Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kävin koeajolla - Aprilia Atlantic 250

Aloittaja r2, 10.05.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

r2

Paikallisen prätkäliikkeen tarjontaa kävin viikko sitten katsastamassa ja siellä oli huoltohallissa Atlantic vm. 2005. Bensahana kuulemma piti vaihtaa ja ajamaan pääsisi tänään. Ruokatunnin maissa sinne siis (sori työnantaja). Peli oli jonkun vanhemman herrasmiehen joka oli vaihtanut sen Vespaan. 12000 mittarissa ja boksi takana ja vimpan päälle huolella pidetty, pari naarmua kyljessä kun oli kaatunut keväällä.
Ajokamppeet oli luokkaa suorat housut ja teryleenitakki, sain kypärän ja hanskat lainaksi liikkeestä.
Myyjäheppu työnsi ajokin pihalle, otti allekirjoituksen johonkin lappuun (lukulasit kotona) ja häipyi palvelemaan maksavia asiakkaita.
Minä siitä sitten tuntumaa ottamaan, yritin olla motoristin näköinen ja kiskaisin tuon lainakypärän päähän. Onneksi osui visiiri menosuuntaan sentään. Visiirissä oli myyntitarrat paikallaan ja ajattelin ettei niitä kehtaa repiä pois.
Ja menoksi.
Aluksi 50km/h rajoituksella olevaa tietä pari kilsaa taajamaliikenteen mukana ja sitten 80 rajoitettua hiljaista paikallistietä. Ei tarvinnut visiiriä laskea, yllättävän hiljainen oli pleksin takana meno. sovittu testiajo 20min venyi kaksinkertaiseksi, 45min.
Mopomiehestä tuli maksiskootteristi. Laakista.
Pari viikkoa pitää odotella että saadaan "romut" siivottua pihasta ja sitten "on the road, beibee".
Anteeksi kaikki Elystar - fanit, petän teidät. Juhuuuuuu!
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Kone

Hyvä, kun oot tyytyväinen ja onnittelut uudesta menovehkeestä. Laita kuvia, päästään ihailemaan porukalla.

r2

Lainaaonnittelut uudesta menovehkeestä
Kauppakirjaa ei vielä ole allekirjoitettu mutta se on aika varmaa että vastaava ilmestyy alle ennen kesäkuuta (toinen samanlainen näkyy olevan myynnissä Päijät-Hämeessä).
Toisaalta, mikään ei ole varmaa ennenkuin rahat on menneet. Iloinen yllätys oli tuo Aprilia. Hitsi, ihan täpinöissä olen noista vehkeistä. Se reipas kuminauhaefekti on just mitä tarvitsen nyt. Mopo on ... mopo. Ihan ok, mutta 80 -tiellä sillä ei vaan tahdo ajamisen iloa enää irrota.
Työmatkani on rajoituksiltaan 40-50-60-80-50 joten tarvitsen hyotyajoon nopeamman kulkupelin kuin nykyinen on. On aika usein ahdistanut pakettiauton roikkuminen takana kun se odottaa ohituspaikkaa. Ja aika usein ei edes odota, ohi vaan kyllä mopopoika väistää. Tai kuolee.
Tule kesäkuu, tule.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

r2

Ja kesäkuu tuli, etuajassa jopa. Tummanharmaa Atlantic seisoo pihassa ja odottaa sisuskalujen läpikäyntiä. Ajoin sen tänään 130 km päästä kotiin. Huomenna mennään rouvan kanssa pienelle koeajolle. Pleksi on äänekäs pirulainen, sille pitää keksiä heti jotain.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Kone

Lainaus käyttäjältä: r2 - 18.05.13 - klo:22:47
Ja kesäkuu tuli, etuajassa jopa. Tummanharmaa Atlantic seisoo pihassa ja odottaa sisuskalujen läpikäyntiä. Ajoin sen tänään 130 km päästä kotiin. Huomenna mennään rouvan kanssa pienelle koeajolle. Pleksi on äänekäs pirulainen, sille pitää keksiä heti jotain.

Sama mulla vaikka eri peli. Se on jotain uskomatonta tuo tuulen humina, verrattuna edelliseen. Uskallatko kuvia laittamaan?

r2

Tollanen harmaa, mutta harmaa on hyvä väri.


