Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos kierroksella nousu on X niin 1/2 X , 1/4 X ...

En ota kantaa millä säädön saa rikki, ei ainakaan tuolla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Ihan samanlailla se nakuttaa, vaikka säätäisi venat ihan umpeen, ilman minkäänlaisia välyksiä. On tullut kokeiltua sekin. Vakiopytyllä koneen saa käymään jokseenkin äänettömästi mutta isommat pytyt nakuttaa aina. Ei tarvitse kuin katsella noita youtube viritys videoita niin hemmetinmoinen nakutus kuuluu aina koneesta, kun ylpeä omistaja esittelee mopoaan.

Kerrohan Daywalker sitten myöhemmin bensankulutuksesta, pääsetkö samaan kuin minä, eli tuollaiseen 2-2.3L lukemiin. Mulla on 21/19 venat tässä mun isovenakannessa, ostettu Scotfordin Jussilta. Noissa VirijaVaran kansissa on 23/20 venat, saattaa kuluttaa hieman enemmän.

ko2610

En tarkoittanutkaan säädön rikkomista vaan koneen rikkomista, kun pieleen säädetyllä sitten ajellaan onnellisena.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 20.05.14 - klo:15:59
En tarkoittanutkaan säädön rikkomista vaan koneen rikkomista, kun pieleen säädetyllä sitten ajellaan onnellisena.
Ahaa sen liuskan rikkomisella säästää koneen. Hieno jippo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ko2610

Käsketäänkö säätöohjeessa jossakin kohdassa rikkoa liuska? :D

Coastside

#965
Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 20.05.14 - klo:16:41
Käsketäänkö säätöohjeessa jossakin kohdassa rikkoa liuska? :D
Se liuska on niin hento että se rikkoutuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

Tyhjäkäynti sisäänajoa käytin tuossa eilen ja se nakuttaminen hiukan paheni lämmetessään. Siispä tänään koppa auki ja imuvälys sorminaksaus tiukemmalle. Nakutus loppui kuin seinään. Tai onhan siellä, mutta se ei enää kuulu lähellekkään selvästi. Tuo säätö on tosissaan tarkkaa kuin itikan nussiminen, milli pielessä niin se on silmässä.
Joo, kävin heittämässä kartsalla rundia ja kylläpähän on parempi kuin se 72cc vakikannella. Siinä oli helvetilliset imuäänet ja mitään ei tapahtunut. Tämä setti (isov+82cc) taas käy hiton terävästi ja vääntöä löytyy. Pitänee testata tuota akun vieressä olevaa lowspeed<->highspeed kytkintä, koska tuntuu menevän jo pintakaasulla yli 50kmh.

Kyllä se tommi oli oikeassa. Hyvä combo kinkkiin.
Toivottavasti paikat vain kestävät.
Kun löydän aikaa pitemmälle rundille, niin tarkastan tuon bensankulutuksen.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

tommi

Mites sähköstartti, jaksaako pyörittää? Mulla oli aiemmin pattipäämäntä, ja sillä oli aika vaikea saada startilla käyntiin. Nyt on tasapäinen mäntä ja vähän helpommin jaksaa nyt pyörittää. Hyvä keino on ensin polkea polkimesta puristuskohdan yli ja vasta sitten startata. Startti saa siten enemmän vauhtia.

Pytty ja mäntä ei kyllä hajoa tolla setillä , mutta mikä tahansa muu paikka saattaa pettää. Eipä näistä kinkeistä koskaan tiedä. Toivotaan joka tapauksessa huoletonta ajoa  :)

Daywalker-75

Ei ainakaan eilen jaksanut startata.
Tuossa oli vielä se, että remontin aikana pikkuapulainen oli käynyt kääntämässä virrat skodessa päälle, niin akku oli pari viikkoa päässyt purkamaan itseään. Ei ollut mitään eloa uudessa akussa kun yritin ekan kerran. Pitänee ladata täyteen ja testata. Haiskahtaa jalkatuntumalta, että ei taida jaksaa startata...

Eli ihan täydellä akulla ei ole päässyt testaamaan.
Polkasemalla lähtee kyllä ekalla polkasulla.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

joni_k

Tarkkaa on joo venojen säätö.  Millin kymmenes osilla kun pyöritään niin voi olla liuskoissa itsessään heittoja. Mun mielestä noi venttiilin säätö mutterit on toinen joka tekee heittoa väkisin.  Pitäis olla tiheemmillä kierteillä. 

kani

Mikähän nyt on vaivannut sen jälkeen kun läppäsin venttiilit ja on käynyt hyvin. Parin reissun jälkeen rupesi kierrosherkyys laskemaan ja tuntuu melkein dieseliltä aiempaan verrattuna. Korkeavireinen nokka, 70 pytty ja kunnolla avarrettu 70 pytyn kansi isommalla palotilalla, mikä vaati ekan muutaman sadan kilsan jälkeen venttiilien läppäämistä. Ihan kun skopassa olisi "ylisuuri" vaihde päällä eikä jaksaisi kulkea. Hihna on kulunut 18-> melkein 16mm, mutta vaihdoin etuvarin ja lyhennetyn holkin joten ei sen pitäisi haitata menoa. Eikä se nyt varmaan hihna parin reissun aikana kulunut siten että se olisi syyllinen lussuun menoon.

Kevyilläkään rullilla ei jaksa ajossa vetää kuin 5500-6500 (max) ja pitkän vedättämisen jälkeen kulkee 50km/h (ennen 70-80). Vähän kuin vtec type-R olisi vaihtunut turbottomaan diesel-malliin :).

