksi ei? Onko ne niin hankalia?

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: kani - 23.04.12 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Kymcomies - 23.04.12 - klo:19:19
Tervetuloa skootteroimaan! Käyttöönottokynnys taitaa kyllä olla skootterilla matalampi kuin moottoripyörällä. Vai onko kukaan kuullut, että joku olisi käynyt kyykkypyörällään paikallisessa Siwassa hakemassa maidon, joka jäi markettikeikan yhteydessä ostamatta... ;)
Skoottereissa kiehtoo varmaan moni eri asia eri ihmisiä, minua puhuttelee skoottereissa ennenkaikkea niiden vaivattomuus (+vaiheettomuus).

Jos mulla olis sellanen niin miksi ei? Onko ne niin hankalia?

Meillä on pihassa moposkootteri, moottoripyörä ja auto.
Jos jotain pientä täytyy lähteä 4km päästä hakemaan, teen sen mieluiten moposkootterilla. Se on niin helppo jättää kaupan kulmalle ja kipaista asioilla.
ISO skootteri ja moottoripyörä, taas painivat omasta mielestä samassa sarjassa kömpelyydellään tällaisissa "siwa-reissuissa".

Tälle keväälle on tullut ajeltua tuntimääräisesti enemmän tuolla moposkootterilla, kuin moottoripyörällä. Olenkin pohtinut mielessäni, että vaihtaisko tuon prätkän johonkin LML skootterin tai vastaavaan..  8)
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

kales

Scootterilla on mukava ajella kaupungissa minä henk.kohtasesti tykkään vähän isommista nyt onkin tarkotus hommata 650burgeri ja wingillä ajellaan vähän etäämmäs,mutta se on jokaisen henk kohtanen asia millä tykästyy ajeleen siksihän erilaisia on myynnissä. 8)
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

mesemies49

No niin nyt tuli toinenkin hankittua Kymco Xciting 500 vm.2005 aj.8000.Nyt hyvä vertailla ajolleen ym.Piaccio X9 500 vm.2002 aj.19000km.

mesemies49

No jaa nyt on ajeltu Kymcollakin jonku verran,hyviä pelejä kumpikin ajella,vähän erillainen ajoasento,kuka tykkää mistäkin.No jaa jomman kumman jätän itelleni eli Skode myytävänä. ;D

mesemies49

Piaggio on hiukan ripeempi ja ohjauksen käyttäytyminen parempi,nää nyt tuli tämän päivän ajelusta mieleen.No jaa ulkonäössä  vie voiton kymco onhan se 3v tuoreempi ja ei hopia väritys :D

Partanen

Eihän siinä Kymcon ohjauksessa tunnu pykälää keskiasennossa? Saattaa vaikuttaa ohjaustuntumaan. Kaverilla riitti, kun otti auki, putsasi laakerit, ja kasasi uusilla rasvoilla. Ei tunnu enää pykälää ohjauksessa. Ja tietysti kannattaa aloittaa rengaspaineiden tarkastuksella, jollei ole jo tehty.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

mesemies49

Minusta siinä ohjaus kuin pitkässä varressa Piaccioon verrattuna,siis etupyörää käännettäessä ajassa etupyörä voimistaa liikkeen ohjaustankoon.Huomattava ero kaupunkiliikenteessä Piaccion hyväksi.Kumpikin mulla liikenteessä niin voi välillä kokeilla toista. ;D