Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

yamaha

 :) sitten saapi ajella rauhassa!jollei se maksa jo 10v päästä 2,50e  >:(

pugt200

Kymmen vuoden päästä koko mopo on E eli voima tulee Fortumin töpselistä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 17.03.11 - klo:13:21
Kymmen vuoden päästä koko mopo on E eli voima tulee Fortumin töpselistä.
Ja siihen loppuu meikäläisen harrastus, sillä "käsien rasvaaminen" on vähintäänkin minulla yhtä suuri osa harrastusta kuin itse ajaminen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

yamaha

kyllä uskon että me ajetaan bensa vehkeillä niin kauvan kunnes vaihtuu rollikseen ;D kyllä se sähkö vehkeiden kehitys on sen verran kesken et nou hätä ja naksavatkin sen verran et saavat jäädä kauppaan.smaa mieltä kuin samppa harrastus loppuu sitten kokonaan.

Kymco

#439
 :P
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Partanen

#440
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 17.03.11 - klo:14:56Ja siihen loppuu meikäläisen harrastus, sillä "käsien rasvaaminen" on vähintäänkin minulla yhtä suuri osa harrastusta kuin itse ajaminen.

Kyllähän meille "rasvanäpeille", taikka "rasva-apinoille" (lainattu englanninkielestä: greasemonkey) riittäisi näperrettävää vanhoissa laitteissa, vaikka ajelut ja asiat hoituisikin sähköllä. Kun bensa maksaa vaikkapa 10 euroa litralta, taikka pisaran takia saattaa menettää henkensä, kuten Mad Max-elokuvassa, alkaa ne muutkin energian lähteet kiinnostamaan.  ;)

Rakentelin nimittäin n. vuosi sitten itselleni sähköavusteisen polkupyörän. Helkama Jääkäri, ja hiiletön kiinalainen sähkömoottori Englannista. http://www.alienbikes.co.uk/ Se on ihan omanlaisensa juttu semmoisella kurvailla. Kuulee eri tavoin tuulen suhinat, tai linnunlaulut. Pidättäydyin lain mukaisessa 250w tehoissa, mutta saatavilla on vaikka 1000w moottoreita. Tuolla fillarilla saa vähän tuntumaa siitä, minkälainen sähkömopo voisi olla. Hetken jo pohdinkin sähkömopon hankintaa, mutta sähköpyörällä ei tarvita vakuutuksia.

Tarkoitukseni ei ole houkutella kirjoittelemaan tähän ketjuun aiheeseen sopimatonta, mutta jos aihe kiinnostaa, niin kerron lisää mielelläni jonkin muun otsikon alla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Oikeastaan bensan hinta omassa skootteroinnissa ei ainakaan toistaiseksi ole minulle mikään ratkaiseva tekijä, sillä ajomäärät suhteutettuna kulutukseen ovat melko pieniä. Toki, jos bensalitra maksaisi vaikkapa 10 euroa siirtyisin varmasti kokonaan ajamaan nelarilla, mutta ajaisin silti. Ihan vaan vaikka piruuttani. Olisihan se edelleen pirun halpaa, vaikka ilmailuharrastuksiin verrattuna...

Auton ratissa tulee sitten sellainen "kuka kusettaa ja ketä" -fiilis joka kerta, kun näkee polttoainehintojen nousseen. Vastaavasti näin öljylämmittäjänä kustannusten nousu viimeisen 10-vuoden aikana on tuntunut kyllä kohtuuttomalta, mutta onneksi puuta saa omasta metsästä ilmaiseksi. Suhteellisen uudella öljykattilalla ja polttimellakaan ei viitsi vielä heittää vesilintua ja alkaa kuollettamaan vaihtoehtoisia energiamuotoja vihreän ns. kestävän ympäristöpolitiikan tähden, kun ei tiedä mitä paskalaki linjaa herrat haluavat ensimmäisenä noudattaa parin vuoden päästä. Ja kyllähän tuollaisten laitteiden valmistaminen ja koko tuotantoketju loppukuluttajalle kuluttaa aika pirusti ympäristöä minun öljylämmittämiseen nähden. En näe itseäni ympäristönsaastuttajana, vaikka öljyä poltankin ja kannatan asuntopolitiikkaa vapaan autoilun muodossa myös kehäkolmosen ulkopuolella.

Sähköskoottereista ollaan keskusteltu jonkin verran tuolla:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=495.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#442
Pakkasreissujeni jakaumaa. Aika tasaisesti jakautunut vaikka talvi oli kova. Yli - 10 lukemissa alkoi olla vaikeampaa, muttei kohtuutonta. Yhdelläkään reissulla en hytissyt tai halunnut välillä lämmitellä. Rukkasten lisäeristeet toimivat hyvin jopa kylmimmillä reissuilla.


'C      %
-0      16     Prosentit pyöristetty lähimpään
-1      3
-2      "
-3      13
-4      "
-5      7
-6      6
-7      3
-8      "
-9      "
-10     -
-11    7
-12    7
-13    7
-14    3
-15    7
-16    -
-17    3
-18    3
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Minulla pakkastalven lukemat menee nii,että parhaimillaan on ollut vain miinus 2 ja kovimmillaan -31. Oli vielä ajettava mutta tekniikka oli kyllä kovilla ja mies.. talviajo on kehittävää,se antaa valmiudet myös kesäajoon jolloin olosuhteet ja ennakointi on eri luokkaa.. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#445
Nastarenkaat lähtee tänään alta ja aloitan kesäkauden kun sää-ennuste lupaa pariksi viikoksi plussaa, josta se yhä tulee lauhtumaan.

Oli hyvin helppo pyöränvaihto. Nosturilla ylös ja kaikki sujui ongelmitta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Nou hätä. Oli yksi piuha hiertänyt itsensä poikki. Korjasin sen, niin hienosti hörähti vanhallakin bensalla laakista käyntiin. Eli case closed.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

A.S

98E tai V-Poweria olen tähänkin asti käyttänyt, ja käytän jatkossakin 8) Mihinkään en tuota E10 paskaa laittaisi...

pettynyt


kani

95:ä vanhaan käyttisbemariin, skopaan 98E5 ja Type-R:ään VPower.