Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootteri käy liian rikkaalla?

Aloittaja vscooter1, 22.05.18 - klo:16:44

« edellinen - seuraava »

vscooter1

Semmone ongelma että skootteri lähtee hyvin liikkeelle ja kulkee alle 1/2 kaasulla, mutta kun painaa kaasun pohjaan niin röpeltää tai sammuu. 70cc pytty, tehoputki ja 19mm kaasari. Alun perin oli 105suutin sen jälkeen 64 ja sama ongelma paitsi helpottui tosi vähän. Tulppa vaihdettu.

joni_k

aivan liian pieni suutin. 95-98 kokeilisin.

vscooter1

95 kokeiltu ja kaikki 65 -105 väliltä

konenikkari

#3
Onko alkuperäinen ilmansuodatin koppa paikoillaan, alkuperäis asetuksilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

vscooter1


konenikkari

70 cc sylinteri ja isompi kaasutin vaatii lisää ilmaa putsarikoteloon.
oikea suutinkoko liennee n.82.
Kun sinä tai, muut, teette uuden keskustelun avauksen, olisi fiksua mainita mistä laitteesta on kysymys.
Vähän sama kun moitin autoilijaa vilkun käyttämättömyydestä,
"miksi vilkuttaisin, joka päivähän minä tästä risteyksestä olen kääntynyt samaan suuntaan"
Eivät läheskään kaikki täällä vastaavat jaksa läpikäydä keskusteluhistoriaasi.
Moinen on myös itsellesi eduksi, nopeuttaa, ehkä, oikean vastauksen saamista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Ilmanputsarin ilmanottoputken ritilä menee helposti tukkoon, ritiläholkki kannattaisi repiä aluksi pois ja sitä ennen katsoa minkä värinen sytytystulppa on.

vscooter1

tulppa aika tumma ei niin tumma kuin ennen suuttimen vaihtoa. Pitäisikö laittaa vielä 64 pienempää suutinta vai pienempi kaasutin

helkama sc-r

Vekottimella pitäisi ajaa ensin riittävän pitkä matka, ennen kun tulpan väristä voi päätellä onko seossuhde ok, mutta voi siitä varmaan silti päätellä, että jos se on aika tumma, se saa liian vähän ilmaa tai liikaa pensaa.
Ilmanputsari tai ilmanottoritilä voi olla tukossa, niistä on hyvä aloittaa vaikka poistamalla ne kokeeksi yksi kerrallaan.

openflow

Mistä skootterista on kyse ?
Mikä kaasutin ?
Mikä sylinteri siinä on kiinni ?
Mikä pakoputki ?

Onko nämä uusia osia jotka just laitettu kiinni ja ei ole saatu säätöihin, vai onko vanhat osat ja mopo joskus toiminut näillä osilla ?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: openflow - 23.05.18 - klo:21:00
Mistä skootterista on kyse ?
Mikä kaasutin ?
Mikä sylinteri siinä on kiinni ?
Mikä pakoputki ?

Onko nämä uusia osia jotka just laitettu kiinni ja ei ole saatu säätöihin, vai onko vanhat osat ja mopo joskus toiminut näillä osilla ?

Oletkos utelias?

openflow

Kristallipalloni on vuosihuollossa ja tästä syystä joutuu kyselemään kun ei muuten tiedä edes mopon mallia.