Mukana tuli ilm. Givin touring -pleksi joka on nyt paikallaan ja se on selvästi parempi kuin tuo alkuperäinen. Kuvassa alkuperäinen pleksi. Eturengas menee vaihtoon, on jo pykälille kulunut Sava. Dr. Pulley -liukupalat on tilattu ja öljynsuodatinta sekä jarrupaloja metsästelen. Motonet lupasi että öljynsuodatin löytyy mutta eipäs löytynytkään. Ostan kostoksi öljytkin muualta.
Nyt kun n. 500 km on ajettu 4 päivässä niin tuntuu oikein käypäiseltä värkiltä. Tehoja on mulle ihan riittävästi ja skootta on niin hiljainen alle 80 nopeuksissa että Pösön jälkeen ihan naurattaa. Silmät viiruina ajeltiin eilenkin kätköreissulle paremman puoliskon kanssa. Sitä sai mitä tilasi, kerrankin.
Mutta miksi tuo 12v pistoke on tungettu satulan alle kun hanskalokerossa on tilaa kännykälle ja GPS -laitteen piuha olisi ollut helppo ja lyhyt vetää sinne? Järki hoi inssit! Taas pitää vissiin vetää piuhaa hanskalokeroon, taitaa olla jo kolmas skootteri johon pitää virtapistoke asentaa.
Naapuri bongasi uuden menopelin ja tuli tarjoamaan ajopukua (Yokon takki+housut). Sovitin ja kysyin hintaa. 50€. Nyt on ainakin jonkinlainen ajopuku.
Elämä tuntuu rokkaavan niin hyvin että kyllä kohta jotain kauheaa tapahtuu.


Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

lehtijussi

Elä maalaa piruja seinille...
Kyllä tolla kelpaa, hieno peli. :)

Kone

Mitäs emäntä tykkäs kyydissä olla? Onko tuo Kiinassa tehty vai ihan Italian peli? Osat nyt ainakin sieltä.

Eipä mitään, kyllä tuolla passaa ajella.

Midland

Komia peli ja kuvassa näkyy muutama tutunnäköinen osakin. Kivoja kilometrejä!

fudeisti

Hieno on, käy kateeksi. Ootko kokeillut paljonko kulkee?

r2

Lainaus käyttäjältä: Midland - 22.05.13 - klo:22:52
Komia peli ja kuvassa näkyy muutama tutunnäköinen osakin. Kivoja kilometrejä!
Hanskat?
Vaimon eka kommentti kun ajeltiin hakemaan auto työpaikan parkkikselta minne sen hakukaveri jätti, oli että "ei pelottanut yhtään";D Ei varmaan kun kuuttakymppiä köröteltiin paikallistietä. En huippuja ole mittaillut mutta kyllä se sen reilun satasen kelaa helposti. Veikkaan että kulkee ehkä max 130-140. Se ei ole tärkeää mulle. Laitoin kypäränkin sitten uusiksi kun tuhlaamaan kerran ruvettiin. Öljyjen ja suodattimen oston yhteydessä "kävin vaan kattomassa" kypäriä ja Nolan N104 on nyt hattuna sitten.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

pugt200

Samalla koneella oleva Piaggio kulkee todellista 120-125 km/h. Mittariin sain jopa 152 kevyessä myötätuulessa.

r2

Lainaus käyttäjältä: Midland - 22.05.13 - klo:22:52
Komia peli ja kuvassa näkyy muutama tutunnäköinen osakin. Kivoja kilometrejä!
Eikun siis nyt hokasin! Sulla on Aprilia Leonardo. Joo, voi olla samoja juttuja tässä.
Reilu satanen riittää mulla max. vauhdiksi, valitsen aina pienemmän tien kun mahdollista. Jospa siellä Taivalkoskella käyn tänä kesänä jos aikataulut antaa myöten. Luin nimittäin Päätalon Iijoki -sarjan ihan piruuttani takavuosina ja siellä Kallen kotitalolla voisi käydä ihan vaan piruuttaan.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

fudeisti

Sillä tuota nopeutta kyselin, kun itsellä haussa joku moottoripyöräskootteri ja mielestäni pitäis yli sataa mennä, että pääsee joskus jonkun rekan ohikin ja pysyy muutenkin liikennevirrassa mukana. Pari 150 cm3:ta kiikarissa, mutta taitaa olla turhan pieniä koneita?

r2

Luulisin että yksin ajaessa tällä ehtii varsin mukavasti, kunhan ei kaahaile. Jos taas kyytiläinen on ritsillä ja pitää vielä joku ohittaa yli 80 nopeudessa niin voi olla aika nihkeää. Silloin alkaisin katselemaan jo 400-500cc skoottereita.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko