Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Äänestys: Kuinka kovaa vakiokiinalaisesi kulkee?

Aloittaja jalat, 27.08.08 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

jalat

SÄÄNTÖ 1
Nyt haetaan todellista nopeutta suoralla. Ei sitä mitä skootterin mittari näyttää. Sehän usein valehtelee ja paljon. Mittaustapana voi olla GPS, Navigaattori, poliisin tutka, nopeustaulu tien poskessa, kaveri ajaa autolla vieressä ja mittarivirhe tiedetään,...

SÄÄNTÖ 2
Kulkine pitää olla siinä kunnossa kuin se kaupasta on tullut. Sovitaan että ainoat sallitut muutokset on rullien vaihto sekä kaasarin neulan ja seosruuvin muutokset. Kaasarin kannen holkkeja, tappeja tai muita ei saa poistaa.

Muita muutoksia siis ei sallita. Esimerkkejä mitä ei sallita:
- ei katkaistuja CDI-boxin rajoittimia
- ei suoria putkia
- ei kaasarista poistettuja osia
- ei variaattorin prikkojen poistoa
- ei ilmanputsarin muutoksia tai pipercrosseja yms...
- ei mitään....

Toisissa kinuskeissa on enemmän rajoittimia kuin toisissa. Joissain ei ole mitään rajoittimia vakiona.

Tähän voi perään kertoa tietoja kulkineesta, kutenkulkineen malli, vuosimalli ja mitä rajoittimia löytyy ja mitä ei löydy.

Ja jotta saadaan enempi vastauksia tähän, niin jos muistat mitatun nopeuden ennen kuin menit muuttelemaan skootteriasi, niin laita se tulos. Jos siis muistat sen oikeasti. Ei "muistelisin niin ja niin" vastauksia, koska sitten tulee tilastovirheitä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

#1
Zoner -06 Kierrosrajoitin on ainoa mitä siinä on ja nopeus se päällä on 47 - 51 kmh, riippuen hihnan kunnosta ja rengaspaineista. Mitattu fillarin digimittarilla. Sen oma mittari heittää noin +3 kmh suurella nopeudella.

Se taas mitä keskinopeutta pystyy pitämään mäkisellä maantiellä, kertoo enemmän mopon suorituskyvystä. Tuolla pystyy nyt useita 5 - 18 metrin mäkiä sisältävällä reitillä 45 keskinopeuteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kinkster

Liian iso tuo "pienin" vaihtoehto tuossa äänestyksessä.
Oma kinuskini meni mittariin vakiona 47 eli todellista nopeutta sellaiset 43-44.

jalat

Koska vastaajia oli vasta 2 (Kinskster ja Coastaside), niin muutin haarukkaa isommaksi ja samalla nollasin äänestyksen. Koska teidän kahden vastaus oli samassa haarukassa ja se olisi pitänyt nyt jakaa eri haarukkaan. Jota ei pystynyt tekemään.

Joten pahoittelen tätä, mutta se oli tehtävä tässä vaiheessa, kun enempää ei vielä ollut äänestetty. Jos pystytte vastaamaan uudelleen, niin hyvä homma.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

fudeisti

Täysin vakio Fude 2003. Menee tasaisella mittarin mukaan 60, mutta GPS:n mukaan n. 55 km / h. Alamäet onkin sitten eri asia. 70 - 80 menee helposti. Ylämäki sitten oma juttunsa...

openflow

vastatuuli 37,myötä 55. mittari lukemat vastaavasti 40 & 60. Tyynessä jäi useinmiten alle 45.
Nämä siis uuden karheana.  kapistus motojet-4t. Kuristuksia ei ollut; eikä niitä edes olisi tarvittu ;D

---
nykyään "sisäänajettuna" kulkee vähän paremmin. tosin pienin säädöin...

NightFly00

48.4 gps:iin. Poliisin tutkaan lähes 100kg poliisin ajamana 43.

Ilman rajoitinta likimain 53 suoralla.

