Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua CPI

Aloittaja Petteri L, 08.04.09 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

penaalisto

(bendix&polkustartti)

eli minne ja mitä ::)

karkulainen

Poljinkoneistoon jotain voitelevaa (ja poljinkoneistohan oli varinkopassa...), bendix on se pyreä juttu jossa on hampaita, se taasen löytyy starttikehän yläpuolelta.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Petteri L

#92
Lainaus käyttäjältä: Petteri L - 11.09.09 - klo:09:07

No niin, tiskillä on käyty ja hihna vaihdettu. Moposportin kaveritkaan eivät keksineet mitä voisi puuttua eivätkä löytäneet päättelyketjustani vikaa.

Eli katsellaan miten käyttäytyy, kunhan poika hakee mopon hyytymäpaikasta (kävin vaihtamassa hihnan, mutten saanut poikaa kiinni eikä ollut avaimia mukana, joten täytyy hakea erikseen...).

Kovin optimistinen en sähköstarttiongelmien loppumisen suhteen ole, koska kyllä siellä aina vaan pientä klappia tuntuu, vaikka kuinka miettien kasasi väliratashässäkän.

Täytynee ottaa yhteyttä Ricarsiin.

Nyt on mopo viety aamulla peräkärryllä Ricarsiin, ja sieltä tänään soitettiin: takavari p-kana, jumittanee sähköstartinkin ja on rikkonut varmaan paikkoja (ja katkoo hihnoja).

Takavarista jotenkin toinen lautanen irti hitsauksistaan tms., ja vetää vissiin sitten vinoon jne. Asiaa luvattiin mulle kyllä demota ehjän varin rinnalla.

Eipä tuota tajunnut, kun ei ole tullut katsottua sellaisella porukalla, joka tietäisi millainen ehjä on.

Eli aika lailla tulee korjaus maksamaan, mutta eipä tuolla mopolla mitään tee, jos ei takavaria uusi ja käynnistyksiä kohenna - se on poljinstarttikin vähintään uusia rattaita vaille (arvasinkin, kun on ruvennut lyömään ohi...).

Katsellaan kuinka käy!  :)

Pyrres

Paljonko oli hinta-arvio vai uskalsiko antaa minkäänlaista arviota?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

^330 e.

Mutta ei oikein auta, kun ilman korjausta mopolla ei tee mitään.

Töiden osuus ei ollut kovin kirpaiseva - osiin menee suurimmat summat.

Pyrres

No CPI:n osat ei ole kovin halpoja jos vertaa joihinkin kiinalaisiin. Tullut huomattua kun huvikseen katselin hintoja.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

#96
No sehän se ketuttaa, kun on jo itsekin huomannut, että osat ovat sekä huonoja että kalliita - esim. käynnistyspoljinakseli n. 50 e ja (surkea aluvalu)poljin 30 e (vai oliko se Oliver Cityn oikea peräti 40 e?)  :o

edit: joo-o, oli se orkkis eli hopeinen poljin tosiaan 39 e, sama mustana (Hussar ja vissiin Oliver Sport) 28 e...

Pyrres

No ylihintaisia kuitenkin. Pakoputken hinnaksi tulee puolet mopon hinnasta esimerkiksi. Jos siis satut kaatumaan ja putki naarmuille niin lunariin menee.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

Eilen haettiin CPI Oliver Ricarsista. Takavari vaihdettiin ja muutamia starttirattaita, tekemääni läpipulttausta käynnistyspolkimelle korjaaja piti sen verran asiansa ajavana, ettei käynnistysakselia ja poljinta uusittu.

300,- kustansi, mutta (ainakin juuri) nyt käy ja kukkuu!

Iso käsi Ricarsille - on tuntunut toivottomalta löytää pääkaupunkiseudulta tolkullista korjaamoa, mutta Ricars teki kyllä hyvän vaikutuksen.

Samppa

Hyvä homma että taas toimii! Osat ja työ maksaa, mutta eipä toimimattomallakaan mitään tee.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

No hyvä että sait toimimaan. Toivotaan että Ricars saisi mahdollisimman nopeasti isommat tilat jotta saisi edes tehtyä nuo huollot. Jos kävit huoltopuolella niin huomasit varmaan että ahdasta on.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

Joo, huoltotilat olivat aika napakat.

massey

Mistä CPI oliver sportissa säädetään tyhjäkäyntiä?

Pyrres

Alakautta tai öljyluukusta pääsee käsiksi ruuviin nopeiten, tosin satulan kun otat irti niin pitäisi päästä käsiksi. Perästä käsin katsottuna oikealla etupuolella puolella kaasaria. Uudemmissa on jo helposti tunnistettavissa koska on mallia ettei tarvitse ruuvaria säätöön.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

Lainaus käyttäjältä: Petteri L - 25.09.09 - klo:12:36
Eilen haettiin CPI Oliver Ricarsista. Takavari vaihdettiin ja muutamia starttirattaita, tekemääni läpipulttausta käynnistyspolkimelle korjaaja piti sen verran asiansa ajavana, ettei käynnistysakselia ja poljinta uusittu.

300,- kustansi, mutta (ainakin juuri) nyt käy ja kukkuu!

Iso käsi Ricarsille - on tuntunut toivottomalta löytää pääkaupunkiseudulta tolkullista korjaamoa, mutta Ricars teki kyllä hyvän vaikutuksen.

Mopo on taas kotiutunut vähän aikaa sitten korjaamolta.

Kolme päivää mopo ehti toimia, sitten käyrä tippui ja pultti katkesi pyttyyn, kun poika koitti kiristää (siis ennen kun sitten putosi - oli hapertunut äänenvaimentimen juurestakin).

Onneksi en koittanut itse, koska lopputulema oli, että korjaaja otti pytyn irti, porasi pylväsporalla (pultti kuulemma kiinni kuin tauti ja väärillä jengoilla), koitti tehdä 8 mm irtokierteen - pytty mureni alta. Koitti tehdä 10 mm irtokierteen - pytty mureni alta. Koitti jotakin hitsata - pytty mureni alta.

Nyt sitten laittoi tilalle vähän käytetyn pytyn.

Sitten vielä läpipulttaamani kiksinakseli katkesi, joten piti laittaa uusi
akseli ja kiksi.

Eli ei halvaksi tullut, mutta korjaajaa ei voi moittia: vähän käytetyn pytyn sai viidelläkympillä, piristyssarja (jossa suorempi käyrä, rullat ja suutin) oli sen satasen, kiksinakseli sen viisikymppiä ja kiksi sen kolmekymppiä mitä Moposportin hyllyssäkin, jos itse olisi hakenut.

Töistä paja otti erittäinkin kohtuullisen korvauksen - pyttyä oli koitettu porata, pytty vaihdettu, käyrä laitettu ja kiksi akseleineen vaihdettu.

Hirvittää laittaa tuollaisia rahoja tuohon, mutta eipä sillä mitään tee pihassa seisomassakaan...nyt voi mopo paremmin kuin koskaan?!

Suurin probleemi tuntuu tuossa mopoyksilössä olevan, että kaikki pultit ovat jämähtäneet, ja yleensä pahasti.

Nyt on tainnut kulkea jo yli viikon?!  :o