Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet renkaat Vespaan

Aloittaja pasi61, 31.03.15 - klo:08:10

« edellinen - seuraava »

oskuk

#45
16.9. tilatut pakarin tiivisteet tulevat kuulemma parissa vikossa, eli vähän yli kuukausi vain toimitusaikaa ;-)

No, se tarkoittaa että kumi vaihdetaan vasta keväällä...

Edith.

Ja kiinnostavasti kuitenkin Stormin sivu sanoo, että tiivistettä on joka hiton paikassa -joka kaupassa ja nettivarastossa!

https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/pakoputken-tiivisteholkki-23/

Partanen

Onko meistä kukaan laittanut 13" vanteita Gts:ään? Tai edes nähnyt niitä Gts:n alla elävässä elämässä?

Ajatus kiehtoo, mutta en vielä ole "vetänyt liipaisimesta" niinkuin maailmalla asian ilmaisevat. En ole toistaiseksi löytänyt mieleisiä renkaitakaan 13" vanteille. Ne mitä olen löytänyt ovat liian leveitä ja korkeita. En haluaisi kasvattaa pyöräkehää kovin paljoa, koska se heikentää jarrutehoa, ja kiihtyvyyttä. Toisaalta, nopeusmittari näyttäisi lähemmäs totuutta, ja saisi vähän lisää huippunopeutta.

Scooter-center.com sanoo, ettei 13" vanteet mene ihan heittämällä. Mutta mitä muutosta ne sitten vaativat?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Kävin taas kysymässä tiivisteitä. Ei vaan kuulemma vieläkään niitä ole.

Kyllä on ;-)

https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/pakoputken-tiivisteholkki-23/

GTS300SS

Koskahan näissä kotimaisissa liikkeissä havahtuvat siihen, että nykypäivänä on aika helppo tehdä tilaus ulkomailta. Tavaraa löytyy hyllystä, palvelu pelaa, hinnat on kilpailukykyisiä  ja paketti on kotiovella hyvinkin alle viikossa. Pari kertaa olen tuon tiivisteen tilannut Saksasta eikä ole tarvinnut odottaa viikkokaupalla...

oskuk

Kyllä sen Stormilta saa, koska on varastossa, ja jokaikisessä myymälässä:

"Saatavuus myymälöissä:
Webissä, Turku, Vantaa, Tampere, Lahti, Oulu"

Paikalliseen liikkeeseen eivät vaan saa tilatuksi/toimitetuksi jostain mystisestä syystä. Kuvittelin vain säästäväni ne toimituskulut...

oskuk

Onhan mulla aikaa varrota sitä *n tiivistettä.


Partanen

Jos sitten pitäis alkuperäisen vannekoon, mutta kokeilisi vaihtelun vuoksi rengasmerkin vaihtamista. Oliskos meistä kellään kokemusta Pirelli Diablo renkaista? Ulkomaisilla foorumeilla kehuvat, mutta toimiiko Suomessa, jossa tiet tärvellään tiekarhun lanalla?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

Minulla on ollut Pirellit präkässä ja skodessa. Superbiken alla pito oli parasta koskaan mutta kuluminen hieman nopeampaa. Skodessa toimivat kaikin puolin ok eli uskaltaa varmaan ostaa jos oma ajo osuu valmistajan suositushaarukkaan.

LainaaIdeal for high-performance scooters used in city traffic and for use on mid-range journeys.

Partanen

Viime vuosikymmenellähän Gts:issä oli Pirellin renkaita. Ilmeisesti malli GTS23/24. Sittemmin on ollut Sawaa ja Misukkaa. Kunpa tietäisi oliko syynä muutkin kuin kaupalliset syyt.

City Gripissä ei ole edelleenkään mitään vikaa, mutta olishan se kiva kokeilla jotain uutta. Taitaa jäädä Vespan vaihtaminen uuteen tänäkin keväänä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#54
Mitkään renkaat ei ole kaikkiin olosuhteisiin. Vertaaminen kisarenkaisiin ei toimi. Siviilialusta vaihtelee paljon ja sen vaihtelu merkitsee paljon enemmän kuin renkaan ominaisuudet. Liassa ja märällä toimii karkeampi kuvio paremmin ja sen tuntumakin on selvempi kuin sliksin kapein urin. Valitessa kannattaa miettiä miten se toimisi kuraisella asfaltilla kylmässä sateessa, ei kesähelteessä hyvällä pinnalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Alla linkit Micheliniin, Pirelliin ja Sawaan.

http://moto.michelin.com/tyres/michelin-city-grip#desc
http://www.pirelli.com/tire/us/en/motorcycle/sheet/diablo_scooter.html
http://www.scooter-center.com/en/product/7670909

Näyttävät erilaisiin tarkoituksiin tehdyiltä mutta Suomen kesässä kaikki toimivat ihan hyvin (sateessa ja paisteessa). Sawa oli 5000 km ajettuna märällä todella liukas epeli.

konenikkari

#56
Lähes jokaiselta valmistajalla, nimestä riippumatta löytyy erilaisia renkaita,
halpoja ja huonoja, kalliita ja hyviä, kaikkia ei vaan välttämättä suomeen tuoda.
Itse ostin roxiin m/c 56 p pirellin, ja näyttää että joudun hankkimaan tuohon renkaaseen uuden skotun  ;D
Oikealla rengasvalinnalla saattaa vespastakin tulla turvallinen taloudellinen ja mukava.
Keulan keinuhaarukkarakenne vaatii aivan omanlaisensa renkaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Joku suositteli GTS:ään Heidenaun renkaita. Tuohon tallissa olevaan projektiin tulee Heidenaun 130 leveä takarengas. Saas nähdä millainen on.

Coastside

Heidenau K58 näyttää hyvältä yleiskumilta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Mulla takana Heidenau K66, olen tosi tyytyväinen, tosin ajetut kilsat tais jäädä tuhanteen.
Kuviointi hämäävän avonainen, tuosta onkin talviversio erikseen. Pito hyvä märälläkin ja kuluminen näyttäis ainakin nyt aluksi olleen aika vähäistä ehkä turhan aikaista arvioida sitä vielä kun odotukset on 10tkm paremmalla puolella.
Niin ja tuolla on kiva poiketa soratiellekin.
Tuo on kait keskieuroopassa ns 4-seasons rengas. Omiaan kylmälle märälle asfaltille mutta ei talviliukkaille.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250