Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minne valitta että mopojen 50 cc maksiminopeus 45 km/h nostettaisiin

Aloittaja Rambe, 25.08.08 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Rambe

Minne valitta että mopojen 50 cc maksiminopeus 45 km/h nostettaisiin 60 km/h
oisi vaan paljon parempi ajella tiellä kun nopeus olisi korkeampi ei olis silloin muun liikenteen hidasteena.
Ja kun monet kummiskin tahtoo ajella lujempaa kuin mitä on sallittu ajonopeus,
ei tarvis pelätä sitä että saa sakkoja kun saisi ajaa laillisesti 60 km/h.
Se oisi ainakin minun mielestäni sopiva maksiminopeus 50 cc ajopeleille.
Toi etana nopeus on hidasteena yleensä autoille.Ne ei paljoo välitä mopoilijoiden
kaistan vaihdoista ym liikenteessä kulkemisesta eivä anna kunolla mahdollisuutta vaihtaa edes kaistoja.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Kuka tahansa kansanedustajista voi tehdä lakialoitteen asian tiimoilta. Ei muuta kuin mailia kehiin.

http://www.eduskunta.fi/thwfakta/hetekau/hex/hex3000.shtml

jalat

Tästä on jo addressi netissä jonka on allekirjoittanut jo yli 15 000 ihmistä.
http://www.adressit.com/timba
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

ama322

En vastusta asiaa, mutta sitten kun saa ajaa 60 ni hetkenpäästä viritetään niin et kulkee 80..
Itse ajelen työ matkoja ympäri vuoden ja vakiona pösö kulkee gps:n mukaan 52 km/h ja sillä pärjään ;)

Coastside

Ajoviima ja kulutuksen jyrkkä kasvu pitää huolen ettei 60 kulkevia enää juuri viritellä. En ainakaan minä. Autojenkin keskinopeus on noilla lukemilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

En usko että tuo laki vaikuttaisi mitenkään virittelyyn. Eihän 60km/h riitä vielä mihinkään pärinäpojille. Mopoja tullaan aina virittelemään, oli kattonopeus sitten mikä tahansa. Ainakin täälläpäin virimopot kulkee 80-90km/h. Ja enemmänkin.

Mutta tuo selkeyttäisi nykyistä tilannetta kuitenkin siinä mielessä että mopot voitaisiin myydä ilman kuristuksia. Nythän tilanne on se että rehellisistäkin ihmisistä tehdään "rikollisia" kun valtaosa porukasta riisuu kurit pois. Ja sitä myöten pitää pelätä että kilvet viedään. Aika nurinkurinen juttu kaikenkaikkiaan.

Tuo 60km/h olisi mielestäni hieno homma. Se kuitenkin riittää suurimmalle osalle mopoilijoista. Nykyinen 45km/h tosi harvalle.


Coastside

#7
Edellinen uutistus, joka poisti painorajan ja lisäsi tehot neljään, auttoi paljon, mutta toi nopeuden lisäämisen hyvin helpoksi ja kun vielä rakennekkin sen sallii, niin lirissä ollaan.

Se minkä suurempi nopeus toisi onnettomuustilastoihin, olisi tieltäsuistumiset, joka on nopeusriippuvaista. Toisaalta autojen tekemien epäonnisten ohitusten kolhimat vähenisivät.

Motiivi ostaa MP vähenisi jyrkästi ja se taas vähentäisi kuolemia, koska kuolonkolareissa osasyy on suuri nopeus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Lainaus käyttäjältä: ama322 - 03.09.08 - klo:18:21

Itse ajelen työ matkoja ympäri vuoden ja vakiona pösö kulkee gps:n mukaan 52 km/h ja sillä pärjään ;)

Tervetuloa meidän "rikollisten" sankkaan joukkoon. Mulla kulkee 70km/h mittarin mukaan (oikea vauhti 58km/h). Se riittää vallan mainiosti.

Pitäis melkein tehdä oma topiikki siitä kenellä on ihan laillinen mopo käytössä. Ei taida tältäkään foorumilta montaa löytyä. Tuolle lakiuudistukselle olisi todellakin ihan sosiaalinen tilaus.

ama322

Niin ja eihän autoillakaan saa ajaa kun max 120 kmh... No itellä on se hyvä puoli et työ matka kestää n.10 min ;D jotn ei ole paljon vaikutusta meneekö 50 vai 60 :D