Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huollot skootterille

Aloittaja tero1969, 08.07.07 - klo:22:56

« edellinen - seuraava »

OH2KV

#15
12- vuotiaasta(eka mopo) asti kaikki moottoriajoneuvot huollettu aina itse, edes faija ei jeesannut, en tosin pyytänytkään, joten 16 vuotiaana ekan autonikin huollot itse tehneenä ei enää tule mieleenkään viedä mitään laitetta viedä ulkopuoliseen "valohoitoon"

Itse kun tekee, tietää tasan, että kaikki tarpeellinen tulee tehdyksi, ja vähän extraakin.

Poikkeuksen tekee ainoa uutena ostamani ajoneuvo vm 82 Solifer SM, jota huollatin takuuajan liikkeessä, faijan painostuksesta. Ehkä hyvä niin, siinä olikin takuuaikana yksi takuun piiriin mennyt pieni vika, joka tosin oli niin pieni, että itse huoltaen olis mennyt +/- 0 noin talouden suhteen.

Nykyiset ajopelitkin sen verran vanhoja, että näin kesäisin kädet kainaloita myöden rasvassa vähän väliä, allekirjoituksen lisäksi talosta löytyy 2 Tunturi tigeria 85 ja 86, Tunturi Break, autoina Opel Kadett 91 (muijalla) Ja Nissan Sunny 86.

Ja lukuisia fillareita, 5 lasta tarvii tuommoisiakin rautoja.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

A_sentaja

Seniili66;ta lainatakseni itse kun tekee niin tietää tasantarkkaan, että kone ainakin on huollettu.. :)
Minäkin nöösipojasta asti omat ajopelini korjannut, ja petyin kerran myös takuuhuoltoon, kun pelinä silloin oli yamahan wr enska ja sähköpuoli oireili juuri takuuajan umpeuduttua, kyse ei ollut kuin kuukaudesta niin eivät suostuneet enää takuuseen korjaamaan, joten itse tein ja säästin ainakin korjaamokulut.. Nykyään skootterien korjaaminen käy ressihoidosta, kun paneutuu moottorin saloihin niin samalla tulee ajateltua syntyjä syviä.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

Jep, itse kanssa ropannut autoni, suurimmat koneremontit olen yleensä teettänyt liikkeissä vanhaa Ladaani lukuunottamatta lähinnä omien työtilojen ja -kalujen puutteen takia... kuten kaikki näkee tuolta Baotian-ketjusta, tuli tuo jarrujen ja variaattorin aukominenkin tehtyä aika luonnoläheisissä olosuhteissa ;) Mutta tuo skootterin ropaus on mukavaa, uusi tuttavuus ensinnäkin koko kaksipyöränen tekniikka ja kaikenlisäksi tuo variaattoripuoli. Mukavaa ropailua, simppeliä tekniikkaa ja omakin järki riittää tuohon. 120e olisi maksanut "merkkihuolto" 300km kohdalla, tein itse ja hyvä tuli.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

ankka100

Pitäisi varmaan tehdä itse, nyt on Sukida ollut useamman päivän
"300km" perushuollossa Suomen polkupyörätukku Oy:ssä. Eivät osaa
edes arvioida milloin skootterin "huolto" valmistuu :'(

Seuraavat huollot tulee kyllä varmasti tehtyä itse...

Samppa

Kuvailemasi kaltainen tilanne on valitettavan tutun kuuloinen myös monissa muissa firmoissa näin "sesonkiaikaan". Tuo onkin yksi hyvä syy siihen, miksi huollot voi tehdä itse, jos ei peukalo ole ihan keskellä kämmentä...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

Itse olen tehnyt huollot. Eipä tullut mieleenikään lähteä kuskaamaan mopoa 160km päähän lähimpään takuuhuoltoon. Se jos jokin syö miestä.

Kun huoltaa itse niin tietää tarkkaan mitä on tehty  milloinkin. Näin jälkiviisaana voi todeta että melkoisia summia on tullut säästettyä kun on huoltanut itse.

Tietoisen riskinhän siinä ottaa takuun raukeamisen myötä mutta järkisyyt veivät voiton ainakin omalla kohdallani.

Jonna

Meillä tuo mies hoitaa onneks nää huollot. Kai sitä itekki osais jotain jos opettelis..  :-[

Pätmän

Itse huollan mopon. Huoltovälit tiheämpiä, kuin ohjekirjassa suositeltu.

Coastside

Kiinnostuksen takuuhuoltoihin loppui kahden kokemukseni myötä:
Fillarin keskiö kului väljäksi 500 km ajon aikana. No, vein huoltoon ja odottaessa huolto korjasi asian. Hienoa, mutta jo parinsadan kilsan jälkeen taas väljää. Hankin työkalun ja avasin sen itse. Siellä ei ollut rasvaa, vaan hieman noen kaltaista töhnää ja metallihilettä. Kerrottuani senn huollossa, sain olankohauttelua.
Toisella kerralla ohjainlaakeri löystyi. Huollossa mies tuli suuren jakarin kanssa ja runttasi säädön sen kiristysmutterista vääntäen. Asiakkuus siinä liikkeessä loppui siihen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FrozenCorpse

Jos viette huoltoon, niin välttäkää ainakin Tuusmotoria. Sieltä ei saa palvelua eikä siellä hoideta sovittuja asioita!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "