Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vaihdoin vakuutusyhtiötä -> POP vakuutus

Aloittaja Partanen, 25.03.13 - klo:14:21

« edellinen - seuraava »

Partanen

Eipä olisi vakuutusyhtiön vaihto helpommin voinut mennä. Netin kautta homma hoitui hienosti. Piti vaan puhelimella varmistaa, kun en vakuutusehtoja lukien saanut asiaa varmistettua, että korvaako mikään vakuutus sitä, jos joku tönäisee autolla skootterin nurin, ja pakenee paikalta. IF-yhtiössä tuommoisiin tapauksiin pitää olla oma vakuutuksensa. POP vakuutus -yhtiössä homma korvataan kaskon kautta, josta seuraa pieni bonusten menetys ja omavastuu pitää maksaa. Vaan niinpä oli omavastuu IF:illäkin, ja vieläpä suurempi kuin POP:issa.

Vuosimaksu putosi 160 euroa, ja auton kanssa yhteensä 329 euroa. Vaikuttaa hiukan liian hyvältä ollakseen totta, mutta perustelevat mm. sillä, ettei mene rahoja kalliisiin toimitiloihin. Ajatus mulla oli, että haluaisin asioida henkilökohtaisesti konttorissa joskus. Kun sitten muistelin milloin viimeksi olisin käynyt vakuutusyhtiössä, niin en muista. Kaiken huipuksi, ei taida olla IF:illäkään konttoreita, joihin voisi mennä käymään silloin kuin itselle sopii.

Nyt sopii toivoa, että POP:illa on kilpailu terveellä pohjalla, ja homma pelaa. Toivottavasti ei tarvitse koskaan kokeilla käytännössä.  ;)

(Saa tämän siirtää jonnekin, jos tarvetta ilmenee. Ei kuitenkaan mopo-osioon, koska kyse on 278 kuutioisesta.)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Jonttula

Kuulosti niin hyvältä että soitin ja pyysin itsekkin tarjouksia autostani ja skootteristani. Lopputulos oli että maksu täyskasokoilla tippuivat nykyisestään noi 400e vuosi, joten en nähnyt syytä miksi en vaihtaisi.

Toivottvasti asiat sujuvat hyvin silloinkin jos jotain sattuu.

wero

#2
Piti itsekin koettaa. Lopputulemana, että ei kannata IF:stä vaihtaa. IF:ssä etukasko 268e (70%) ja liikennevakuutus 262e (25%). Kyseessä 278cc Vespa. Vakuutuksia on kyllä hyvä aika ajoin kilpailuttaa ja itsekin pyrin kerran vuodessa käymään ruljanssin läpi. Paljonko muilla vakuutukset maksavat? Numeroita voisi laittaa kehiin, niin saa parempaa vertailukohtaa..

oskuk

Lainaus käyttäjältä: wero - 25.03.13 - klo:20:10
Piti itsekin koettaa. Lopputulemana, että ei kannata IF:stä vaihtaa. Vakuutuksia on kyllä hyvä aika ajoin kilpailuttaa ja itsekin pyrin kerran vuodessa käymään ruljanssin läpi.

Autojen osalta itsenikään ei kannattanut Turvasta vaihtaa, mutta 200:n skootterin vaihdoin Pohjolasta Poppiin.

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 25.03.13 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: wero - 25.03.13 - klo:20:10
Piti itsekin koettaa. Lopputulemana, että ei kannata IF:stä vaihtaa. Vakuutuksia on kyllä hyvä aika ajoin kilpailuttaa ja itsekin pyrin kerran vuodessa käymään ruljanssin läpi.

Autojen osalta itsenikään ei kannattanut Turvasta vaihtaa, mutta 200:n skootterin vaihdoin Pohjolasta Poppiin.
Samma här!
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Jonttula

Joo kerrottakoon tässä että mulla on Loncinissa täyskasko ja se oli n 900e! vuodessa IF:ssä. Nyt tippui reiluun 500 euroon samoilla kaskoilla. Autosta ei tainnut tippua kuin pari kymppiä, mutta meni samalla kaikki poppiin.

jalat

Ifistä vaihdoin auton vakuutukset. Sain kattavamman kaskon ja säästän 250€/v. Otettiin myös skootteriin vakuutus. Sai liikennevakuutuksen 151€/v ja varkaus/ilkivalta yms sai päälle kun laittoi 38€ lisää. Eli kaikenkaikkiaan halvempi, mitä pelkkä liikennevakuutus missään muualla.

Mp:t ja koti olikin ifissä halvemmat.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Kone

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 25.03.13 - klo:20:46
Joo kerrottakoon tässä että mulla on Loncinissa täyskasko ja se oli n 900e! vuodessa IF:ssä. Nyt tippui reiluun 500 euroon samoilla kaskoilla. Autosta ei tainnut tippua kuin pari kymppiä, mutta meni samalla kaikki poppiin.

