Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Kone

#390
Olin skodea huollattamassa Pyörässä ja Mopossa tuossa syksyllä. Tuli puhetta vakuutuksista. Sano lähivakuutuksesta, että kaverin auto paloi, itsekseen sytty palamaan. Niin vakuutus ei korvaa, kun kyseessä oli tekninen vika.

Siinä sitten puhuttiin, että eikös se aina ole tekninen vika, kun auto itsekseen syttyy palamaan?


Daywalker-75

Kylläpäs korpesi perjantaina!!

Minulla on tuo ensimmäinen kiinanskodeni Lähivakuutuksessa(Nyk. Lähitapiola) ja arvoltaan taisi olla jotain ~175€. Ostin siis hiukan veikeämmän skootterin vuosimallia 2009 ja totta kai ajattelin senkin vakuutusmaksun olevan sama.
Ja *itun latit!
Tuli lasku:
Perusvuosimaksu 248,15
alennukset -27.30
maksutavan vaikutus +6,07
Vuosimaksu yhteensä 226.92

Siis viisikymppiä enemmän!
Aika kallista, kun ajelen muutenkin mopolla noin 4 kertaa vuodessa(tällä hetkellä).

No, ei sitten muuta kuin Popvakuutuksen laskuriin ja kaikkein halvin vaihtoehto....
Tadaa, 151€!

Vaihtoon meni ja taidan laittaa tuo vanhemmankin sinne!

Lähitapiola you can suck my ***!
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

oskuk

Poppi pisti laskun tulemaan. Ei vakuutuskirjaa.
Kirjauduin sivulle ja sieltähän sen sai pdf:nä. Vieressä oli nappi mistä saa lomakkeen lopettaakseen vanhan yhtiön vakuutuksen.
Avasin chatin ja kysyin että ei kai moista tarvitse? Tyttö vastasi että ajoneuvot hoituvat automaattisesti, muut vakuutukset pitää perua asikkaan. Nyt odotellaan siis Pohjolasta palautusta...

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 19.02.13 - klo:13:40
Poppi pisti laskun tulemaan. Ei vakuutuskirjaa.
Kirjauduin sivulle ja sieltähän sen sai pdf:nä. Vieressä oli nappi mistä saa lomakkeen lopettaakseen vanhan yhtiön vakuutuksen.Avasin chatin ja kysyin että ei kai moista tarvitse? Tyttö vastasi että ajoneuvot hoituvat automaattisesti, muut vakuutukset pitää perua asikkaan. Nyt odotellaan siis Pohjolasta palautusta...
Oma boldaus.

Eli skootterin vakuutus siirtyy automaattisesti heidän toimesta ja muut, esimerkiksi henkilövakuutus pitää perua/katkaista itse? Ymmärsinkö ollenkaan oikein?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

Ajoneuvojen vakuutuksia siirtäessä, muistaa vain laittaa raksin ruutuun, missä annat luvan POP vakuutuksen lopettaa vanhat vakuutuksesi. Mikäli moinen pääsee unohtumaan, joudut itse lopettamaan vanhat vakuutukset.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 19.02.13 - klo:16:11
Ajoneuvojen vakuutuksia siirtäessä, muistaa vain laittaa raksin ruutuun, missä annat luvan POP vakuutuksen lopettaa vanhat vakuutuksesi. Mikäli moinen pääsee unohtumaan, joudut itse lopettamaan vanhat vakuutukset.

Tytön kommentti puhui toista.

