Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super 2T lataus ei toimi

Aloittaja kestosippi, 16.04.24 - klo:22:23

« edellinen - seuraava »

kestosippi

Tytön Kymco lopetti syksyllä lataamisen. Oli sammunut kesken ajon ja käynnistyi kyllä uudelleen mutta ei sietänyt valojen käyttöä. Pääsi ajamaan ilman valoja muutaman kilsan kotipihalleen.

Täydellä akulla toimii kyllä mutta latausta ei tule.

Nyt seissyt talven yli rikkinäisenä ja minunhan sitä tietysti pitäisi tutkia. Jännitteensäätimen tutkimiseksi löysin tollasen mittausohjeen josta en käsitä mitään  :-\  Varmaan jotain ohmeja mitataan mutta minkä johtojen väleiltä jos löydän edes tuommosta boksia Kymcon keulilta jostain. On mulla yleismittari.

Vai pitäskö hommata täältä Osto-palstalta tuo punainen 4T Kymco tämän risan tilalle.



Coastside

Liittimet syyniin ensin koska ne on arin paikka. Vaseliinilla suojatut koskettimet suojaa hapettumisilta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Oletko tarkastanut että kaikki sulakkeet ovat ehjiä.
Ole tarkkana, silmämääräinen tarkastus ei aina riitä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Minulla oli korjattavan Kymco, joka ei ladannut. Syynä oli hapettunut sulakkeen pidin. Hapettuma ei ollut vihreää tai valkoista möhnää vaan patinoitunut pinta.

Mittaa jännite sulakepitimistä. Molemmissa pitää olla aina sama jännite. Jos ei ole, pitimien välissä on resistanssia. Toisinaan sulakekotelon muovikuori on osittain sulanut. Se johtuu juuri huonosta kontaktista.

Koneen käydessä, jos lataus toimii, akun jännite on korkeampi kuin ei käydessä. Jos näin ei ole, latausjännite kannattaa mitata sulakepitimestä, joka on regulaattorin puolella. Jos sielläkään ei ole latausjännitettä, vikamahdollisuuksia on 3. Regulaattori on rikki, laturi on rikki, kontaktivika liittimissä/johto poikki.

kestosippi

Hyviä neuvoja. Kiitos! Pitää ottaa Kymco tutkimuksiin kunhan ilmat vähän lämpenee. Ihan parkkipaikalla pitää rotjata.