Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Starttimoottori - starttirele - bendix - poljin 139QM

Aloittaja eskomörkö, 06.05.08 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

karkulainen

#45
Voithan osta käytetyn, ei maksa niin paljon. ;)
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_792_1351&products_id=24655 <--- käytetty, tämä topic siirretään kohta "Starttimoottori - starttirele - bendix 139QM"-topicciin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Baotian-73

Kiitos vinkistä! Pitääpä laittaa tilauksen! Täällähän jo olikin ketju, jossa aihetta käsiteltiin...  ;D

karkulainen

Ole hyvä vaan. Täältä löytää vaikka mitä, jos tarkasti katsoo. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

Kovat on katteet jälleenmyyjillä suomessa kun käytetyistäkin pyydetään tuollaisia summia. Tuohon vielä postikulut päälle niin kyllä tulee hintaa. Lähettävät tietenkin vielä postiennakolla. Itse myisin kympillä jos sattuisi purkuosista löytymään.

Ruotsistakin saa uuden 29 eurolla -->

http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=138&katid=3

Jos et ole vielä ehtinyt tilaamaan niin kannattaa kysäistä nimimerkiltä "hekso" joka saattaa myydä kohtuuhintaan käytetyn startin. Kaverilla on muistaakseni ainakin yksi skode purettu varaosiksi.

karkulainen

Saksassakin starttimoottori maksaa 34,90e racin-planet:ilta ja SA:lta 32,90e. Joten, jos haluaa uuden, kannattaa tilata ruotsista. Käytetyt maksaa sen 10-20e, riippuen mistä ostaa. kaasalaiselta uusi mokoma maksaa 67e. :o
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Baotian-73

Kävin äsken asetamassa pari päivää sitten saapuneen, käytetyn starttimoottorin. Tulos: Baotian (Fude) käynnistyy kuin uusi! Aikaisemminhan vikana oli samanlainen "rahina" kuin parilla muullakin käyttäjällä on tuntunut olevan.

Vika oli siis starttimoottorissa. Sen tarkemmin en alkanut vertailla moottoreita, mutta ainakin yhden havainnon tein: kädellä pyörittäessäni uusi starttimoottori tuntui pyörivän paljon kevyemmin kuin vanha.

Ostin käytetyn starttimoottorin MC-Scatterilta, kaipa niitä muutkin myyvät. Uutta ei siis välttämättä kannata ostaa, eiköhän tuokin kestäne muutamia vuosia.

Taidanpa käydä skootterillani lähikaupassa ja palkita itseni parilla "relaksoivalla".  ;D

karkulainen

Eli kaikki kunnossa. ;D Ja tottakai asentaja ansaitse palkinnon työstään, kunhan ei palkitse liikaa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Zoner -06
Startti pimeni äkisti. Onneksi poljin oli kunnossa, kun sekään ei ole ollut aivan varmatoiminen, vaan on luiskahtanut hampailta ja jäänyt jumiin jo kerran.

Rele ei  naksunut. Akku oli täysi. Tarkastelin painikkeen toimintaa. Huomasin jarruvalon toimimattomaksi. Sen jarrukahvan kytkin oli mennyt vasemmalta puolen jo kesällä ja nyt meni oikeakin ja sen toimimattomuus johtaa startin pimenemiseen myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Eli nyt ei näy jarruvaloja eikä voi startata sähköllä, se on kytkimien uusinnan aika. Olisiko tälläiset ne tarvittavat osat?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

openflow

LainaaOnneksi poljin oli kunnossa, kun sekään ei ole ollut aivan varmatoiminen, vaan on luiskahtanut hampailta ja jäänyt jumiin jo kerran.

Itsellä on myös poljin mennyt jumiin kertaalleen ja varin koppa piti aukaista; tottakai ko. hetkellä starrtimoottori oli irroitettu/osina...

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.11.08 - klo:14:46
Zoner -06
Startti pimeni äkisti. Onneksi poljin oli kunnossa, kun sekään ei ole ollut aivan varmatoiminen, vaan on luiskahtanut hampailta ja jäänyt jumiin jo kerran.

Rele ei  naksunut. Akku oli täysi. Tarkastelin painikkeen toimintaa. Huomasin jarruvalon toimimattomaksi. Sen jarrukahvan kytkin oli mennyt vasemmalta puolen jo kesällä ja nyt meni oikeakin ja sen toimimattomuus johtaa startin pimenemiseen myös.
Asia on reilassa. Irroitin kahvojen jarruvalokytkimet Ne ovat off/on-tyyppiä. Toinen pujotetaan kahvaan ja toinen on mikrokytkin tyyppinen, ruuvikiinnitteinen. Toinen jumittunut korjautui CRC:llä ja toinen ruosteenpoistajalla ja edell. jolla sen vastus laski 140 -> 0,8
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 15.11.08 - klo:15:16
Eli nyt ei näy jarruvaloja eikä voi startata sähköllä, se on kytkimien uusinnan aika. Olisiko tälläiset ne tarvittavat osat?
Tuossa on vain vasemman kahvan kytkin. Se kannattaa putsata ja voidella vaseliinilla, niin ettei vesi ja pöly pääse sen sisälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Jaa, scatterilla luki, että se sopii joko etu- tai takajarrulle, eli tuo osa sopii vain takajarruun näissä malleissa?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

#58
Nestejarrukahvan rakenne estää tuon ohuen mallin käytön. Asian voi tiirailla tai jopa sormella koettaa ennen ostoa, vaikka hapettuneen voi korjata kuten tein. Saa tököttiä muuhunkin käyttöön.

Klikkaa
Kuvassa oikeakahva alapuolelta, jossa toisen ruuvin alla on kytkinmötikkä, johon menee johdot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Monikohan on ostanut tuon kytkimen, vaikka se ei ole käypänen. Kannattaa kokeilla vähän "amistella" niiden laitteiden kanssa, ennen kuin tilaa mitään suinpäin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.