Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

pena

lämpötila varjossa 3,4c tiet kuivat, puolipilvistä aurinko paistoi, otin skootterin käyttöön 18.03 lähti sähköstartilla ilman akunlatauksia,akku oli koko ajan paikallaan oli 4,5kklämmittämättömässä ulkovarastossa,tankki puolillaan ,imasin alipaineletkusta bensansuodattimen täyteen ja starttaus ja menox,kiva ajella taas pitkästä aikaa. :Dmittarissa on,9467km

Coastside

Talvikumit on liukkaat asfaltilla. Lipsuu kulmissa turhan helposti, mutta onneksi saan haltuun taas.

Talvi meni ilman teknisiä huolia tuolla banskulla. Eikä yhtään kaatumista, vaan alkoi lipsua vasta jäiden lähdettyä ^
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Itse olen samalla linjalla kuin Torngark että kyllä se v-poweri muuttaa auton ja mopon käynnistymistä ja muutenkin käymistä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.09.12 - klo:18:05
Itseä kiinnostaa, mitähän se itse perus "bensiini" nykyisin on.

Mitäs se on ikinä ollut? Tuohan on suorastaan filosofinen kysymys. ;-)

oskuk

Palkat Suomessa pitäisi laskea Venäjän tasolle, siitä tulisi ihan toisella tavalla kilpailuetua!

Sampuli

Minkäs kokoista suutinta pitäis nyt ruveta katsomaan vakio Agiin? 88 Virijavarasta?
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

pekpel

jos originaali oli 80 -82 niin tuo 88 voisi hyvinkin toimia
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

Tänään pitkästä aikaa mopolla töihin! :) Meinasi tulla jo vieroitusoireita...noh täytyy toi kohta panna talviteloille ja tyytyä autoilemaan... :-X
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

JyrkiA

#550
Nythän se hauskuus vasta alkaa. Jarrut on huollettu ja nastarenkaat heitetty alle. Harmi vaan kun joku silpoi eturenkaan. Toivottavasti korjaantuu sisäkumilla.

Lisäys: Onko jollain heittää vinkkiä kannattaako tuota päällykumia jotenkin paikkailla ennen kuin heittää sisäkumin paikalle ja millä sen tekisi? Ilmeisesti pari-kolme veitsen pistoa on ohkaisemmissa kohdissa.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: JyrkiA - 08.11.12 - klo:06:50
Nythän se hauskuus vasta alkaa. Jarrut on huollettu ja nastarenkaat heitetty alle. Harmi vaan kun joku silpoi eturenkaan. Toivottavasti korjaantuu sisäkumilla.

Lisäys: Onko jollain heittää vinkkiä kannattaako tuota päällykumia jotenkin paikkailla ennen kuin heittää sisäkumin paikalle ja millä sen tekisi? Ilmeisesti pari-kolme veitsen pistoa on ohkaisemmissa kohdissa.

Jos varman päälle pelataan niin uusi rengas, mutta voithan vulkanoida renkaan sisäpinnalle pari isoa mp renkaan paikkaa ja sitten sisänakki, eipä pullistu reijistä sitten ulkoilemaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Viillon päihin kannattaa porata reikä. Hioa sen ympärys sisäpuolelta hyvin ja toimia paikkapakkauksen ohjeen mukaan muutoin mutta siihen paikkaankin panna vulkanointiainetta ja puristimella puristaa paikkausta mieluiten tunteja jotta siitä tulee luja. Ulospäin näkyvään viiltoon on hyvä panna mustaa "sikaflexiä".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JyrkiA

#553
Sen verran pehmoista tavaraa tuo ulkorengas oli että ei sille mitään kannattanut tehdä. Hädin tuskin löysin (ehkä) pari pienen pientä viirua. Sisärenkaasta oli sitten helpompi bongata kaksi muutaman millin mittaista pistojälkeä. Laitoin jumbokokoiset moottoripyörän sisärenkaan paikat ja sen jälkeen ulkorenkaan samaan kohtaan paikalleen (merkkasin venttiilinpaikan ennen renkaan irrotusta). On toi renkaiden kanssa vääntäminen kyllä perkuleenmoinen homma kotikonstein ja amatöörivehkeillä.

Mutta ettei asia karkaa täysin otsikosta, niin vespa on nyt valmis toiseen talveensa. Vain yksi kaatuminen tähän saakka kun Itellan jakeluauto kiilasi kolmion takaa eteen (ja pakeni paikalta). Lisäksi yksi läheltä piti tilanne kun erittäin huonolla ajokelillä ajoin bussipysäkille päästääkseni autojonon ohi ja pysäkki olikin puuterilumihanki.

Ajovarusteena on kaksiosainen täysin vedenpitävä pakkashaalari jolla helposti pärjää alle -30 asteen pakkasella. Kypärämyssy/ninja-/kommandopipo on myös kova sana. Vuorelliset pakkaskintaat ovat paremmat kuin sormelliset hanskat, vaikkakin niillä on vaikeampi operoida jarrukahvoja. Sitten on vuorelliset pitkävartiset pakkassaappaat. Harkitsin neopreemihanskojen ja -saappaiden hankintaa, mutta varusteet jotka minulla nyt on, ovat riittäneet erittäin hyvin joten muulle ei näytä olevan tarvetta.

Viime vuonna oli ongelmia kun silmäripset jäätyivät yhteen jos ei laittanut silmille suojaa. Tavallinen visiiri taas oli jatkuvasti huurussa ja "ilmastoitujen" ajolasien pintaan muodostui jäätä aina kun pysähtyi pidemmäksi aikaa. Tänä vuonna on tuplavisiirillä varustettu avokypärä jonka suhteen olen varovaisen toiveikas sillä se ei mene ainakaan hengityksestä huuruun.

Edit: Korjattu kijoitusvihreitä.

megaman

Lainaus käyttäjältä: megaman - 01.11.12 - klo:14:30
Tänään pitkästä aikaa mopolla töihin! :) Meinasi tulla jo vieroitusoireita...noh täytyy toi kohta panna talviteloille ja tyytyä autoilemaan... :-X

Kesäkelit jatkuu...taas tuli mopoiltua ja hyvin tuntuu pelaavan. :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->