Puristuksia on reilusti (tuskin männän kanssa mitään ongelmia) ja lähtee heti käyntiin kylmänä (hyvä merkki venttiilien tiiviydestä), käy tasaisesti eli ei imuvuotojakaan. Voiko jotenkin huonosti toimiva takakytkin saada aikaan sen että kevyllä rullillakaan ei kierrokset nouse, edes keskijalalla huudatettaessa? Kiekat nousee 7000 asti, sitten vähän ajan päästä lähtee 7000:sta nousemaan 8000 ja tyssää siihen. Aiemmin oli tosi kierrosherkkä ja kiersi ihan kevyesti samantien yli 8000, mutta en sen enempää ole koskaan huudatellut.

Kun tämä viimeisin "vika" ilmeni, pari kertaa kun oli kaasu pohjassa skootteri veti kuin ennenkin, eli tosi hyvin. Mutta kun kaasun päästi irti ja kiihdytti uudestaan oli taas puhditonta menoa. Sitten saattoi seuraavilla parilla kauppareissulla toimia taas hetken samalla tavoin mutta nyttemmin ei edes spurttaa koskaan. Lähtiessä kiihtyvyys on hidasta mutta kyllä huipuistakin puuttuu, mutta ei sinänsä ihme kun toi virinokka on aika korkeavireinen, vaatii 7000-8000 kierrosta eikä tämä nyt pääse ikinä niin ylös..

Epäilyksen alla on myös CDI ja staattori. Edellisen rempan yhteydessä skopa seisoi ilman katteita sateessa ulkona pari päivää ja staattorin piuha oli täynnä vettä. Onhan se kyllä jo tässä kuivunut ajat sitten.. Staattorin piuhat on kolvattu suoraan ilman liitintä johtosarjaan jo aiemmin. Turhan paljon muuttujia eikä ole varmasti toimivia ylimääräisiä osia. Kirottu mopo on aina korjauksen jälkeen toiminut muutaman sata kilsaa tai  muutaman reissun niinkun pitää ja sitten tullut joku uusi ongelma.

Takakytkin ja staattori on vielä purkamatta ja CDI vaihtamatta. Jos staattorin ja CDI:n hommaan niin samalla voisi päivittää tuon DC sähköiseksi. Niin ja perä. Vedätettäessä tai jarrutettaessa on vinkunut aina kun tämä on mulla ollut, takapyörä kyllä pyörii kevyesti ja kytkintä pyörittelin hihnaa ihmetellessä, pyöri ihan kevyesti eli tuskin sielläkään mitään jumissa on. Sen hetken kun tämä on välillä toiminut niinkun pitää on kyllä ollut vetoja ja hauska ajella. Joku kirous tätä taitaa vaivaa..

-Zone-

#971
CDI:tä tai staattoria en epäile jos ei kerran pätki, mutta tarkista että se takavariaattori toimii ja kaasutin. Mulla meni juuri yksi ryyppy paskaksi kun sen mäntä oli jämähtänyt puolittain aukiasentoon ja männänvarsi katkesi kun joutui väkivalloin vetään kaasarista irti. Seokset tietty siksi rikkaalla eikä juuri mihinkään kulkenut. Takavariaattorin vastinjousen katkeaminen on harvinaista mutta mahdollista. Kuinka paljon lyhenetty holkki? Nimittäin jos liikaa lyhentää niin katoaa pienin välitys pelistä kun hihna ei enää edessä pääse laskemaan holkkiin asti. Eteenkään uusi hihna. Samaten etuvariaattorista kannattaa varmistaa että se liikkuu herkästi. Rullakupissa on ne 3 tappia jotka menee liukupaloihin ja ne tuppaa kulumaan siten että muodostuu pykäliä. Mulla on oikeastaan joka ikinen kerta tarvinnut kokeilla rullakuppia paikalleen niissä 3:ssa mahdollisessa asennossa kun aina yhdessä se on liikkunut muita herkemmin.

ko2610

Kytkin ainakaan ei tee tuollaista vaivaa. Sen tehtävä on liikkeellelähdössä kytkeä veto pehmeästi ja kierrosten noustessa pitää luistamatta. Jos se tekee jotain muuta, se toimii väärin. Jos kierrokset nostetaan tehoalueelle kytkintä luistattamalla, saadaan sinisiä kytkinkelloja, palaneita kitkapintoja yms... mutta niitähän kuuluu joillakin olevankin. :P

kani

Uus etuvari toimii selvästi tasaisemmin kuin vanha, oli rullat kuluneet kulmikkaiksi eli se oli varmaan juminut mutta ei korjannut vikaa.  Käynti on hyvä mutta lussusti menee, varsinkin lähdössä kun kiekat nousee hitaasti ja on ylävireinen nokka. Koska se vian tultua pari kertaa toimi hetken kuten kuuluu ajattelin että sähkössä olisi vikaa. Voiko vena vuotaa kierroksilla mutta käynnistäessä ok?

1000-2000rpm lisää niin varmaan kulkis.. Mikä ihme voi pitää enää kiekkoja alhaalla kun etuvarikin uusittu, rullaa kevennetty.. Pitäishän sen silti keskijalalla kiertää iloisesti.. Ei se käynti siltäkään tunnu että seos olisi pielessä.. Eli rikkaalla.

Talvi tyhjäkäyntisuutin on edelleen mutta eipä sekään tuppi nurin vaikuta.. Puristukset tuntuvat ja kylmäkäynnistys hyvä?!? GRRRRRR!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

kani

#974
Bensaa tulee hyvin, se ylimääräinen suodatin bensahanan jälkeenkin poistettu..

Niin ja mitoitin holkin juuri hihnan kuluneisuuden mukaan sopivaksi.. Ylimääräisestä leikkaamalla pois vähän vajaa pari milliä ja katsoin että hihna istuu etuvariin jetsulleen alhaalla ollessaan..


Sent from my iPad using Tapatalk HD