Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinteri?

Aloittaja teemu1980, 27.05.22 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

teemu1980

Potilas olis yahama jog r joka leikkas kiini pari vuotta sittee ja on siitä lähtien seissy tallissa, kun poika sai ajokortin ny siihen pitäs saada uus sylinteri ja kulkuja lisää, että on mukavampi käyä postilaatikolla :) eli isompi sylinteri olis tarkotus hommata.
Mutta mikä stage2, polini malossi vai joku muu? Tehoa pitäs saada mahdollisimman paljon ja sylinteri kitin hinta max 250-300.
Tällästä palikkaa löytyy valmiina: Tehoputki gianelli tais olla, kytkin stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar, Kaasuttimia löytyy monen kokosta vakiosta 22mm asti, stage6 imusarja.
Mitä muuta sylinterin lisäksi?

A_sentaja

Skootterin viritys on monisyistä puuhaa, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Isompi pytty ei tee autuaaksi, ja toisaalta tehoputket ja kaasarit sotkee soppaa entisestään. Itse suosinut joko athenan tai airsalin sylkkiä, hyvän alaväännön takia. Mitä kireämmän sylinterin laitat, joudut myös putken valitsemaan sitten tehokarttaan sopivaksi, eikä siinä kaikki. myös variaattorin ja kytkimen joutuu rukkaamaan, Valittu kaasari vain määrää annoksen koon ja janoisuuden, olen itse ihan vakiokaasarilla saanut riittävästi viripyttyynkin kulkua, kunhan kaikki muu on säädöissään.

Vanha hyvä vinkki, mitä tälläkin foorumilla autuaasti jaamme, kun teet muutoksia, muuta vain yhtä asiaa kerrallaan ja koeaja. Koska, jos vedät kaikki kilkkeet mutuna kiinni, niin tulemme näkemään kysymyksen, miksi skootteri ei kulje, vaikka osia vaihdettu ja kaikki toimii...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

teemu1980

Tuo setti joka löytyy oli vakio sylinterissä kiini ja kulki sillä ihan mukavasti, kaasarina oli 17.5mm. Sylinteristä olis tarkotus lähteä ny rakentaa ja vaihtaa muita osia sitä mukaa kun tarvii.
Eikö stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar riitä isommalle sylinterille?
Ite tullu enemmän harrastus värkeistä mopoja, crosseja ja kelkkoja ruuvattua/viritettyä nii ihan mielenkiinnosta olis tarkotus perehtyä scootteriin ja kokeilla mihin se pystyy. Sitte valmiina kokeilla pärjääkö tallissa olevalle pv suzukille :D

konenikkari

#3
Ei PV:lle mikään pärjää ;) 17,5 kaasari on hyvä
ilmajäähy jos on, kannattaa viristellä maltilla,
ettei leikkaa taas :D ja törmää postilaatikkoon  ;)
Ja kuten A_sentaja sanoi vain 1 muutos kerrallaan
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Tuo torque control on säädettävä kisakytkin ja multivari vain ns ylivaihteelle säätävä vari, kyllä niillä kulkua saa viripytylle kunhan asiaan perehtyy. Voit kyllä yllättyä ihan vakiokytkimen ja varin  yhteispelistä, kun ne on säädöissään.
Suosittelen kokeilemaan kumpaakin, niin saat ns persdynoa asian tiimoilta, Ratkaisevaa on se, haluatko korkealta kiertävän koneen jolla lähinnä täyskaasulla vedetään. Vai kiihtyvyyttä ja vääntöä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.05.22 - klo:12:12
Ei PV:lle mikään pärjää ;)

Malossin 80 ja vauhti riitti aina iltapäivälehtiin saakka... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Totta, ja postilaatikosta voi löytyä, iso lasku.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 27.05.22 - klo:12:19
Malossin 80 ja vauhti riitti aina iltapäivälehtiin saakka... ;D
Ei kai niitä muita ollutkaan.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teemu1980

70cc läppäpytty oli kans kova :) Tais olla kovempi ,kun malossi. Niitä oli 90-luvulla, merkkiä en vaa muista.

teemu1980

Kyllä tuo yahama kulki ja kiihty tosi hyvin noilla palikoillakin mitä siinä oli vakio sylinterissä kiini, 70-75km oman mittarin mukaa ja säädöillä hain enemmän kiihtyvyyttä, kun poika ajo yleisillä teillä sillä. Mites malossi toimis skootterissa?
https://www.maxiscoot.com/en/product/malossi-cylinder-kit-mhr-replica-70cc-yamaha-neo-s-ovetto-20277

tapiovuorent

Siitä vaan poika "polttamaan" ajokorttinsa hyllylle.

teemu1980

+40v poika ;D Eipä täällä maaseudulla pelto teillä missä ny sillä tuloo ajettua oikee poliisia näy nii ei sitä pelkoa ny ihan heti oo, että kortti lähtöö :)
Tollanen lähti tilauksee. https://www.tekant.fi/fi/tuote/22399236
Mitä kaasutinta suosittelisitta? Kulutuksella ei oo väliä.
Mitenhän Gianelli extra v2 toimii tuon kanssa?
Voimansiirron asetukset? Nuo tosiaa löytyy kytkin stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar.
Tuorevoitelun otan suosiolla pois käytöstä.
Maksimaalista kiihtyvyyttä haen, huippunopeudella ei ole väliä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: teemu1980 - 30.05.22 - klo:13:45
+40v poika ;D Eipä täällä maaseudulla pelto teillä missä ny sillä tuloo ajettua oikee poliisia näy nii ei sitä pelkoa ny ihan heti oo, että kortti lähtöö :)
Tollanen lähti tilauksee. https://www.tekant.fi/fi/tuote/22399236
Mitä kaasutinta suosittelisitta? Kulutuksella ei oo väliä.
Mitenhän Gianelli extra v2 toimii tuon kanssa?
Voimansiirron asetukset? Nuo tosiaa löytyy kytkin stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar.
Tuorevoitelun otan suosiolla pois käytöstä.
Maksimaalista kiihtyvyyttä haen, huippunopeudella ei ole väliä.

Minulla on ollut vesikoneessa joskus tuollainen tp,n valmistama kiuas. Kestää kyllä, mutta muista kanavat viimeistellä huolella ennen asennusta, sillä ne tuppaa noissa olemaan vähän karkeanpuoleiset.
Noissa voi joskus aukotukset olla sellaisia, että vaikea sanoa millä putkella toimii.

Oli kerran sellainenkin pytty, johon oli vaikeaa löytää putkea, sillä olematon alavääntö oli sylinteristä johtuvaa. Runtualueelle kun pääsi niin kulkua löytyi, mutta se oli tarkkaa touhua, kierrosten laskiessa meni taas tovi että toimi.

Tämä siis saman valmistajan pytyllä, mutta vaihdemopossa, skootterikäytössä voi olla vähän pehmeämmin toimiva.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...