Kevarista 900e :o

InsOmnia

#8
Eikö tämä olisi mennyt samaan vakuutushöpinään, kuin aikaisemmatkin? http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5.0

Itse vaihdoin myös vakuutukset Pop vakuutukselle ja vaikka autoni ja skootterini ei ole moposkootteri, niin kommenttini mahtui hyvin alkuperäisen topicin alle. ;)

EDIT: Voidaan pitää vakuutuskeskustelua myös täällä isompien palstalla, niin saadaan palstalle lisää lukijoita.

T: Samppa / ylläpito

Partanen

#9
En kuitenkaan usko, että jotain vakuutusyhtiötä voi sanoa edullisemmaksi kuin toista, varsinkaan jos ei lukenut kaikkien yhtiöiden vakuutusehtoja. Ja tällä kertaa itse luin vakuutusehtoja ehkä enemmän kuin koskaan ennen. Ne on niin hienosti kirjoitettu, että tulee vaikutelma, etteivät korvaa mitään jolleivät itse halua. Koskee myös muita vakuutusyhtiöitä. Eli vasta käytännössä näkee miten hommat hoituu.

Vaikka laki määrää pääsääntöisesti vakuutustoimintaa, on yksittäisillä yhtiöillä kuitenkin pelivaraa tarjota erilaisia lisäpalveluja ja sillä hinnalla kuin parhaaksi näkee. POP oli tällä kertaa hinnaltaan edullisin minulle yhden auton ja VESPA:n osalta, mutta kokonaistaloudellinen edullisuus näkyy vasta ajan kanssa. Eli miten homma toimii. Halvaksikaan en haluaisi mennä mitään ketään haukkumaan. Sanasta "halpa" kun tulee mieleen vaikkapa kiinalainen moposkootteri. Eli sana "halpa" ei ole pelkästään kehusana.

Ruokakuntamme muita vakuutuksia ei kannattanut tällä kertaa siirtää POP vakuutus-yhtiöön. Siksikään POP ei ole välttämättä "edullisin".
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

perttikalevi

POPissa Kymco DT:n liikennevakuutus n. 20 kalliimpi kuin ifissä, joten en vaihtanut.

JakeS

Popista pikaisesti netin kautta haettu tarjous beverlylle selkeästi halvempi. Muiden laitteiden kohdalla ei hintaetua ollut. Täytyy kuitenkin laittaa kilpailutusukaasi liikkeelle. Hieman minulla hankalempaa koska en itse vakuutuksiani voi kilpailuttaa..
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Coastside

#12
Vakuutusyhtiölle voi maksaa kaiken minkä hankkiin ja ne kiittää siitä, monisteella koska idiootteja on niin paljon. Turvallisuuden tunnetta vain kehiin, kyllä se siitä.

Perusvakuutuksen maksu on se josta maksat ja mitä todennäköisesti et koskkaan hyödynnä ainakaan kaksipyöräisellä koska kykysi vahingoittaa on olematon verraten autoihin. Se korvaa vain vastapuolen vahingot ja omat henkilövahinkosi. Siksi on turhaa ja väärin maksaa siitä enemmän kuin on pakko.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

#13
Lainaus käyttäjältä: wero - 25.03.13 - klo:20:10
Piti itsekin koettaa. Lopputulemana, että ei kannata IF:stä vaihtaa. IF:ssä etukasko 268e (70%) ja liikennevakuutus 262e (25%). Kyseessä 278cc Vespa. Vakuutuksia on kyllä hyvä aika ajoin kilpailuttaa ja itsekin pyrin kerran vuodessa käymään ruljanssin läpi. Paljonko muilla vakuutukset maksavat? Numeroita voisi laittaa kehiin, niin saa parempaa vertailukohtaa..

Erikoista, että mulla lähes samanlaisen Vespan liikennevakuutus oli IF:issä 429,25 bonuksia 35%, ja 10% järjestöalennus. Kaskona "huippukasko" 281,12 bonuksia 70% ja sama järjestöalennus. Yht. 710,37 €

Omasta mielestäni melkein samanlainen vakuutus POP:ista yhteensä 551€. Tainno, POP ei tarjonnut erikseen turvaa kyydissä matkaavalle lemmikkieläimelle, kuten IF tarjosi.

Olis kai voinut soittaa IF:iinkin, ja kysellä olisiko ollut halvempaa kaskoa tarjota. Liikennevakuutukselle ne ei kai silti voi alennuksia juuri antaa. Kai mä olen sitten riskiryhmää IF:in mielestä.  :P
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

harriveikko

Minäpä kyselin liikennevakuutusta popista tohon mun capriin.Sieltä tuli tarjous 276€ ja ifistä samaan vekottimeen 192€.Eli ei se automaattisesti halvempi yhtiö ole.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.