Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Zorro

#270
Imukaulan liitoksista ainakin jos klemmarit ovat löysällä. Kannattaa samalla tarkistaa myös ilmanputsariin menevien letkujen kireys. Hapertuneet kumiletkut voivat olla myös osasyy.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=444.0  tuolta löytyi myös vinkkejä.

bouttis

siis pitääkö siinä olla 2 klemmaria kun puhuit monikossa? nyt vain yksi

Zorro

Ei tarvii olla kahta, se nyt oli vähän huolimaton ilmaisu meikäläiseltä. Kurkkaa tohon toiseenkin ketjuun.

bouttis

Jeps ny katseltu mut ei löytynyt vuotoja sieltäkään,mutta kun otin kurkun auki niin imukanava oli täynnä bensaa ja siitä alipaineletkusta näytti tulevan,kuuluuko sieltä tulla bensaa vai onko se hemmetin alipaine bensahanan kalvo pettänyt?

Zorro

Alipaineeseen ei yleensä tarvita bensaa , joten ihan voisi olla syytä olettaa kalvon pettäneen.

bouttis

#275
Jeps nyt se hana vaihdettu,siellä oli tosiaan neulan kokonen reikä,kun puhalsi niin tankkiin tuli kuplia,uus hana paikallaan ja lähtee käyntiin paremmin,eikä tuu enää bensaa alipaine letkusta.Mutta vieläkään ei sammu vaikka kiertää koko ruuvin kiinni, kierrokset vaan kasvaa :) kun kun aukasee niin kierrokset tippuu. Kattelin tosta että sielä ryypyssä pitäs olla o rengas tuola ei sitä oo,voisko se olla sitten loppuun syyllinen? Ja mihin se tyhjäkäynnin seos ruuvi kannattaa jättää,ihan pohjaan vai sen 2 kierrosta auki?

O rengas löyty ja kokeiltu,ei mitään vaikutusta. Ihan sama onko O rengas sielä tai ei,edelleenkään ei sammu kun laittaa ruuvin kiinni. Voisko sittenkin olla josain imukaulassa joku pikku pikku reikä,sen ei ilmeisesti tartte olla isokaan vuoto kun puhutaan näin pienistä kuutioista?

Zorro

Tarkistapa se luistin kalvon kunto vielä kertaalleen.  Imukaulassa voi olla halkeamia , jotka eivät paljaalla silmällä näy.

kekra

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 19.02.09 - klo:19:33
Suuttimia näkyy löytyvän ainakin MCScatter -verkkokaupasta. HUOM: en pysty takaamaan noiden sopivuutta.

Nuo ovat juuri sopivia kiinanskoottereihin, elikkäs pitää olla juurikin 4mm kierteellä.

bouttis

Taidan suosiolla tilata sen kalvon ja imukaulan kun ei ne nyt kalliita ole.Vaikuttaako kun olen yrittänyt säätää ilma ilmanputsaria,vai pitäskö sammuu silti? Suuttimen sain paikallisesta mopo/varaosaliikkeestä tilasivat sen jostain, sielä oli 90 ja nyt 85 suutin sellanen kirkas eli ei messigin värinen vaan hopean värinen nyt.

openflow

Siis onko sulla bouttis tyhjäkäynnin kierrokset liian kovat?

Jos luistin rajoitin ruuvi on täysin auki ,niin ei sen kapistuksen pitäisi tyhjäkäyntiä käydä olkoot ilmaruuvin asento mikä tahansa, ellei ilmaa vuoda jostain.

bouttis

Ai niin unohdin sanoa et ei enää sen bensahanan vaihdon jälkeen oo huutanut,hitto kun on sama pää kesät talvet hih  :D Nyt se tiputtaa kierrokset sinne ales jonkun 1-2min  päästä, käy kyllä tyhjää vaeltelee jonkin verran. Kyllä se sammuu jos sen tyhjäkäyntiruuvin vetää ihan kii, mut ei sammu pelkällä ilmaruuvilla,eiks sen pitäs sammuu vaikka tyhjäkäynti olisi säädetty vähän, et käy tyhjää,vai olenko väärässä. Jossain seosruuvi asennossa se kyllä sammuu lämmetessään esim jos on ihan kii,ja koskee kaasuun ja päästää pois,nyt se on joku 1,9 kierrosta auki ja ei sammu mut vaeltelee. Vaikka koskee kaasuunkin,käy kyllä hetken ihan alhalla ,mut aikasemmasta luin et se johtuu siitä kiihdytyspumpusta.Ja käyntiin lähtee toisella tai kolmannella polkasulla,startilla ei ollenkaan,mut se on ilmeisesti akku finaalissa.

Zorro

Lainaus käyttäjältä: bouttis - 22.02.09 - klo:12:44
.Vaikuttaako kun olen yrittänyt säätää ilma ilmanputsaria?
Juu, kyllä vaikuttaa eli ilmanputsari kiinni tietenkin säädettäessä.
LainaaAi niin unohdin sanoa et ei enää sen bensahanan vaihdon jälkeen oo huutanut

No hyvä juttu.

bouttis

#282
Kerrotko mullekkin noi vastus arvot jännitteen säätäjän navoilta? Sit jos sun manuaalista löytys vaikka sen valkosen ja keltasen johdon jännitearvot maatavasten mitattuna?

Kuinka paljon toi cvk kaasutin kestää ajaa ennen kun on vaihto kunnossa,nyt ajettu 7000km,löysin kyllä yhden imuvuodon lisää,joku oli jättänyt sen alimmaisen o-renkaan joka on lohkoa vasten puoliksi ulos,käyntiin lähtö parani ratkaisevasti. Totesin että kaasuläppä akseli oli aika väljä reikäänsä ja kun suihkautin spraytä niin käynti koveni todella paljon.

Kuuluuko ton kalvon nousta kun painaa kaasua sielä kannen alla katselin ja minusta se ei noussut ollenkaan missään vaiheessa

Coastside

Mistä katselit? Jos kansi oli auki niin se alipainekammio oli auki, joka nostaa kalvon kautta luistia.
Liikkeen näkee kurkusta katoen luistin liikkeitä ja kaasarin voi pölärilläkin testata kuivana. Siis letku imemään ja läppää käsin auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

bouttis

#284
Jeps sieltä takaa katselin kun katteet oli poissa,ei liikkunut,mutta silti se kävi ja toimi ihan ok,mitä nyt vähän seilaa tyhjällä 1000rpm ja 2000rpm välillä

Liikuttaako kalvoa alipaine vai ylipaine? mistä kanavasta se paine tulee sinne? katseltuani en löytänyt minkään laista kanavaa sinne että se voisi nousta.