InsOmnia

Haluatko, että POP Vakuutus irtisanoo puolestasi tämän ajoneuvon liikenne- ja kaskovakuutuksen aiemmasta vakuutusyhtiöstäsi?
Kyllä
Ei

Ylläoleva kopsattu suoraan pop vakuutuksen vakuutuslaskurista.  ;)
Joten mitäköhän se tytsy lienee sekoillut? :o

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 19.02.13 - klo:18:16
Haluatko, että POP Vakuutus irtisanoo puolestasi tämän ajoneuvon liikenne- ja kaskovakuutuksen aiemmasta vakuutusyhtiöstäsi?
Kyllä
Ei

Ylläoleva kopsattu suoraan pop vakuutuksen vakuutuslaskurista.  ;)
Joten mitäköhän se tytsy lienee sekoillut? :o

Niin joka tapauksessa kirjoitti. Olisi pitänyt tallentaa teksti todisteeksi, että saavat maksaakin jos eivät irtisano ;-)
Toivottavasti irtosanovat...kuka tuollaista muistaa, kun ei se missään enää näy...

Sinäsnä olisi aina normaalia että asiakkaat tietävät yrityksen toiminnasta enemmän kuin siellä töissäolevat ;-D

InsOmnia

Kyllä oli ainakin minun vanhat vakuutukset katkenneet, kun tarkistin asian. :D

juza

#399
Se vakuutuskirja tulee laskun jälkeen. Mulle tuli tänään mopon lasku ja toisen skootterin jo perutun (oli väärä hinta kun otin sittenkin myös osakaskon) liikenne vakuutuksen vakuutuskirja.
Laskussa ei ollut ajoneuvon rekisteritunnusta, vain vakuutusnumero. Postissa tulleessa jo vanhentuneessa vakuutuskirjassa oli rekisteri tunnus, mutta vakuutusnumerosta puuttui kaksi nollaa perästä.
Rekisteritunnuksen puuttuminen laskusta on iso miinus, kun on monta ajoneuvoa niin ei tiedä suoraan minkä lasku se on.

Laskun lopussa luki isolla että voivat muuttaa hintaa laskutuskauden (vuoden) loputtua.
Luulempa et nostavat hintaa reilusti, kun ensin saavat haalittua asiakkaita.

EDIT:

Ainakin Lähivakuutuksesta katkenneet normaalisti vanhat vakuutukset, tuli kirje et satasia tulossa palautukseen.
Lähivakuutuksen sivuille voi kirjautua pankkitunnuksilla ja katsoa voimassa olevia vakuutuksia

oskuk

#400
Kurkkasin Pohjolan sivulta omiani. Ei mitään tietoa katkosta. Siellä oli viestimahdolisuus jossa ilmoitin asian.
"Olen ottanut ajoneuvovakuutuksen pvm 8.2.2013-> toisesta vakuutusyhtiöstä (pop-vakuutus), ja jos sieltä ei ole tullut vakuutuksen lopetustietoa, niin varmennan asian näin."

Vastaus oli typillinen, kello 6 aamulla:

"Viestin lähetys onnistui
Olemme vastaanottaneet lähettämäsi viestin. Palvelumme on tilapäisesti ruuhkautunut, vastaamme viestiisi mahdollisimman nopeasti."

Vai ruuhkaa aamutuimaan? Eli valehtelevat, kuten vak-yhtiön toki kuluukin ;-)

-----------

No, laitoin sitten viestin Pop-vakuutukseenkin että jos ei vielä ole automaattinen lopetus mennyt, niin ehkä olisi jo aika, kun 3 viikkoa mennyt. Sieltä ei tullut bumerangia ruuhkasta, eli ei mitään automaativastausta. Kertooko se jotain automaattisten juttujen toiminnasta? ;-)

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Mites LähiTapiolassa on noin kalliit vakuutukset kuin 237 euroa? Onkohan tiedossa siis reilu hinnannousu seuraavassa laskussa? Nyt on 170 euroa ja jos nousee tosiaan tuohon 237 euroon niin pakkohan se on siirtya POPille..

oskuk

..kumpikaan firma ei tietenkään ole vastannut mitään, kuten asiallista onkin.

Samppa

Lähivakuutus ja Tapiola (nyk. LähiTapiola) myy yhtenäistä liikennevakuutusta. Kaskojen osalta on edelleen myynnissä kahdet tuotteet eli sekä Lähivakuutuksen että Tapiolan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.