Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Atala Skeggia (Morini 2T) skootteri ei käynnisty öljyn loppumisen jälkeen

Aloittaja Kimmovaa, 19.04.11 - klo:16:37

« edellinen - seuraava »

Kimmovaa

Morjes. En tiedä onko aihealue oikea, mutta jos ei ole, luulisin ettei maailma siihen kaadu. Eli siis, ostin viime kesänä skootterin, oli ajettu 4700kilometriä, suhteellisen vanha, taisi olla 2001 malli. Olin menossa kouluun, skootterin öljyvalo vähän epäkunnossa(skootteri 2 tahti). Eli siis, väläyttelee välillä, vaikka öljyä olisikin. Matkalla yhtäkkiä skootteri sammui, ihmettelin mikä tuli. Katsoin onko öljyä ja bensaa. Bensaa oli, öljyä ei. Eli siis öljyvalo ei palanut, kun öljy loppui. Ei, en kysy tästä, vaan siitä, osaisiko kukaan sanoa mikä vikana? En usko, että moottori olisi leikannut kokonaan kiinni, koska kun koitin käynnistää sähköstartilla, takarengas pyöri hiljaa, kun yritin startata. Joten en usko, että moottori olisi kunnolla leikannut kiinni. Toivon, että kyseessä olisi pieni vika vain, koska en viitsi sitten pistää kauheasti rahaa skootterin kunnostukseen. (Esim uusi moottori). En ole vielä kerinnyt moottoria avata, mutta olisiko kellään mitään ideaa, onko muuta mahdollista vikaa olemassa, mikä olisi kyseessä, kun moottorin kiinnileikkaaminen? Eli siis merkki on Atala Skeggia. Kyllä, tiedän että outo merkki x). Kiitos jos jollakin on jotakin neuvoa tähän tai mitään ideaa  :)

Coastside

#1
Onko siinä variaattori vai automaatti? Saksalaisilla saiteilla oli jotain viitettä Moriniin, mutten saanut tolkkua. Moto Morineja taas on vain prätkiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kimmovaa

Kyllä siinä variaattori on. Joo joku Morinin moottori on siinä.

A_sentaja

Kyllä siinä yleensä jonkinlainen leikkaaminen tapahtuu, kun voitelu taukoaa vaikka hetkeksikin. Tavallisimmin mäntä hankaa pyttyyn jäljet ja vaikka käynnistyisikin hetken jäähdyttyään, on ohivuoto jo ilmeistä. Eli ota pytty irti ja tsekkaa sen ja männän kunto, petilaakereita kannattaa kuulostella ja pyöritellä, ei ne yleensä heti hajoa. Lievässä tapauksessa selviää siis männän ja neulalaakerin vaihdolla ja pytyn hoonauksella jos jäljet pytyssä isoja pitää porata. Morinin moottori on sikäli tuttu, että vanhoissa tunturi tiger mopoissa oli morinin motti ja nykypeleissä se taitaa olla vain gas gas enduromopossa. Mutta samanlaisia ne on kaikki, skootterissa vain helpommin purettavissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Cylinder Kit, Polini 70cc Big Bore for 50cc 2-Stroke A/C Franco Morini Based Engines

COMPATIBILITY:
Aprilia - Habana 50 2T
Atala - Byte AT 10 50 2T, Hacker AT 12-Racing 50 2T
Derbi - Vamos 50 2T
HSC - ZZ Sepia 50 2T
Hyosung - Prima 50 2T, SB50 Super Cab
Italjet - Formula 50 2T, Torpedo 50 2T, Velocifero 50 2T
Malaguti - Crosser CR1 50 2T
Siam - SCross 50 2T
Suzuki - Address 50 2T, AJ-ZZ Sepia 50 2T, AP 50 2T, Katana 50 2T, Magic 50 2T, Zillion 50 2T
TGB - R50X 50 2T, Laser R50
UM - X-Speed 50 2T
Other Similar Models

This 47mm cylinder kit will fit most 50cc 2-stroke Franco Morini based engines found on some TGB, Hyosung models.

Ei tuo niin harvassa olekkaan, vaikka merkkikohtaisia eroja voi olla, kuten lohkon pituus tms. Varikittejä on myös näkynyt kaupan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

leikannut todennäköisesti, tietty jos siinä on turva juttu jos öljy loppuu kone sammuu?epätodennäköistäkin kyllä koaka tyhjäksi asti säiliö silloin tuskin menee.

Samppa

Jep. Olen samaa mieltä eli leikannuthan se on. Sammuminen ja öljyn loppuminen korreloivat niin hyvin keskenään. Sylinteriä irti vaan...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.