Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

50cc 80cc:ksi pulma

Aloittaja cylinder, 25.08.15 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.08.15 - klo:19:47
jakoketjukaan ei tainut käydä jos oikein muistelen..
Pinnapultit pitää vaihtaa, mutta jakoketju käy.

cylinder

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 25.08.15 - klo:20:35
Niin, jos skoba muuten hyvässä kunnossa ja olet siihen tyytyväinen..Moottoreitahan löytyy edullisesti pilvinpimein nettimotosta yms. alkaen 50€.
Kokomoottorin vaihto varsin yksinkertainen juttu. Sähköosaston joudut ehkä ottamaan vanhasta

Täytyypi alkaa metsästämään semmosta sitte

kani

Ihan samanlaiset pinnapultit.. En joutunut ainakaan itse vaihtamaan. Uusi 2v kansi kaikkine hiluineen vaan. Stormin kansi tuntuu kestävän paremmin kuin gy6motorin ja olevan laadukkaampi. Saman puljun venttiilit oli kyllä koneistettu piloille mutta löytyi hyvät yksilöt :)

-Zone-

Ai onkohan noitakin erilaisia. Joku kertoi että ei neliventtiilisessä riittänyt jenka jotta kannen olisi 2 venalla momenttiin saanut.

joni_k

niin luki tuolla virivaran selostuksissa että pitäis vaihtaa..itellä ei omakohtaista kokemusta.

cylinder

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.08.15 - klo:10:06
niin luki tuolla virivaran selostuksissa että pitäis vaihtaa..itellä ei omakohtaista kokemusta.

Joo ehkäpä hankin halvan moottorin jostain jolla on vähemmän elämää takanaa. Tarkoitus olisi 139QMB tämän vanhan sijasta niin menee mallikaasti tuo osa :)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:13:42
139QMB
Olithan myös tietoinen että 139QMB on 10" renkaalla eli lyhytlohkoinen ja 139QMA on pitkälohkoinen jossa käytetään 12" pyöriä. Sulla luki tuolla alussa että se kone on 139QMA.

cylinder

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:13:42
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.08.15 - klo:10:06
niin luki tuolla virivaran selostuksissa että pitäis vaihtaa..itellä ei omakohtaista kokemusta.

Joo ehkäpä hankin halvan moottorin jostain jolla on vähemmän elämää takanaa. Tarkoitus olisi 139QMB tämän vanhan sijasta niin menee mallikaasti tuo osa :)

Totta, on kyllä paljon asioita pähkäiltävänä mitenköhän toteutan tuo remppa helpoiten. Laitoin viestiä jolta ostin tuo 80cc setti niin oli vaan sitä mieltä pitäisi käydä tuo kyllä tohon kanssa en tiedä sitten..

joni_k

kyl se pytty siihen  käy mitä kaks venasiinkin. ite harkitsin joskus solifer 50r ostoa ja sitä muuttamista 2-venaseksi mutta en sitten jaksanu.  periaatteessa jos ostat 2vena moottorin siitä sais tohon muovit yms hilppeet muutos töitä varten. en oo kokemuksia mistää lukenu miten toi nelivenakansi käyttäytyis 80cc pytyn kanssa.. :D

cylinder

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.08.15 - klo:17:47
kyl se pytty siihen  käy mitä kaks venasiinkin. ite harkitsin joskus solifer 50r ostoa ja sitä muuttamista 2-venaseksi mutta en sitten jaksanu.  periaatteessa jos ostat 2vena moottorin siitä sais tohon muovit yms hilppeet muutos töitä varten. en oo kokemuksia mistää lukenu miten toi nelivenakansi käyttäytyis 80cc pytyn kanssa.. :D

