Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua CPI

Aloittaja Petteri L, 08.04.09 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Imuvuodot viittaa heijaavaan tyhjäkäyntiin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Kuva olisi hyvin kertovampi tuosta laakeriongelmasta. Se että akseli on silumiinin "laakeroima", tuntuu hurjalta vedolta.
Täällä oli aiemmin yksi tai kaksi Keewayn peräongelmaa, mutten muista kuin takuuhuolto kiistaa sen tiimoilta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.09.09 - klo:09:03
Kuva olisi hyvin kertovampi tuosta laakeriongelmasta. Se että akseli on silumiinin "laakeroima", tuntuu hurjalta vedolta.
Täällä oli aiemmin yksi tai kaksi Keewayn peräongelmaa, mutten muista kuin takuuhuolto kiistaa sen tiimoilta.
Se on nyt kasattuna eikä viitsi purkaa pelkkää kuvaa varten, mutta kuvan otan heti kun se taas tarvitsee jostain syystä auki ottaa. Se on todellakin näin, että väliakselilla ei ole moottorin puoleisessa lohkossa mitään oikeaa laakerointipintaa. Pelkästään kohouma valussa ja siihen porattu 14mm syvennys. Toisella puolen, eli siis perän kannessa on urakuulalaakeri. Akseli on täältä päästä ohuempi.

Petteri L

CPI Oliverin käynnistyksen probleemit senkun jatkuvat.

Nyt on taas avattu, purettu etuvaria ja sen takaa startin rattaita ja paineilmalla puhalleltu puhtaaksi kopan sisuksia.

Kun startin edestä oli kaikki irti, pyöri startin pikku ratas somasti ja vastuksetta - tuskin siis starttimoottorissa vikaa.

Kun kokoili takaisin päin, jämähti sähköllä pyöräytettäessä jo ennen kopan sulkemista - ei siis ainakaan käynnistyskiksin päällejääminen jumita.

Kaikki pyörii ihan herkästi ja nätisti, joten jumitus kovasti ihmetyttää.

Lähinnä tulee mieleen, että startin välitysrattaassa on melkomoista pituussuuntaista klappia (kuvassa nro 5) - tyyliin useita millejä.



Mielestäni nuo holkit ja prikat sen molemmin puolin olivat paikalla (olisi pitänyt ottaa kuva kun oli auki), mutta puuttuisiko sitten kumminkin joku (olisi tippunut kesällä purkaessa)...?

En oikein muuta jumistusta keksi, kun että tuossa rattaassa olisi niin paljon väljää, että pääsee kiilautumaan vinoon.

Ihan ok lähtee kiksillä käyntiin, nyt kun on taas uusittu läpipulttauksen pultti...

Täytynee ottaa osat tuosta 7-9 väliltä käteen, mennä Moposportin tiskille ja kysyä "mitä puuttuu"?

Muita ideoita jumituksen löytämiseksi?


Coastside

Onko kopan ohjuriholkit paikallaan? Jos kopan asema heittää, niin mekanismit ei osu. Muuten ongelma on klapeissa tai väärässä osajärjestyksessä jota virhettä voi olla piirroksissakin.

Pane muovailuvahaa rattaisiin jotta näet miten ne osuu vastakkain kun niitä käyttää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: penaalisto - 08.09.09 - klo:21:59
-Mites, mikä tuota CPI:n tyhjäkäyntiä vaivaa kun välillä pärpättää kuumana muka niin isolla ja sit taas välillä pysyy häjintuskin käynnissä, jumiiko siellä nyt joku vai mikähän noissa on , voiko tuo kuulua vaan näitten "halppis" mopojen ominaisuuksiin. Jos tästä on keskustelua niin linkkiä kiitos ;)


Itsellä tekee tuota. Ilmoittelen mitä 1000km huollossa sanovat asiasta. Uudesta asti tehnyt tuota, ja riippuu keleistä ilmeisesti, ei tee aina tuota. Itsellä tosin ei tee tuota niin pahasti, tosin tyhjäkäyntikin säädetty itse paremmaksi kun kone alkoi hiukan löystyä niin tyhjäkäynti nousi niin paljon että meni tyhjäkäynnillä 10-15km/t.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.09.09 - klo:12:25
Onko kopan ohjuriholkit paikallaan? Jos kopan asema heittää, niin mekanismit ei osu. Muuten ongelma on klapeissa tai väärässä osajärjestyksessä jota virhettä voi olla piirroksissakin.


Jumittaa jo ennen kopan sulkemista, joten ei liene siitä kiinni.

