Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei lähde käyntiin

Aloittaja Matteuss, 05.12.14 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#45
Aikas eksoottisen väristä on neste,
näen tuossa alunperin vaaleanpunaista nestettä ja ruosteista vettä
Ei tarvi ottaa konetta pois kansitiivisteen vaihdossa.
Itse suoritin joskus: alakate irti, mopo kyljelleen keväthangelle :D,
kannesta irti kaksi kaasuttimelle menevää vesiletkua,kymppimillisellä irtoaa kansi,
osat kaikki puhtaaksi ja uusi O-rengas paikoilleen, kaasuttimelle menevät pienet letkut takaisin kiinni pienillä nippusiteillä,
nesteet koneeseen (varmista että mahtuu n.1L),jäähujärjestelmää ei tartte ilmata vain täyttää hii..iitaaaasti.
Ja eikus menoksi, toivottavasti  :D
Toinen tarina on jos/kun kansitiiviste särkyi, miksi se särkyi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Matteuss

on siellä vihreääkin nestettä ollut. samalla pitäs varmaa kahtua ne männänrenkaat vai? merkkaako se jotain, kun se neste haisi vähän pakokaasulle?

konenikkari

#47
Noita erivärisiä nesteitä ei sais sekoitella, nesteen pakokaasunhajuisuus viittaa,
että pakokaasut ja neste on ollut tekemisissä keskenään,
joka ei terveessä koneessa ole mahdollista.
Ihan hyvin voit katsoa nyt ensin sen kansitiivistehomman ja jos ei toimi, vasta sitten ryhtyä muihin toimiin.
Jos on epäilyksiä että esim. mäntä on altistunut pidempiä aikoja jäähdytysnesteelle,
on syytä myös mäntä renkaineen, tarkistaa.
Jäähdytysneste sylinteriin ja varsinkin kampikammioon jouduttuaan syövyttää teräsosia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.12.14 - klo:15:54
Jäähdytysneste sylinteriin ja varsinkin kampikammioon jouduttuaan syövyttää teräsosia.

Jäähdytysneste suojaa korroosiolta, jos käyttää pelkkää vettä, tulee ruosteenväristä nestettä.

Samppa

Ja sekoitussuhde on 50/50 (glykoli / vesi).

Sitten kun laitat sitä uutta O-rengasta, niin katso että se asettuu sinne uraansa täysin oikein. On lukemattomia tapauksia, että se ei mene kunnolla tai siirtyy asennusvaiheessa ja taas vuotaa. Itse olen sen yleensä sitonut parilla tipalla nestemäistä tiivistettä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 12.12.14 - klo:16:33

Sitten kun laitat sitä uutta O-rengasta, niin katso että se asettuu sinne uraansa täysin oikein. On lukemattomia tapauksia, että se ei mene kunnolla tai siirtyy asennusvaiheessa ja taas vuotaa. Itse olen sen yleensä sitonut parilla tipalla nestemäistä tiivistettä.

ja huomioi myös se,että tiivistesarjan mukana voi tulla kaksi eripaksuista kannen ulointa tiivistettä,ettet tökkää sitä paksumpaa vahingossa.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Ei ole kannentiivisteestä kiinni. Kun otin nesteet pois koneesta niin samalla käytin konetta sen pari minsaa päällä. Samaa tekee eikä varmaan mene mitää palotilaan.(muutaku bensaa ::)

helkama sc-r

Koneen käyttäminen ilman jäähdytysnestettä ei ole kovin järkevää.
Kampikammiossa ja pakoputkessa voi olla nestettä, minkä höyrystyminen kestää.

konenikkari

Juups moottoria ei saa edes yrittää käynnistää ilman nesteitä.
Tiivisteenvaihdon jälkeen voi joutua ajamaan puolikin tuntia ennen kuin savutus loppuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Matteuss

Yksi asia on outoa.. kone käy heti käynnistyksen jälkeen muutamia sekunteja noormaalisti. sitten alkaa armoton savutus kun painaa vähäsen kaasua.

Coastside

#55
Minkä väristä savua. Höyry on tuossa tapauksessa normaalia. Höyry kastelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Matteuss

semmosta sinistä/vaaleaa on savu

Matteuss


xx851z

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 13.12.14 - klo:21:48
https://www.youtube.com/watch?v=oL3kZfsQ1Q8&feature=youtu.be tuoossa video miten roxi käy. (laatu 5/5) :DDD

Ei toimi, ilmoittaa ainakin minulle, että "Tämä on yksityinen video"
Keep the shiny side up and the rubber side down!

konenikkari

Matteuksen pitäis  muuttaa noita käyttöoikeuksia,
nyt se ei näy kuin hänen omilla tunnuksillaan jne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)