Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Eki

Kyllä täytyy jälleen kiittää Samppaa noistakin tiedoista, kaikki nämän ovat ainakin itselle rahanarvoista tietoa, olen vaihtanut taulukon mukaan aina halvimpaan, nyt on liikkennevakuutus sekä kasko yht. n.180€/v, mistäpä saa sen edullisemmin tänäpänä? Säästän jopa satakin euroa vuodessa katsomalla mistä sen vakuutuksen otan, erot ovat todella suuret! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Renny

Lainaus käyttäjältä: Renny - 03.01.13 - klo:00:49
Baotianin vakuutuskirja kuluvalle vuodelle putkahti postiluukusta ja hintaa oli Lähivakuutus liikennevakuutukselle muljauttanut 174 €. Neljä vuotta sitten kun kiinalainen ihme ilmestyi talouteen niin hintaa oli 105 €. Parin vuoden kuluttua vakuutusmaksujen määrä ylittää skootterin hankintahinnan. ;D
No niin, lainaan itseäni.  ;D
Lähitapiola lähestyi tälle vuodelle ja liikennevakuutuksen hinnaksi on muodostunut 191 euroa. Meikäläisen vuotuisissa ajoissa se tekee noin euron kilometri. Pitäisi ehtiä enemmän skootteroimaan! :P

oskuk

#438
Aina se ovesta kolahtava lasku vaan on järkytys, minulla Popissa 200 Kymcon vuosi kaskolla 569,26e.

Ilman kolari-, luonnonilmiö- ja rahoitusturvaa, eli suomeksi liikennevakuutus +hirvipalovarkaus olisi 393e, eli säästäisi n.176e. Panee miettimään...

Koitin vaihteeksi muita laskureita: lähitapiolan laskurilla meni sormi suuhun bonuksissa. Onko bonarit nykyään yhtiökohtaisia, neuvotteluasioita, vai joku kytkentä tapahtuneisiin vakuutustapahtumiin, korvauksiin olemassa? Lähitapiola ehdottaa uudeelle asikkaalle 20 bonusta liikenevakuutukseen ja 70% kaskoon...

speed 3

mul on joku enää 197€ se oli enne joku 217€ mut sit se tippu, vaakuutus yhtiö on lähitapiola
ex-speedfight3 vm-10

konenikkari

Aikas pieniksi on kutistunut erot mopon ja esim.125cc välillä.
Ilmeisesti niitä rahastetaan, joita on paljon.
Taitaa vaan olla lyhyt tuo "naru", josta vetävät, mopoilu taitaa loppua.
Ja samalla loppuu ympäristöystävällinen liikenne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.01.14 - klo:17:39
Aikas pieniksi on kutistunut erot mopon ja esim.125cc välillä.
Ilmeisesti niitä rahastetaan, joita on paljon.
Taitaa vaan olla lyhyt tuo "naru", josta vetävät, mopoilu taitaa loppua.
Ja samalla loppuu ympäristöystävällinen liikenne.

15-vuotiaat vaihtavat polkupyörään? Vai missä on mopoa halvemmat vakuutukset?

konenikkari

Ei missään, vanhemmat kuskaa kun yleisten aikataulut osu.
Polkupyöräteoriaasi en oikein usko.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.01.14 - klo:20:17
Ei missään, vanhemmat kuskaa kun yleisten aikataulut osu.
Polkupyöräteoriaasi en oikein usko.

Mopon vakuutus kallistuu, joten vanhemmat mielummin sillä hinnannousurahalla kuskaavat?

Jos leikitään että mopovakuutus nouseen huimasti: 52e/vuosi, niin se tarkoittaa että koska vanhemmilta menisi nyt 1e viikossa enemmän, niin kyllähän sitä eurolla viikossa vaikka 10 kertaa kuskaa kakaraa rientoihin!

Tuota ei usko mopopojatkaan ;-)

Uka

Minulle tuli tänään Ifistä ensimmäinen vuotta 2014 koskeva moposkootterin 50cc liikennevakuutuslasku ja meinasin saada halvauksen.

Vakuutusmaksu on neljännesvuodelta 109,73 euroa eli vuodessa se tekee 438,92 euroa. Kunta on Espoo-

Menin äsken POPin vakuutuslaskuriin ja siellä sama mopo vakuutetaan 151,61 eurolla. Ifin hinta on siis 2.9-kertainen.  :)  :o Yhtiö vaihtuu huomenna.

openflow

Onkohan tapahtunut joku virhe laskutuksessa 438,92 liikennevakuutuksesta, ei kuullosta oikealta. Olisi ehkä kannattanut soittaa, tai pommittaa s-postilla.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Uka - 18.02.14 - klo:16:02
Minulle tuli tänään Ifistä ensimmäinen vuotta 2014 koskeva moposkootterin 50cc liikennevakuutuslasku ja meinasin saada halvauksen.

Vakuutusmaksu on neljännesvuodelta 109,73 euroa eli vuodessa se tekee 438,92 euroa. Kunta on Espoo-

Menin äsken POPin vakuutuslaskuriin ja siellä sama mopo vakuutetaan 151,61 eurolla. Ifin hinta on siis 2.9-kertainen.  :)  :o Yhtiö vaihtuu huomenna.
Ettei olisi tullut joko lukihäiriö tai Iffissä tulkinta virthe... olisikohan se 109,73 kuitenkin puolenvuoden maksu?
Itse ainakin soittaisin Iffiin ensin...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

kesäskootteri

Huomasin tänään, että POP liikennevakuutus oli muuttunut, kun lopetin loppu syksystä s-kaskon. Hinta oli merkattu vakuutuskansiossani 164,33€ ja maksuerät vuodessa olivat muuttuneet 4 -> 2. Tarkistin vielä heidän laskurillaan ja omalla rekkarillani, mitä maksaisi liikennevakuutus; tulos oli 151,xx€.

Laitoin asiasta kyselyn ja vinguin, että olen pettynyt tällaiseen toimintaan, että vakuutukseeni tehdään muutoksia ilman ilmoitusta minulle.

mik3

IFI:llä 193e/v kymco vm 07 täällä suur oulussa..

Samppa

PS. Vakuutustutkimuksen hintatiedot julkaistaan taas maaliskuun loppuun mennessä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.