Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4-tahti kiinanskootterin kipinä ja bensansaanti huono

Aloittaja MiPeKa96, 12.07.13 - klo:12:10

« edellinen - seuraava »

MiPeKa96

Kipinä:
2 eri NGK tulppaa, samanlaisia, molemmilla tulee huono kipinä (juuri ja juuri hyvällä tuurilla silmällä erottaa) tai sitten ei tule kipinää ollenkaan. Missä vika vois suurimmalla todennäkösyydellä olla? Netistä luin että voi vaikuttaa virtalukko, tulpanhattu, cdi-boksi, tukijalan tappokytkimen jumiutuminen yms. Onko sytytyspuolassa luultavasti joku häiriö vai onkohan rikki? Vika alkoi ilmetä kun kerta kerralta käynnisty huonommin ja huonommin (meni aina startilla enemmän aikaa pyöriä ennenku käynnisty). Nyt meni siihen että kylmänä ei meinannut käynnistyä ennenku saattoi hyvällä tuurilla lähtä jopa käyntiinkin, sitten toki kun kone oli lämmin niin toimi normaalisti, nyt ei lähe ollenkaan käyntiin. Venttiilin välyksestä oli myös epäilys mutta kun tulppakaan ei iske kipinää niin eipä tuosta tiedä.

Bensansaanti:
Bensaakaan ei kone taida saada kunnolla, kaasuttimen kuitenkin purin ja putsasin ja kasasin, bensa- ja alipaineletkut vaihettu uusiin käyttämättömiin, bensahana vaihettu. Edellinen vika kyseisessä skootterissa oli rikkinäinen bensahana n. 950 km sitten. Sen jälkeen kone on saanut toki välillä kierroksia kiitettävästi kun rajoittamaton on ettei sitten ole vaikuttanut männänrenkaisiin?

Akkukin on ladattu, mikä muuten on nuissa 2006-2008 Solifer - Moto Zeta - Baotian - laitteissa akun ampeerituntimäärä? Lukee kiinankielellä niin ei ota selkoa.

Coastside

Tutki kaikki moottoriin  ja sytytyslaitteisiin menevät liittimet ja putsaa maadoitussliitännät. Kipinän näkyvyys riippuu valoisuudesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juissi

#2
Kipinän laatuun ei oikeastaan vaikuta kun puola, puola kuitenkin saa signaalia, jos kipinää tulee vaikka se olisi heikko.
Kokeiilisin toista tai suurtehopuolaa, ei oo iso kustannus.

Bensansaantiin liittyen, kun putsasit kaasarin, putsasitko sekä tyhjäkäynti- että pääsuttimen?
Miten putsasit ne, ja ehkä kaikkein tärkeimpänä miten tarkastit että ne on puhtaat?
Usein kaasarit tunnutaan putsaavan ylimalkaisesti, mistä ei usein ole apua.
Näin ei välttämättä ole kohdallasi, mutta täältä sohvalta on vaikea asiaa  arvata.  ;)

Edit.
Jos kipinää ei tule ollenkaan, tutki mahdolliset tappo-, sivujalka yms. katkaisimet, koita tarkistaa liitokset, etenkin puolalta tulevat kaksi johtoa, ja jos ei vieläkään mitään, koita toisella CDI:llä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Juissi

#3
Anna mä teen tän sulle helpoksi.  ;D

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=165

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=220

skoisin että käyvät, vaikuttaa olevan peruskinkki.


Suurtehopuola ei tykkää kesäkuumasta, saattaa hajota, joten tavallinen puola saattaa olla parempi vaihtoehto.
Arvaa mistä niitä saa?  ;)

Ota samalla vielä yksi uusi tulppa, ja pura ne suuttimet vielä kerran auki ja tarkista että niiistä voi helpolla puhaltaa läpi.
Jos sullaa on erillinen bensansuodatin, uusi se.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Katkaise,tai irroita liittimestään ja tarpeentullen, kytke uudelleen virtalukolle ja ns. tappokytkimelle menevä mustavalkoinen johto.
Onko skotussasi oikenpuoleisessa kahvassa engine on/off kytkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kani

Joo, eli CDI boxilta pois tuo musta/valkea piuha. Löytyykö kipinä??

InsOmnia

Kuullostaa vähän siltä, kun olisit säätänyt venttiilit päin honkia. Laitoitko rakotulkin paikoilleen, mäntä yläkuolokohdassa vai annoitko korkeamman johdatuksen opastaa kättäsi? ::)

tommi

Koita säätää ne venat kunnolla niin ettei jää kantamaan ja jos ei vieläkään lähde käyntiin niin ei muuta kuin vanha kunnon pakkosyöttö eli ruikkaat bensaa imukaulan nipasta sisään ja muutama vihainen polkaisu. Pitäisi hörähtää käyntiin, ainakin hetkeksi. Jos ei edes yritä niin pytyssä ei ole puristuksia. Joko venat vuotaa tai männänrenkaat valskaa.

Juissi

Viri ja varasta löytyy siihen uus kansi, kannattaa hankkia.
Ei mee paskaa sinne variaattoriin ja saat poljettua käyntiin.
Usein voi esim. heikko maadotus estää käynnistymisen startatessa.
Käytettynä löytyy varmaan tältä palstaltakin.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

konenikkari

#10
Mooskootterissasi on, todennäköisesti ns. automaattiryyppy.
Sen ominaisuuksiin kuuluu nimenomaisesti juuri tuo.
Moottori pitää käynnistää. ja paikallaan käyttää kunnes lämmöt nousee.
Eikä täysillä saa edes koettaa ajaa ennenkuin lämmöt nousee.
Kysele joltain feminiiniltä, samat säännöt toimii automaattiryypyllä varustetussa moposkotussakin ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)