Jkarha

#7
Baotian BT49 QT-9,  43 km/h.

Ilman elektronista rajoitinta 58 km/h.

Suora tie, gps:llä mitattu.


Vespa LX50 4T4V 2013

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 28.08.08 - klo:00:44
Liian iso tuo "pienin" vaihtoehto tuossa äänestyksessä.
Oma kinuskini meni mittariin vakiona 47 eli todellista nopeutta sellaiset 43-44.


Sama homma, oma meni vakiona mittariin 40 km/h  :D

karkulainen

#9
suoralla, tasaisella tiellä ~65km/h gps:ssään
solifer xtr50 -07 vakio .
ostettu uutena liikkeestä, liikkessä on huhujen mukaan tapana poistella kuristuksia. variaattorissa ei ole prikkaa, tai rajoitettua holkkia, kaasari on vaihdettu "luistiongelmien" takia, voi se kaasari olla tehokkaampi kuin vakio, mutta...
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

139QM moottorilla huippu on 65 paikkeilla siksi ettei moottori vakiona kierrä enempää edes alamäkeen, ja vaikka kiertäisi niin teho loppuu ilmanvastuksen vuoksi. Siinä ratkaisee kuskin koko jo paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

#11


Mulla kulki vakiona oma Tyscon 60km/h mittariin mukaan ja oikea vauhti oli 48km/h kellolla mitattuna.

jalat

#12
No nyt pääsin vihdoin itsekin mittaamaan kun oli tuuleton ilma. TomTom navigaattorilla kellottaen ajoin yhden vajaan kilometrin suoran pariin otteeseen. Kellotin nopeuden vielä molempiin suuntiin.

Toiseen suuntaan gps näytti 59km/h ja toiseen 57km/h.
Eli voisi sanoa että totuus on kai aika liki tuota 58km/h  (Mittari näyttää noin 65km/h)

Laite on Myllymäen myymä Fude Elegance vm 2007. Mitään virejä en ole tehnyt. Ainoastaan vaihtanut 5.0g rullat ja säätänyt seosruuvia. Perässä on se isompi tavaraboxi johon mahtuu umpikypäräkin sisälle. Olenkin miettinyt että voisiko tämä olla niitä yksilöitä, joissa on 63cc sylinteri tehtaalta livahtanut mukaan.

CDI-boxista en osaa sanoa mitään, saati hyppylangoista. Kaasarista löytyy messinkitappi, mitä en ole ottanut pois. Testasin joskus ottaa pois, mutta ei ollut mitään vaikutusta, joten jätin paikoilleen. Variaattorin siinä keskiputkenpätkässä ei ole minkään sortin prikkoja. Ihan suora putkenpätkä on.


feikki edit: Editoin vähän tekstiä asiallisempaan ja lyhyempään muotoon.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kekra

Ne tapaukset mitä minä olen kuullut niin kyseessä on ollut nimenomaan Baotian Tanco 2007 joissa on ollut 63cc pytty. Mutta eipä se mikään mahdottomuus ole että tuossa sinunkin Fudessa olisi sama pytty.

P.S. Se että skode on vakio niin ei auta kyllä yhtään tilanteessa jossa poliisit käyvät koeajamassa mopon ja se kulkee 59km/h. Sakot kyllä rapsahtaa ja kilvetkin voidaan viedä. Mopon senhetkisen omistajan tulee huolehtia siitä ettei se kulje yli sen 45km/h. Vastuuta ei voi sysätä edelliselle omistajalle. Oli se sitten Myllymäki tai Matti Meikäläinen.


jalat

#14
Juu tiedetään. Sen vuoksi asiallisesti nopeusrajoitusten mukaan pyrin tuolla ajelemaankin. En ajatellut ruveta sitä rajoittamaan. Vaikka aika helposti se sitä kaasarin messinkitappia ruuvaamalla kai rajoittuisi.
Onneksi se täyden vauhdin saaminen vaatii pitkän suoran. Ettei se korttelin kahden pätkällä siihen vauhtiin saavu.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002