Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Beverly 300/350/500 (vs Honda SH 300)

Aloittaja JakeS, 27.04.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

PappaSkootteri

#30
kyllä se akselin voi poistaa variaattorin puolelta mutta todellakin paljon isompi homma sitä kautta koska pitää ottaa koppa, takavari ja sen takaa irrottaa ensin alennusvaihteen kansi ja sitten alennusvaihteen rattaat ja peräöljyt pois ja sittenkin avata oikealta mutteri ja irroittaa sokka oikealta puolelta jonka jälkeen kun olet purkanut kaiken vasemmaltapuolelta niin sitten pääsee "kopauttamaan" akselin rattaineen lävitse vsemmalta pois... eli pura oikealta sillä se on todellakin helpompaa ja siistimpääkin... ellet sitten ole kyllästynyt pieneen huippunoputeen ja haluat samalla vaihtaa harvemmat rattaa alennusvaihteeseen... mutta mieti vielä
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Kone - 24.03.13 - klo:18:07
Ite ne mulle sitä ehdottivat, että "entäs tuot sen skootterin tänne etkä pelkkää rengasta?"

Ottivat siitä sen parikymppiä muistaakseni enemmän.

Mikä paikka ja missä ?
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Partanen

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 24.03.13 - klo:18:38
kyllä se akselin voi poistaa variaattorin puolelta mutta todellakin paljon isompi homma sitä kautta koska pitää ottaa koppa, takavari ja sen takaa irrottaa ensin alennusvaihteen kansi ...

Alennusvaihteen kansi ja koko alennusvaihde on samalla puolella kuin rengas, ei siis variaattorin puolella. Variaattorin puolelle tulee vain kytkinakseli, mutta senkin saa pois vain pyörän puolelta.

Missä skootterissa alennusvaihde purkautuu variaattorin puolelle?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kone

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.03.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Kone - 24.03.13 - klo:18:07
Ite ne mulle sitä ehdottivat, että "entäs tuot sen skootterin tänne etkä pelkkää rengasta?"

Ottivat siitä sen parikymppiä muistaakseni enemmän.

Mikä paikka ja missä ?

Vianor. Kuopiossa.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 24.03.13 - klo:18:38
kyllä se akselin voi poistaa variaattorin puolelta mutta todellakin paljon isompi homma sitä kautta koska pitää ottaa koppa, takavari ja sen takaa irrottaa ensin alennusvaihteen kansi ja sitten alennusvaihteen rattaat ja peräöljyt pois ja sittenkin avata oikealta mutteri ja irroittaa sokka oikealta puolelta jonka jälkeen kun olet purkanut kaiken vasemmaltapuolelta niin sitten pääsee "kopauttamaan" akselin rattaineen lävitse vsemmalta pois... eli pura oikealta sillä se on todellakin helpompaa ja siistimpääkin... ellet sitten ole kyllästynyt pieneen huippunoputeen ja haluat samalla vaihtaa harvemmat rattaa alennusvaihteeseen... mutta mieti vielä
Pointtini tässä oli että pura aina oikealta vaikka muistikuvani purkamiseen perustuikin Aprilia Leonardoon jossa jouduin akselin lyömään läpi vasemmalle... alla linkki Beverlyn perän räjäytyskuvaan
Pointtini oli tässä että ei kannata yrittää vasemmalta puolelta koska tässätapauksesa e purku olikin " ei mahdollista" kuten linkin kuvastakin näkyy... mutta itse muistaakseni olen joutunut purkamaan sen vasemmalta puolelta ja pelina oli Aprilia Leonardo...
http://www.easyparts.nl/showdrawing/4055/86055/-/0-968-1-m420-m882-m6271-s4055-d86055/Reduction_unit.html
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Partanen

Eikös tuon huippunopeus ole 125km/h? Ei se kai niin kovin pieni ole kaupunkiskootteriin? Harvemmilla välityksillä, jos semmoisia on edes saatavana, menetettäisiin kiihtyvyyttä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Kone - 24.03.13 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.03.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Kone - 24.03.13 - klo:18:07
Ite ne mulle sitä ehdottivat, että "entäs tuot sen skootterin tänne etkä pelkkää rengasta?"

Ottivat siitä sen parikymppiä muistaakseni enemmän.

Mikä paikka ja missä ?

Vianor. Kuopiossa.

Saako sieltä hyvään hintaan kumeja? Itse olen käyttänyt euromasteria. Pelkän vanteen ja kumin olen sinne vienyt, eivät olleet kovin innostuneita purkuhommiin.
Ei mopolla mahottomia

JakeS

Nyt on sitten takarengas vaihdatettu uuteen misukkaan. Tuusmotorissa meni 2 tuntia vaihtaessa joten ei se ilmeisesti ihan helppo homma ollutkaan. Onneksi en itse näillä hyvillä mutta erittäin lyhyillä hermoilla aloittanut urakkaa. Vaihtotyö + rengas 130 € jota tuohon kahden tunnin työhön suhteutettuna pidän ihan kohtuuhintaisena.

