Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten kilometrit? (ilmoita merkki ja malli sekä onko 2- vai 4-tahtinen)

Aloittaja Skode_63, 21.04.08 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

P.a.s.i

Ite ajelin tossa vuosia sitten kinuskilla reippaat 15 000km kunnes myin pois sen eipä tolla matkalla ollut isompia murheita.
Ainut tien päälle jääminen tapahtu  7000km tienoilla pamahti hihna poikki reilun 70Km/h vauhdista hajottaen etu varin  oli vielä uus hihna penkin alla :D
N. 10 000km kohilla otin koneen auki kun vaihdoin 80cc isolohkon alkuperäset pytty ja mäntä melkeen kuin pakasta repästy ja samalla paljastu  pien yllätys ja selvis myös syy ton iloseen kulkuun vakio mopoks kun sieltä löyty reippaat 60 kuutioita :D


pekpel

Bellalla 12228 km takana
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jupesetä

#137
Fudessa 4320 ja 1,5v vanha.. Kerran leipassu tuohon matkaan, tarina meni näin: joku ilkimys oli koulun pihassa polkenut männänrenkaat risaksi, kaveri vaihtoi männän kun oli käsi rikki ja sillä meni  männänsokat päin prinkkalaa.. 500km ajon jälkeen leipasi. Parempikuntoinen pytty ja uusi mäntä niin on taas iskussa. 10 tuhatta olisi tarkoitus nyt ajella pelkillä perushuolloilla ja kulutusosia vaihdellen. "Vireinä" Narakun vari ja 18mm dellorto, lorttohan ei taida olla edes viritystä kun vakiokaasutinkin 18mm.
Znen ZNQT50-11 aka Fude Classic vm. 2010

ramba

Paljonko ajettu ja paljonko vielä edessä? ;D

Ei kiinalaisia nelareita!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

leze223

Kyll ne ois menny samaan topikkiin kaikki skootterit:)

No mitä aloitan:
Zoner V2, aito merkki: Qingqi QM50T-10A(B)
Ajettu semmoiset 6000km.
Tehtyä huoltoa/osia vaihdettu tuon aikana:
-hihna
-koko moottori
-sylinterisarja
-ryyppy
-sytytyspuola
-2kpl virtalukkoja

Ja tuohan on kiinalainen, mutta ei ole nelari;D
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Samppa

Kun on valmis selkeä ketju olemassa, niin ei avata uutta.

Kilometrien ilmoittamisen yhteydessä kannattaa ilmoittaa tarkka malli ja vaikka erikseen onko 2- vai 4-tahtinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ramba

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 25.01.12 - klo:10:57
Kun on valmis selkeä ketju olemassa, niin ei avata uutta.

Kilometrien ilmoittamisen yhteydessä kannattaa ilmoittaa tarkka malli ja vaikka erikseen onko 2- vai 4-tahtinen.

Siksi tein uuden koska aloitusviestissä luki VAIN KIINALAISET NELITAHDIT  :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Perusvoide

Skootteri on Baotian Milan sport. Moottori on 4-tahti ja vuosimalli -05. 12000km mittarissa. Eikä koskaan mitään ongelmia  :)

Coastside

Olet varmuudella suomen onnekkain kiinanskodekuski. Näitä saa muut korjata useinkin. Et siis ole koskenut variaattoriinkaan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Bella kiinalainen nelari, vuosimalli 2010
Mittarissa 13500 km
Vaihdettu muutama hihna ja rullat, parit tulpat ja cdi-boksi kaks kertaa..
Nii ja öljyjä noin 1000 km välein..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

#145
1. Itävallan "ihme" CPI Hussar -04 ja mittarissa nyt 9800km. Loppusyksyllä ostaessani oli 6700km, ensikesänä tulee ainakin 15 000km täyteen.

2. Taiwanin "ihme" Keeway Focus -05 ja mittarissa nyt 12 000km. Ostettiin viime keväänä ja ostaessa oli ajettu 5000km, ensikesänä vielä kovassa ajossa kun isoveli saa vasta loppusyksyllä autokortin.

Molemmat siis 2-t vehkeitä ja kurittomia tehoalkukäyrällä. Vauhtia kerää noin 70km/h pintaan.

Molempiin tehty perushuoltoa eli peräöljyjen vaihto, hihna, rullat, vp, kytkinjouset ja kaasaria, ilmanputsaria jne putsailtu. Mäntää ei ole vielä kumpaankaan vaihdettu kun ei ole vielä väljäksi mennyt. Ensikesänä varmaan molempiin vaihdetaan mäntä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Perusvoide

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.02.12 - klo:19:09
Olet varmuudella suomen onnekkain kiinanskodekuski. Näitä saa muut korjata useinkin. Et siis ole koskenut variaattoriinkaan?

Jos minulta kysyt, niin olen vaihtanut vain kuluvia osia. Hihnan, rullat, renkaita, tulpan jne...

Eiku perhana! Olenhan minä sen kaasarin kurkun joutunut vaihtaan  >:( Se oli ajan myötä haurastunut ja piti vaihtaa.

Peros

nyt on Baotian rebel vm09 (4tahtinen) mittarissa noin 15tkm mutta paikallaan on n. 3tkm ajettu kone.

toisena skodena on gilera runner purejet -09 (2tahti) ja mittarissa meni 8tkm täyteen. siis silloin kun se vielä toimi jokunen päivä sitten.

ajohalut aivan hirveät. ei kait se auta ko ajella tolla rebelillä. siinä vain jostain ihmeen syystä kytkin ottaa kokoajan kiinni.

ei auta kytkin tai vp-jousien vaihto. nooh pääsee sillä eteenpäin :D

on kyllä eroa baotianilla ja gileralla kuin yöllä ja päivällä. jos jotain skootteria mitä olen ajanut pitäisi laatuajokiksi sanoa se olisi gilera runner.

kemu

Baotian sanili 4-tahti, vuosimalli 2004.
Ajettu 1337km ;D 8)
Ollut jonkun varaston perällä kun ei ole toiminut, mutta sain starttaamaan koneen elien ;)
Baotian Sanili, vm 04
1415km

jalat

Ai jai... pihalla on elokuussa ostettu Solikka ja alle 1000km mittarissa. Siitä hauska että mukana oli oletuksena 6 vai 7 Ah akku. Tosin joka ehkä pilattiin jo. Skootteri on katoksessa ollut koko talven lumelta suojassa. Mutta asensin siihen syksyllä hälyttimen, niin eikös se akkua ole vienyt kivasti. Tuossa joulukuun lopussa tajusin asian ja yleismittari näytti akulle joku 6 Volttia :D
Heitin viikoksi kiinni lidlin 5e hintaiseen ylläpitolaturiin ja kyllä siinä 12.X Volttia näyttää nyt olevan. Eri asia on että löytyykö siitä enää yhtään potkua startata. Tekisi mieli koittaa, mutta jos nyt odottelisi vielä pari viikkoa :)

Ai niin ja perskales vaimo vaihtoi työpaikkaa ja bussilla pääsisi nykyään lähes suoraan kotiovelta työpaikan ovelle. Saattaa olla että uuden karhea solikka lähtee keväällä myyntiin :(
Täytyy funtsia kannattaako sitä ees myydä vai pitääkö itsellä kuitenkin. Virheetön peli kun on ja nollakelilläkin starttasi syksyllä kun vaan kaivoi peukalon esiin hanskan alta näytille. Edellisiä kiinalaisia sai sahata ja sahata ja polkea että käynnistyi +5'C asteessa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002