Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kannattaisiko vaihtaa?

Aloittaja keijopel, 26.08.08 - klo:07:55

« edellinen - seuraava »

keijopel

Olisiko teistä mitään järkeä vaihtaa -03 mallista,paljon ajettua pösöäni vaikkapa esim.Kymco Pepoleen.Vai olisiko viisaampaa pitää ko.pösö ja vaihdella kulutusosia tarpeen mukaan?

A_sentaja

On olemassa sanonta, rautaan ei saa rakastua... :) Se on omista mieltymyksistä kiinni haluaako ajella tutuksi tulleella menopelillä maailman tappiin asti, ja toisekseen jos peli on ollut luotettava eikä mitään isoa ole tarvinnut korjata, niin miksei ajelisi. Eihän 2T peliin tarvi kuin vaihtaa petilaakerit ja kampuran jossain vaiheessa, sekä pytty ja mäntä tietysti, niin sehän on silloin kuin uusi, tosin vanhoissa kuosissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Suhteen väljätymisen huomaa siitä että yhteiset hetket harvenevat ja huomionosoitukset hiipuvat pois. Siitä tulee vain tapa.

Mopon tuoma innostus hiipuu ja siitä ei jaksa pitää huolta. Pikkuvikaa alkaa tulemaan. Jarrut alkavat olla loppu ja renkaatkin. Kyllä se kannattaa vaihtaa, jos into loppuu siihen ja uusi alkaa viehättämään. Vanha voi uudella omistajalla kokea innostuneita reissuja ja kunnostustakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Itse en vaihtaisi. Jo vähän aikaa ajellussa omassa laitteessa tietää kaikki huollot, mitä sille on tehnyt ja myös osittain tulevaisuuden tarpeet. Lisäksi pösö on merkkinä sellainen, johon varmasti saa varaosaa ja erittäin helposti. Miksi siis vaihtaa toimivaa laitetta toiseen toimivaan, eli uuteen.

Toisaalta uusihan aina piristää, mutta muuten en tiedä onko hommassa järkeä. Jos on mahdollisuuksia niin osta uusi, mutta pidä myös vanha.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

Pösöön on aika kalliit varaosat, sekin kannattaa huomioida.
Itse kyllä vaihtaisin hetimiten jos kukkaro vain kestää, eikös tuo mainittu People ole suhteellisen kallis mopo? Parintuhannen euron paikkeilla muistaakseni.

Jo senkin vuoksi kannattaa vaihtaa että Peoplessa on 16 tuuman renkaat. Ajotuntuma on selvästi parempi kuin 12 tuuman renkailla. Muistaakseni jossain testissä mainittiinkin että ajotuntuma on "moottoripyörämäinen". Seuraava mopo minkä itse hankin tulee takuulla olemaan 16 tuuman renkailla varustettu. Matka-ajossa ero on huomattava. Isot renkaat ei hae jokaista pientä kuoppaa toisin kuin 10/12 tuuman renkaat.

FrozenCorpse

Mä ainaki tahtoisin jo uuden mopon, ku tuo vanha on jo kohta seittemävuotias ja alkaa olla jo tiensä päällä. Ehkä mä myyn sen eteenpäin jollekin jolla on tarvetta pikku mopolle.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=0cc5e10613ab06aa80ea4558e41c21dd&topic=788.0

Isojen puolelta netistä löydettyä että isompiin eivät tahdo löytää 16" renkaita?

Onhan siinä pyöräkoossa kyllä puolensa, mutta ei nuo kympitkään ole kustannussyistä valittuja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04