Muutenkin asiat ovat "vaihdon" suhteen edenneet. Vaimokkeen kanssa on tutkittu nyt ne "isommat" skobat mitä hän uskaltaa/pystyy helposti ajamaan niin merkit ovat aika vähissä eli nexus 500 (tavallaan vanha malli kun ei enää edes valmisteta) , Peugeot satellis 500 ja sitten 350 ie Piaggio.

Nexus noista varmaan olisi ripein ? Bikeworldissa olisi pari kappaletta vähän ajettuja myynnissä. Kilometreihin nähden kyllä ei niiden ulkonäkö ole samaa luokkaa kuin tälläinen perfektionisti odottaa. Meitin beverly on virheetön vaikka 10 tkm jo mittarissa.   
Satellis taas ei juurikaan silmää miellytä joten käykö tässä nyt niin että torstaina tilataan 350:n beverly. Tuntuu vaan vähän hullunkuriselta laittaa reilusti rahaa eikä edes naapuri huomaa että uusi skoba on pihassa ?

Hyvityshinta nykyisestä oli kieltämättä houkutteleva !

Onko kukaan ajanut 350:stä ? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

Nexus elää nykyään Aprilia Max nimellä. Tuusmotorissa taisi olla yksi Satelis?

JakeS

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 30.04.13 - klo:14:32
Nexus elää nykyään Aprilia Max nimellä. Tuusmotorissa taisi olla yksi Satelis?

Jep, Apriliana mutta vain 300-kuutioisena. Tuusmotorissa oli yksi Satellis. Sen korkeutta päästiin sovittelemaan mutta kyseinen laite oli ehdottomasti liikaa jo ajettu eikä se muutenkaan liiemmälti viehättänyt.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

Beverly 350 on yksi kiitellyimmistä maxeista viimeaikoina, kuten myös Piaggio X10, TMax ja Bemarit. Suorituskykyero on kuulemma selvä mutta toisaalta jos et huommannut GP800:ssa eroa 278 cc Beverlyyn, niin ... ;D

JakeS

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 30.04.13 - klo:14:49
Beverly 350 on yksi kiitellyimmistä maxeista viimeaikoina, kuten myös Piaggio X10, TMax ja Bemarit. Suorituskykyero on kuulemma selvä mutta toisaalta jos et huommannut GP800:ssa eroa 278 cc Beverlyyn, niin ... ;D

Kyllä mä huomasin, mutta odotukset olivat ehkä liian suuret. Samasta syystä kyselen kokemuksia 350:sta. Näin muuten tuon X10:n livenä tuusmotorissa. Aika veikeän näköinen laite. Tuohon kun saisi sen 100 hp niin nam nam..
Täytyy huomioida, että edellinen kaksipyöräinen ennen Beverlyä oli Suzuki Hayabusa vm. -08 joka edelleen aiheuttaa aikamoisia häiriöitä arvioidessani skoottereita...
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

Itse ajattelin hankkia joskus Hayabusan mutta toisaalta Suomi on niin väärä paikka sille, että jääpi varmaan hankkimatta. Nollasta sataan 2,5 tai 12,5 ... tässä iässä ehtii odottamaan sen kymmen sekkaa. X10:n haluaisin just sillä 350 cc koneella, jotta pyörä pysyisi kevyenä ja ketterämpänä.

JakeS

Kyllä se vahvasti siltä näyttää että 350:n beverly tilataan torstaina. Väri vain hakusessa vielä. Toimitusaika on kokonainen viikko.
Busa oli nopea mutta äärimmäisen tylsä pyörä kuten kaikki japskit ehkä kawaa lukuunottamatta. Brutale on minun seuraava ostos, tosin vuoden päästä.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Partanen

Jos esitettä tulkitsen oikein, niin 350:ssä on aina ABS, ja siten myös ASR, eli vetoluiston esto. Näin, vaikka nettisivuilla ei asiasta varmuutta saa. Noiden toimintaa on kehuttu ainakin Scootering-lehdessä. Ja ovat semmoisia varusteita, että niitä oppii arvostamaan viimeistään silloin kun niitä oikeasti tarvitsee. Jos skootterilla ajellaan myös sateella, niin vetoluiston esto voi säästää monelta murheelta. Märästä asvaltista kun ei välttämättä näe, jos vaikka tielle on valunut jostain autosta naftaa, joka voi olla pirun liukasta. No, eipä tämä varmaan riitä ainoaksi syyksi skootterin vaihtaa skootteria uudempaan, mutta yksi syy kuitenkin.

Ja olihan se moottorikin uudistunut. Mm. kytkin ui öljyssä, eli on siten öljyjäähdytteinen. Ei ehkä näin harvaan asutussa maassa olennainen seikka, mutta esimerkki siitä, että tekniikkaa on uudistettu.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003