Nyt katkesi taas pojalla eilen varihihnakin, ja mopo jäi parin kilsan päähän kotoa, joten käyn ruokiksella avaamassa kopan, otan välirattaan kilkkeineen mukaan ja käyn illemmalla Moposportin tiskillä...  :)

-Zone-

#82
Lainaus käyttäjältä: Walle - 10.09.09 - klo:04:19
Tollasta osaa myydään laakeroinnin korjaamiseksi..
Näyttää olevan muutoin samanlainen mitä tuossa Jonwayssakin, mutta sillä erotuksella, että tuossa kuvan lohkossa on tuo kyseinen paikka kuvan perusteella hieman paksuseinämäisempi. Tuohon saisi ilmeisesti koneistettua vielä 14mm akselille sopivan neulaholkin (HK-1412 = ulkohalkaisija 20mm) Muutoin näyttää tismalleen samalta, eli puslaa ei ole tuossakaan. http://img12.imageshack.us/img12/1747/ima222ge1.jpg

Pyrres

Tuossa linkkiä viimeisimpään tarinaan viimeisimmästä huoltokerrasta: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=189.60. Eli tarina jatkuu kunhan saan mopon taas toimintakuntoon. Tai siis toimisihan tuo muuten jos vain yksi pirun letku olisi kiinni.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Petteri L

Lainaus käyttäjältä: Petteri L - 10.09.09 - klo:09:37
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.09.09 - klo:12:25
Onko kopan ohjuriholkit paikallaan? Jos kopan asema heittää, niin mekanismit ei osu. Muuten ongelma on klapeissa tai väärässä osajärjestyksessä jota virhettä voi olla piirroksissakin.


Jumittaa jo ennen kopan sulkemista, joten ei liene siitä kiinni.

Nyt katkesi taas pojalla eilen varihihnakin, ja mopo jäi parin kilsan päähän kotoa, joten käyn ruokiksella avaamassa kopan, otan välirattaan kilkkeineen mukaan ja käyn illemmalla Moposportin tiskillä...  :)

No niin, tiskillä on käyty ja hihna vaihdettu. Moposportin kaveritkaan eivät keksineet mitä voisi puuttua eivätkä löytäneet päättelyketjustani vikaa.

Eli katsellaan miten käyttäytyy, kunhan poika hakee mopon hyytymäpaikasta (kävin vaihtamassa hihnan, mutten saanut poikaa kiinni eikä ollut avaimia mukana, joten täytyy hakea erikseen...).

Kovin optimistinen en sähköstarttiongelmien loppumisen suhteen ole, koska kyllä siellä aina vaan pientä klappia tuntuu, vaikka kuinka miettien kasasi väliratashässäkän.

Täytynee ottaa yhteyttä Ricarsiin.

Pyrres

Itse juuri jätin skootterin Ricarssille. Ajoin seosbensat tankissa niin tulee nopeammin valmiiksi kun ei tarvitse odottaa noutoa. Ja samalla selvisi että mittaristossa tai bensamittarin anturilla on selkeä vika. Eli jompikumpi tai molemmat vaihtoon. Osat on nyt tilauksessa. Voi tulla mukava ensiviikko. 3.5% öljyseos tankissa ja siihen päälle toimiva tuorevoitelu. Antaa jo nyt hyvät savut.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

Eikös 3,5% seokset ole aika paksut..? Siihen vielä tuorevoitelu... ;D No, eipä jää voitelun puuttesta kiinni. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Juu heitin varmuuden vuoksi reilummat satsit jotta varmasti saa nyt voitelun kun ajoin sinne huoltoon. Eli karkeasti arvioiden öljymäärä on nyt noin 5.5%  ;D. Savun määrä on siis varsin mukava kylmällä koneella. Mutta yllättävän vähän savuttaa jopa tuolla määrällä. Vanha Soliferikin savutti 4% seoksilla pahemmin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

penaalisto

Pitänee vaihtaa hieman raskaammat ilm. vakio rullat takasi ku tuo vaan nyt pärrää eikä tahdo lähteä välillä oikee mihkää noilla 5,5g rullilla, mietityttää että mihin sinne etuvariinko johki vai? sitä rasvaa( ja mitä rasvaa, crc:tä, öljyä vai vaseliinia) kannattaa sipaista, samalla "rasvaisin" hieman ku vaihdan entiset rullat takasin ;) , ilm. tuossa onkin paras "hyötysuhde" pelkän prikan poiston kanssa noilla ns. vakkari rullilla :)
-CPI Formula R

tuskin kuitenkaan hihnanuraan rasvaa kantsii laittaa ;D ::)

baukku

Variaattorin kanssa pelatessa kannattaa tosiaan olla aika puhtaat sormet eikä paljoo kannata rasvojen/öljyjen kanssa lutrailla. Ehkä rullakuppiin sietäisi hieman jotain sipaista,mutta en tiedä sitten auttaako mitään. Pitäisi kuivana pelittää ihan hyvin.

Starttikoneistoo (bendix&polkustartti) kannattaa kyllä voidella  ;)
bt49qt-9O3 Milan Sport -07