Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet renkaat Vespaan

Aloittaja pasi61, 31.03.15 - klo:08:10

« edellinen - seuraava »

Vespister

Bike World on ainakin täällä Turussa laittanut irtovanteelleni uuden renkaan ja tasapainoittanut sen.
Baikkis on myös Vespa-dealeri, joten eiköhän tuo onnistu skootterinkin kanssa.

Oma huomioni on Vespasta ollut, että niihin laitetaan julmetusti painoja tasapainoituksessa. Ilmeisesti vanteessa on sen verran epätasainen painonjakauma.

Coastside

Vespa erityisesti on sidottu merkkihuoltoon rengas asioissa koska takapyörän irroitus on työläs homma. Vaatii sen putken tiivisteenkin hankintaa. Rengashuolllossa saa päänpyöritystä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.02.16 - klo:15:39
Vespa erityisesti on sidottu merkkihuoltoon rengas asioissa koska takapyörän irroitus on työläs homma. Vaatii sen putken tiivisteenkin hankintaa. Rengashuolllossa saa päänpyöritystä.

Eipä täällä saanut lupausta tasapainotuksen onnistumisesta merkkihuollossakaan.

Partanen

15 grammaa taisi olla tossa mun tehtaalla laitetussa City Gripissä. Ei ihan vähän, kun ajatellaan pyörän kokoa. Michelinit,  autonrenkaista puhuttaessa, olivat ainakin joskus sellaisia, että eivät paljon painoja vaatineet. Vaan mistäpä tiedät mitä nää nykyiset on.

Jos joskus innostuisi ostamaan tämmöisen tasapainotustangon, niin sittenhän tietäisi onko painot rengasta, vai vannetta varten:

http://www.marcparnes.com/Vespa_Scooter_Wheel_Balancer.htm
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pasi61

Viime kesänä vaihdatin maahantuojalla city gripit alle
hinta vaihdolle 195€ (taakse uudet jarrupalat, pakoputken tiiviste, tasapainoitus) eli koko helahoito
Aamulla vein ja 12 jälkeen hain pois

http://www.sgnservice.fi/





Lainaus käyttäjältä: oskuk - 13.02.16 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.02.16 - klo:15:39
Vespa erityisesti on sidottu merkkihuoltoon rengas asioissa koska takapyörän irroitus on työläs homma. Vaatii sen putken tiivisteenkin hankintaa. Rengashuolllossa saa päänpyöritystä.

Eipä täällä saanut lupausta tasapainotuksen onnistumisesta merkkihuollossakaan.

Partanen

Joo, varmaan se täytyy käydä tekemässä kierros paikallisissa liikkeissä huomenna. Olen alkanut kääntyä City Gripin puoleen siksikin, että sillä voi ajaa hiekkateilläkin normaalia nopeutta. Saattaisi tympiä, jos sijoittaa renkaisiin jotka sitten osoittautuisivat mahdottomaksi ajaa hiekalla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pasi61

Ihan ok renkaat nuo City Gripit
Ehdin ajella 2 tuhatta km viime kesänä hiekalla, asfaltilla , kuivalla ja märällä kelillä ja oli ok

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.02.16 - klo:12:38
Joo, varmaan se täytyy käydä tekemässä kierros paikallisissa liikkeissä huomenna. Olen alkanut kääntyä City Gripin puoleen siksikin, että sillä voi ajaa hiekkateilläkin normaalia nopeutta. Saattaisi tympiä, jos sijoittaa renkaisiin jotka sitten osoittautuisivat mahdottomaksi ajaa hiekalla.

Partanen

Äkkiä laskettuna mä olen mennyt City Gripeillä 23 tuhatta.  ;) Silläpä olis jotain muutakin voinut kokeilla. Katellaan tilannetta uudelleen sitten, kun eturengaskin on vaihtokunnossa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Takarengas kun näissä on se joka kuluu, niin eteen voisi tosiaan koittaa jotain liimaisempaa vaihtoehtoa. Diabloa tms.

Partanen

SGN lupasi city gripin vaihdettuna irtovanteelle hintaan 77 euroa. Sisältää myös tasapainotuksen. Tuntui jo liian hyvältä ollakseen totta, mutta ehkä tää on joku hiljaisen ajan tarjous.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#85
Jos on epäilyksiä vanteen tasapainosta, niin se kannattaa mainita.
Hommansa hallitseva asentaja, tasapainottaa ensin pelkän vanteen,
ja asentaa voidellun renkaan hyvin puhdistetulle ja voidellulle vanteelle  ;)
Ja painottaa sen jälkeen kokonaisuuden.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Asiansa osaava asentaja laittaa painoja vain yhteen kohtaan. Jos tarvittava painomäärä on suuri, pyöräyttää hän rengasta vanteella hiukan eri kohtaan. Tuskin tolla hinnalla silti pyöräyttelee rengasta vanteella yhtään, enkä sitä odotakaan.

Vanne ja rengas painotetaan aina kokonaisuutena.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#87
Kuinka monen renkaan ja tasapainoituksen perusteella lausahtelet moisia.
Nykyisin kun lyijypainot on kiellettyjä, metodillasi ja rautapainoilla saattaa pieni vespan vanteenkehä loppua kesken  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

35 grammaa tuli painoja. Eli ei ihan vannekehä täyteen.  ::)

Jos nyt joku tasapainottaisi vanteen ensin, niin renkaan asennuksen jälkeenhän painoja saatetaan tarvita vastakkaiselle puolelle vannetta. Eli silloin tasapainotettaisiin niitä vanteeseen jo laitettuja painoja. Ei päätä, ei häntää, vaikka miten ajatusta pyörittelen. Painoja laitetaan vain yhteen kohtaan vanteen kehää.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003