Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF3 kysymyksiä

Aloittaja Tiger, 16.10.20 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Tiger

Nyt on kokeiltu uudella tulpalla ja pitkän sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Oisko vanhassa tulpassa ollut jo huono kipinä ja sylinteri märkänä bensasta ni ei jaksanut sytyttää...

Tälle yksilölle kävi kehnosti nyt keväällä. Öljypumppu rikkoontui ja kone kävi ilmnan öljyä -> kiertokangen alaliukulaakeri päreiksi ja ei auttanut muu kuin koneremppa taas. No, se meni aika nopsasti kun edellisestä kerrasta oli  niin vähän aikaa. Tämän jälkeen vehje toimi taas hyvin kunnes ajosta sammui tuli tuo yllä oleva ongelma.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Tiger - 16.10.20 - klo:10:58Kiitos, täytyy yrittää dremelöidä. Vaan mikähän on tuolla oikein tarkoitus?
Itse naputtelin piikkipuikolla siihen kannan reunaan avaamissuunnassa, ihmeen helposti lähti auki ja vaihtui normikantaiseen pulttiin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Tiger - 07.06.23 - klo:12:42Nyt on kokeiltu uudella tulpalla ja pitkän sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Oisko vanhassa tulpassa ollut jo huono kipinä ja sylinteri märkänä bensasta ni ei jaksanut sytyttää...
Tuo selitys vähän ontuu. Jos sylinteri oli täynnä pensaa, niin miksi se ei käynnistynyt uudella tulpalla heti?

Olisiko se käynnistynyt vahallakin tulpalla pitkän sahaamisen jälkeen?

Kyseessä saattaa olla alipainepensahanaan liittyvä ominaisuus. Kun mopo seisoo pitkään, niin pensa haihtuu kaasuttimessa. Jos on perinteinen pensahana ja sen avaa, niin uimurikammio täyttyy pensalla. Alipainehana aukeaa vasta, kun se saa alipainetta. Sitä tulee, kun moottoria pyöritetään. Imu ei ole kuitenkaan jatkuvaa vaan imua tulee vain imutahdin aikana. 3/4 osaa ajasta ei ole imua. Siksi uimurikammion täyttyminen kestää kauan.

Kun olen kokeillut erikokoisia suuttimia, niin silloin kaasutin pitää tyhjentää. Kun kaasutin on paikoillaan, imen lääkeruiskulla alipaineen pensahanan imuletkuun. Pidän imua noin minuutin ja starttaan mopon. Useimmiten se käynnistyy aivan heti. Imun ei tarvitse olla voimakas, onnistuu helposti suullakin.