Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Benelli sammuu lämmetessään

Aloittaja Benelli49x, 04.05.18 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

Benelli49x

Tietäsköhän joku mikä on vialla kun benelli toimii alkuun normaalisti kiertää hyvin mutta sitten n 1km ajon jälkeen sammuu ja on huono lähtemään käyntiin? koneen jäähtyessä kuitenkin lähtee taas hyvin käyntiin.
Saattaa vähän ottaa imuvuotoa että olisiko mahdollista että tulppa lämpiää niin paljon ettei anna enää kunnolla kipinää vai mikä helevetti? tällä setillä toiminut aina hyvin mutta nyt oli ongelmia tullu sitten

Coastside

CDI tekee tuollaista. Toinen on tankin ilmareijän tukko jolloin se ei saa bensaa. Hyvin heikko bensan virtauskin voi olla syynä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Benelli49x

boxivikaa jos on nii yleensähän rötää, testasin ajaa tankinkorkki aukikin ja bensan virtaus luulis olevan ok koska välillä sammuu pienillä kierroksilla ja välillä isoilla nii ei luulis olla bensansaannistakaan kiinni  ???

Coastside

Boxivika ei välttämättä oireile muuten kuin käymättömyydellä. Itsellä oli sellainen että se sammutteli satunvaisesti ja kun hetken odotti niin toimi taas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Benelli49x

Noo pitää varmaan sit joltai kaverilta kysästä lainaa boxia niin sais pikkuhiljaa noita mahdollisia vikoja kokeiltua, mutta vähän voisin epäillä että liittys siihen moottorin lämpenemiseen kun aika lämpimänä se käy kun taitaa ottaa imuvuotoa, ensit ole varma kuinka lämpimänä tuo on normaalisti käynyt kun kaverilta ostin käyntivikasena. saisihan sen testattua kun ottas toisen ehjän tulpan taskuun ja sitkun sammuu nii testais antaako normaalia kipinää

Coastside

#5
Jos voitelu ei toimi, lämpöleikkaa. Jos siinä on poljin niin sen pitäisi tuntua sillä heti pysähdyksen jälkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#6
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.05.18 - klo:16:05
Jos voitelu ei toimi, lämpöleikkaa. Jos siinä on poljin niin sen pitäisi tuntua sillä heti pysähdyksen jälkeen.

Jos lämpöleikkaa öljyn puuttessa, pistä tankkiin 2% bensiini/öljyseos,
älä kuitenkaan kippaa suoraan öljyä vanhan bensan joukkoon,
vaan tee seos ensin erilliseen kannuun, ja huolellisen ravistelun jälkeen vasta kaada tankkiin.
Tuo toimenpide poistaa ainakin lämpöleikkaamisen, öljyn puutteessa.
Moottorisi liennee minarellin ilmajäähyn 1E40QMB kiinalainen kopio, onko alkuperäinen ilmasuodatinkotelo hiluineen paikoillaan.
On noista särkyny cdi boxeja ja syttypuoliakin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Benelli49x

Joo tuorevoitelu poistettu ja 2t öljyt bensa seas eikä ainakaan lämpöleikkaa ku poljin toimii normaalisti jaah vakio ilmanputsari on mutta tällä setillä on kyllä toiminut aiemmin

konenikkari

Kokeile sitä kipinää, mopon sammuttua, pelkästä tulpanjohdosta, pitäisi tulla 5mm pitkää sinistä ketunhäntää.
Tulpanhattu paikoillaan, ja tulppa sen päässä, ei kerro mitään kipinän laadusta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Benelli49x

Joo kyllä se kipinää johdolta ainakin antaa ???

openflow

Paljonko mopolla on ajettu ?

Mahdollisia vikoja:
Imu vuoto, esim kampiakselin tiivisteet(stefat) saattaa hitusen vuotaa, ja tämä saattaa pahenetua kun kone lämpenee. Lämmetessään ei käy tyhjäkäyntiä ja lähtee erittäin huonosti käyntiin.

Sähköviat kuten yllä mainittu: CDI+puola toimii kylmänä, mutta ei lämpimänä.

Bensa ongelma, eli mopo käy hyvin niin kauan kun kohokammiossa on bensaa ja vähän ajan kulttua alkaa ongelmat kun bensa lopppuu. Jotain vikaa bensahanassa, kaasuttimessa tai tältä väliltä.

Samppa

Rikastin laahaa päällä eli ei lähde moottorin lämmettyä pois päältä?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

helkama sc-r

Irrota ilmanputsarin ilmanottoputken päässä oleva tulppa testausta varten, niin saa enemmän ilmaa, kun kone on lämmin, ryyppy varmaankin jää päälle.
Kokeile lämpeneekö ryyppymötikkä, kun kone on lämmenny.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.05.18 - klo:18:48
Kokeile sitä kipinää, mopon sammuttua, pelkästä tulpanjohdosta, pitäisi tulla 5mm pitkää sinistä ketunhäntää.
Tulpanhattu paikoillaan, ja tulppa sen päässä, ei kerro mitään kipinän laadusta.

Ilman tulppaa ja tulpan hattua kokeiltuna ei kipinän laatu selviä, ne tarvitsee poistaa vain, jos tulppaan ei tule kipinää.
Kipinän laatua voi testata avaamalla tulpan kärkiväliä pari milliä, eli jännite on silloin ainakin 6000 volttia, mikä varmaankin riittää myös paineessa, jossa ilman eristävyys kasvaa.

Coastside

Se puolan jännite purkautuu jonnekkin, vaikka huonon eristeen läpi. Jos tulpan kärjen ilmarako on suurempi vastus kuin joku muu kohta, se menee sieltä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04