Niinpä se on kyllä iso kysymys merkki.:D voisin tehdä uuden mootorin noille kiinalaisille kehitystyöt meneillä omilla rahoilla. Sain moottori tarjousta se on kyllä 139QMA  ja etin 139QMA-A Sain todeta tänään että se on kun heinäpellosta kun ettisi neulaa  :-\

konenikkari

Niin, .... tuon ko. https://www.dropbox.com/sc/13wndz994v77ljo/AAAps607iOWVidTZAo3DJqmea neliventtiilikannen alle ei kannata suunnitella mitään isompaa pyttyä eikä mäntää.
Vaikka venttiileitä on noinkin monta ettei kunnolliselle tulpalle enää ole löytynyt paikkaa,
on kansi on niin ahdas ettei suuremmasta tilavuudesta, sylinterissä, ole mitään hyötyä.
Lisäksi tuolla kannella ja isommalla männällä puristussuhteet karkaa ilman, erikoistoimia, kohtuuttomiksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#26
Joo se -A lopussa meinaa sitä neliventtiilikantta (139QMA = 2 venainen). Ja jos koneen merkintä on 1P39QMA niin se meinaa pitkävenaista konetta. Siis alkujaan, mutta vaikka koneen kyljessä lukisikin 139QMA-A voi kone silti olla 2 venainen jos on kansi vaihdettu. Koskee siis käytettyjä koneita. Tuossa 1P39QMA tai 1P39QMB koneessa on parempi kansi kuin vanhemmissa. Siis muokkaamista ajatellen. Asia valkenee tästä videosta (videon lopussa) https://youtu.be/V_GPI1VIk4o

cylinder

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.08.15 - klo:19:46
Joo se -A lopussa meinaa sitä neliventtiilikantta (139QMA = 2 venainen). Ja jos koneen merkintä on 1P39QMA niin se meinaa pitkävenaista konetta. Siis alkujaan, mutta vaikka koneen kyljessä lukisikin 139QMA-A voi kone silti olla 2 venainen jos on kansi vaihdettu. Koskee siis käytettyjä koneita. Tuossa 1P39QMA tai 1P39QMB koneessa on parempi kansi kuin vanhemmissa. Siis muokkaamista ajatellen. Asia valkenee tästä videosta (videon lopussa) https://youtu.be/V_GPI1VIk4o

Todella hyvä video oli kyllä tuo. Ei ollut ajatus kyllä vaihtaa kantaa. Taidan pitää vakion. Käytönnössä on mahdollista asentaa mänttä ja sylinteri siis? isommasta ventiilikannesta ei taida olla suurtakaan hyötyä ymmärsinkö oikein vai kuinka

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:20:12
Käytönnössä on mahdollista asentaa mänttä ja sylinteri siis?
Kyllä. Ihan sama onko 139QMB , 139QMA , 139QMA-A , 1P39QMA tai 1P39QMB niin samat pytyt ja männät sopii.

konenikkari

#29
Lainaus käyttäjältä: cylinder - 26.08.15 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.08.15 - klo:19:46
Joo se -A lopussa meinaa sitä neliventtiilikantta (139QMA = 2 venainen). Ja jos koneen merkintä on 1P39QMA niin se meinaa pitkävenaista konetta. Siis alkujaan, mutta vaikka koneen kyljessä lukisikin 139QMA-A voi kone silti olla 2 venainen jos on kansi vaihdettu. Koskee siis käytettyjä koneita. Tuossa 1P39QMA tai 1P39QMB koneessa on parempi kansi kuin vanhemmissa. Siis muokkaamista ajatellen. Asia valkenee tästä videosta (videon lopussa) https://youtu.be/V_GPI1VIk4o

Todella hyvä video oli kyllä tuo. Ei ollut ajatus kyllä vaihtaa kantaa. Taidan pitää vakion. Käytönnössä on mahdollista asentaa mänttä ja sylinteri siis? isommasta ventiilikannesta ei taida olla suurtakaan hyötyä ymmärsinkö oikein vai kuinka

Ehkä et oikein ymmärtänyt, isommasta venttiilikannesta, saattaa olla hyötyä, pienelläkin moottorin tilavuudella.
Sensijaan pienellä venttiilikannella ei voi saavuttaa mitään etua, vaikka moottorin tilavuus, kasvaisikin.

Minä itse jään odottelemaan noiden vesijäähy nelari moposkotu moottoreiden kehitystä.
Ja ehkä ajanmyötä, palaan asiaan, soon moro.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)