Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Se on alumiinin ominaisuus. Sen oksidi on erittäin kovaa, mutta kun se rikkoutuu on alumiini kuin purukumia johon tulee nuo jäljet. Männässä öljy ja vähähappinen kuuma ympäristö estää oksidin muodostumista jonka vuoksi tuo laikku ei hioudu sileäksi. Lisäöljy ei auta siihen vaan hionta ja hapettuminen. Samalla hankaus poistuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Tuollaista jälkeä saa aikaan männäntapin lukkoprikka irrotessaan. Prikka jäi aavistuksen löysälle kun pujotin sen uraansa, mutta ajattelin että kyllä se siellä pysyy. Noh, ei pysynyt. Tulos näkyy kuvassa. Pyttyynkin tuli naarmut. Eli kannattaa olla tosi huolellinen sen prikan kanssa, jos se tuntuu vähänkin löysältä, niin kantsii vääntää sitä suuremmaksi, jotta se napsahtaa kunnolla uraansa. Monastihan nuo saattaa vääntyä kun niitä tongilla revitään väkisin ulos.

Harmittaa kun meni lähes uusi 82cc pyttysatsi uusiksi. Tästä on nyt muutama vuosi mutta harmittaa edelleen oma moka..


joni_k

Tietääkö kukaan muuten onko gy6 motor. De sivulla myynnissä olevissa pytty paketeissa oleva kansi vakio vai jotenkin avarrettu tms?
Esim. http://www.gy6-motor.de/Performance-Kit-2-Cylinder-cylinder-head-47mm-72cc-GY6-including-valves-139QMB-139QMA-4-stroke-engine-china-scooter_1

tommi

Ihan peruskansi se on, ilman mitään viilauksia. Imu ja pakoaukko voi olla mitä tahansa 16-19mm väliltä.

kani

Ja kannattaa tosiaan läpätä ne gy6 kasatutkin kannet.. :(

joni_k

Ilmeisesti noita vakio kansia ei kannata avartaa kunhan valumöykyt hioo pois..? 16mm pako ja 18mm on imu venttiili tässä gy6 kannessa.  Mistäs muuten sais niitä 67mm venttiilikansia? Ainakin virivaran sivulla kehuvat uutta tekniikkaa kun katsoo niitä uusia moottoreita.

-Zone-

#1056
Lainaus käyttäjältä: kani - 26.06.14 - klo:09:08
Ja kannattaa tosiaan läpätä ne gy6 kasatutkin kannet.. :(
Kaikkiin kansiin pätee sama. Kannattaa tosiaan läpätä ja muutoinkin vähän tarkistella. Sullakin oli (muistaakseni) se yksi koneistettu ihan juostenkusemalla.

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 13.07.14 - klo:12:45
Ilmeisesti noita vakio kansia ei kannata avartaa kunhan valumöykyt hioo pois..?
Joo, mitä olen omien kansien virtaavuutta mittaillut sillä virtauspenkki v1:llä niin vakiokansia vakionokan nostoilla ei ole juurikaan järkeä suurentaa, kun kanavan muotoilulla pääsee samoihin virtausarvoihin. Vakionostolla venalautasen ja seetin väli jää jokatapauksessa niin pieneksi virtausalaltaan, että suurentaminen ei oikein hyödytä. Se nokan maksiminostokin kun on olemassa pienen ajan ja suhteellisesti suuremman ajan venttiili joko aukee tai sulkeutuu niin virtausala venan kohdalla jää siitäkin syystä vaatimattomaksi. Myös venoja kannattaa hivenen muotoilla viritysopusten ohjeiden mukaan. Siitä irtoaa hivenen virtausta lisää.

joni_k

Nyt jos ton kannen vaihtaa niin mielessä käväs jos männän kylkeen vetäsis pari uraa ettei tulis noita hinkkaus jälkiä.  Narakun v.2 mäntää katselin niin siinä on sellaset eli kai ne insinöörit on miettiny tätä. Jos tossa kiinni olevassa on jo jäljet niin mulla on uusi 63 setti kaapissa.  Vois tohon vakio mäntään harjoitella ekana onnistuuko kotikonstein..

joni_k

kone tuli käytettyä auki ja oli kyl hyvä että näin tein.. meinaan ihan varmaan oli tarkotus laittaa se ketjulaahain oikein päin mut kappas se oli väärinpäin siellä.. toivottavasti ei ketju oo menny huonoksi..ainakin se toimii yhä.  ihme ettei toi oo pitäny mitään ylimäärästä kilinää tms.



500km ajettu mäntä ja kyljessä alkaa hinkkaus jälkeä olemaan.


konenikkari

Koska kuva oli tosihyvä :D, ota kuva männän sisäpuolelta, hinkkauskohdasta, kiinnostaa ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Männäntappi ei aina ole keskellä, silloin lähempänä reunaa oleva puoli pitäisi laittaa eteenpäin.

konenikkari

#1061
Mietipäs uudestaan.
Noissa ei tosin ole ongelmaa, imupuolen syvennys männässä on aina laajempi.
Koska imuventtiili on suurempi kuin pako.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

#1062
hitto ei tullu otettua kuvaa ja mäntä on jo sylinterissä piilossa.. :D


kyl se moottori kasaan ja auki menee reilussa parissa tunnissa. mäntä oli alle tunnissa nyt käsissä. eniten noi kaikki katteet ja härpäkkeet häiritsee. muutoin tekis puolet nopeemmin.

konenikkari

Sullahan on niitä irtosuh...eiku mäntiä,ota kuva siitä,  :D hyvällä valolla :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

siinä on vakio irtosuhde sisäpuolelta, ulkopuolella on hinkkaus kohta.. ;D