Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

50cc 80cc:ksi pulma

Aloittaja cylinder, 25.08.15 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

cylinder

69mm autaisi siihen? Pitäiskö tilata semmonen missä on kaikki olennainen mukana. Ymmärsi mut kuitenkin on mahdollista pitää vakio

-Zone-

Et nyt ole ihan tajunnut termejä. Isoventtiilikansi ja pitkävenainen kansi on 2 täysin eri asiaa. Isovenaisessa on venttilin lautaset ja seetit kannessa isommat, pitkävenaisessa on venttiilin varret pidemmät kuin lyhytvenaisessa. Näissä molemmissa on venttiilinlautaset + seetit pienemmät kuin isovenakansissa.

konenikkari

#32
Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:20:34
69mm autaisi siihen? Pitäiskö tilata semmonen missä on kaikki olennainen mukana. Ymmärsi mut kuitenkin on mahdollista pitää vakio

Ehkä aivan turhaa jatkaa tätä säiettä.
Toisaallakin olen suositellut, harrastusten vaihtamista skotun ropaamisesta, esim ruusujen kasvatukseen, niin teen nytkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

cylinder

Pitäisi kai joku sanakirja löytää noille termeille. Voin sanoa rehellisesti etten kyllä tiedä paljon mutta haluan yrittää. Merkkaa siihen dropboxin kuvaan jtnkin niin tiedän mistä ollaan puhumassa meinaa mennä sekaisin termien kanssa:D

Coastside

Jos talous ei ole kuralla saa virijavaralta hyvän pitkäventtiilisen joka ainakin minulla on toiminut hyvin ja on tehokaskin. Pitkän lohkon saatavuutta en tiedä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

cylinder

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.08.15 - klo:21:05
Toisaallakin olen suositellut, harrastusten vaihtamista skotun ropaamisesta, esim ruusujen kasvatukseen, niin teen nytkin.

Pitää kai ostaa Vespa kevääksi ja kasvattaa ihania ruusuja kun ovat ihan yksinkertaisia kasvattaa:). gy6 moottorista on varmaan 5,eriversioita miksei ne vaikka tehneet silleen että 139Qma seuraava versio vaikka 2000QMA tai jokainen valmistaja lisäisi oma numeroyhdistelmänsä. Sekoittaa kyllä sen verran kivasti kun alkaa ettimään varaosia.

Tietäisi heti mitä pitää hankkia

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:21:21
miksei ne vaikka tehneet silleen että 139Qma seuraava versio vaikka 2000QMA
Tuolla ne on selitetty mitä ne QMA tai B ja numero 39 tarkoittaa: http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/motor_motortyper.php
..Ja kuten tuolta huomaamme kymcoissa on sitten vielä ne omat kirjainmerkinnät ;)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.08.15 - klo:21:05
Toisaallakin olen suositellut, harrastusten vaihtamista skotun ropaamisesta, esim ruusujen kasvatukseen, niin teen nytkin.

Pitää kai ostaa Vespa kevääksi ja kasvattaa ihania ruusuja kun ovat ihan yksinkertaisia kasvattaa:). gy6 moottorista on varmaan 5,eriversioita miksei ne vaikka tehneet silleen että 139Qma seuraava versio vaikka 2000QMA tai jokainen valmistaja lisäisi oma numeroyhdistelmänsä. Sekoittaa kyllä sen verran kivasti kun alkaa ettimään varaosia.

Tietäisi heti mitä pitää hankkia
Älä anna kyynisten vanhojen pierujen masentaa  ;D Se on semmosta kun, kun alkaa muisti pätkimään kuin pissi, niin luule olleeensa mestari kehdosta alkaen..
Itse nostan hattua, että on munaa kysyä myös näitä "tyhmiäkin" kysymyksiä.
Kaikella kunnioituksella ja lämmöllä kuitenkin sanoen,,teille wanhoille pieruille  ;)

-Zone-

#38
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 26.08.15 - klo:22:07
teille wanhoille pieruille  ;)
Kaikista meistä tulee lopulta vanhoja kyynisiä äijiä ja kun se tapahtuu muutumme taas pikkuhiljaa lapsiksi niin sitten voikin hyvällä omallatunnolla aloittaa taas uuden kierroksen ummikkona noviisina ;)
E: taidan olla vanhan pierun sijaan tuhnu, kun vain haisen mutten pärise.. ;)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.08.15 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 26.08.15 - klo:22:07
teille wanhoille pieruille  ;)
Kaikista meistä tulee lopulta vanhoja kyynisiä äijiä ja kun se tapahtuu muutumme taas pikkuhiljaa lapsiksi niin sitten voikin hyvällä omallatunnolla aloittaa taas uuden kierroksen ummikkona noviisina ;)
Jos totta puhutaan, olen itsekin sellainen, en vaan halua myöntää sitä...

cylinder

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.08.15 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 26.08.15 - klo:22:07
teille wanhoille pieruille  ;)
Kaikista meistä tulee lopulta vanhoja kyynisiä äijiä ja kun se tapahtuu muutumme taas pikkuhiljaa lapsiksi niin sitten voikin hyvällä omallatunnolla aloittaa taas uuden kierroksen ummikkona noviisina ;)
E: taidan olla vanhan pierun sijaan tuhnu, kun vain haisen mutten pärise.. ;)

Hahaa :D sen verran nauratti nauroin ääneen tolle. Olen kiitolinen siitå huolimatta olette jaksaneet auttaa meikäläistä

cylinder

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 26.08.15 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.08.15 - klo:21:05
Toisaallakin olen suositellut, harrastusten vaihtamista skotun ropaamisesta, esim ruusujen kasvatukseen, niin teen nytkin.

Pitää kai ostaa Vespa kevääksi ja kasvattaa ihania ruusuja kun ovat ihan yksinkertaisia kasvattaa:). gy6 moottorista on varmaan 5,eriversioita miksei ne vaikka tehneet silleen että 139Qma seuraava versio vaikka 2000QMA tai jokainen valmistaja lisäisi oma numeroyhdistelmänsä. Sekoittaa kyllä sen verran kivasti kun alkaa ettimään varaosia.

Tietäisi heti mitä pitää hankkia
Älä anna kyynisten vanhojen pierujen masentaa  ;D Se on semmosta kun, kun alkaa muisti pätkimään kuin pissi, niin luule olleeensa mestari kehdosta alkaen..
Itse nostan hattua, että on munaa kysyä myös näitä "tyhmiäkin" kysymyksiä.
Kaikella kunnioituksella ja lämmöllä kuitenkin sanoen,,teille wanhoille pieruille  ;)

Täytyy alkaa laittamaan kaasunaamari wanhoille pieruille :D en kyllä onneksi lannistu tommosesta pakko oli laittaa takaisin. Eihän mestariksi synnytä eikö vaain .

Eikö ole näin että 139QMA- 13QMA-A ovat keskipitkiä moottoreita. Meinaan kaupat on lähellä syntyä jos pitää paikansa. Pitäisi käydä runkoon kiinni myös siihen 13QMA-A. Näin olen ymmärtänyt

cylinder


-Zone-

#43
Runkokiinnikkeet on kaikissa samat. QMA koneeseen sopii 12" ja 10" vanteet, QMB koneeseen vain 10" vanne. 12" vanne ei ihan mahtunut kun koitin. Loppupeleissä nuo koneet voidaan laittaa 3 ryhmään, eli vanhat QM koneet eli QMA ja QMB, niiden lisäksi neliventtiilinen QMA-A ja uudemmat QM koneet. Nämä on siis niitä pitkävenaisia 1P39QMB JA 1P39QMA koneita. Ne on siis samoja kuin vanhat QM koneet mutta hivenen vain päivitettyjä. Loppupeleissä erot on kaikissa aika pieniä ja osia voi sekoitella varsin surutta(*).
* Kunhan huomioi ne siinä videossakin esitetyt erot.

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:23:01
Eikö ole näin että 139QMA 139QMA-A ovat keskipitkiä moottoreita.
Ainoa ero tosiaan on tuo neliventtiilikansi osineen.

cylinder

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.08.15 - klo:23:18
Runkokiinnikkeet on kaikissa samat. QMA koneeseen sopii 12" ja 10" vanteet, QMB koneeseen vain 10" vanne. 12" vanne ei ihan mahtunut kun koitin. Loppupeleissä nuo koneet voidaan laittaa 3 ryhmään, eli vanhat QM koneet eli QMA ja QMB, niiden lisäksi neliventtiilinen QMA-A ja uudemmat QM koneet. Nämä on siis niitä pitkävenaisia 1P39QMB JA 1P39QMA koneita. Ne on siis samoja kuin vanhat QM koneet mutta hivenen vain päivitettyjä. Loppupeleissä erot on kaikissa aika pieniä ja osia voi sekoitella varsin surutta.

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:23:01
Eikö ole näin että 139QMA- 13QMA-A ovat keskipitkiä moottoreita.
Ainoa ero tosiaan on tuo neliventtiilikansi osineen.

http://www.jm-racing.fi/product_catalog.php?c=2

Tuolta sain selkoa kanssa vahvisti käsitystä. Hyvällä omalla tunnolla voin ostaa tuon moottorin vaikka on 2 venan. Kuulemma ei hajoa niin nopeesti ettei tarvi moottori rempaa tehdä uudestaan. Meinaan hyvin on toiminut 4 venanen ja mittarissa sillä on 13tn. Yhtenä lämpinå päivänä olin tulossa salilta ajoin 4km sitten moottori leikasi kiinni kun anto vähän kierroksia vehkeseen niin hyvällä syyllå vaihdan pois tuon. Meinaan vähän harmitti 2kk kesästä jäi ajamatta :-\