Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Bussikuski

huomenna treffit sovittuna scotfordin jussin kans ja myy mulle lasketun isovenakannen ja rosteriputken johon ce-hyväksyntä paperit  ;D
yht. 200€ ei paha!!

Bussikuski

Nyt en enää tiedä mikä neuvoksi... uusi kansi ja putki paikallaan... käy kyllä mutta pätkii ja prätisee perkeleesti aivan samat oireet kuin ennenkin... suuttimia oon vaihdellut ja kaasareita mut käy niinku sais liikaa muttei saa...

scotfordin jussi veikkas staattoria ja puhu kärkivälistä mut en kerenny ottamaan auki... olisko jotain helppoa ja yksinkertaista neuvoa miten pääsee helpoimmalla...??

Ja tietysti otan vika ehdotukset kaikki vastaan itsellä ideat loppunu jo kauan aikaa sitten!!

openflow

Saattapi olla jonkin sortin sähkövika. Kokeile ainankin uutta tulppaa ja tarkista pickup anturin välys.

Bussikuski

Tulpan vaihdosta ei minkään sortin apua... missä sellanen pickup koili sit on? Magneeton takana?? Jos jollain on laittaa vaikka sähköpostilla kuva ni olis kiva

phietala24@gmail.com

kani

Joo, magneton yläpuolella kuvan mötikkä, mikä on niin lähellä vauhtipyörää kuin mahdollista. Vauhtipyörässä on semmonen knööli mistä tuo pickup coil tunnistaa kampiakselin asennon kipinää varten.

Jos on kaukana, ei tule kunnon kipinää tai saattaa jäädä kipinöitä väliin kokonaan.



Löystä vähän tuon pickupin ruuveja ja pyörittele vauhtipyörää, säädä niin lähelle kuin mahdollista mutta osua ei tietenkään saa..

Bussikuski


konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

V_T_E_C

Missä päin turkua ongelma skootteri sijaitsee? Voisin tulla vilkaisemaan jollei ole pahan matkan päässä ;) pistä vaikka yv
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Bussikuski

Saramäessä tällähetkellä soita 044-2601558

Bussikuski

Nyt on se väli 0.5 eikä vaikuttanut millään tavalla!! Ei kohta enää kiinnostusta riitä. . Keskiviikkona ja torstaina vapaata et jos pääset käymään ni soita

kalevi

Lainaus käyttäjältä: Bussikuski - 04.11.13 - klo:20:38
Nyt en enää tiedä mikä neuvoksi... uusi kansi ja putki paikallaan... käy kyllä mutta pätkii ja prätisee perkeleesti aivan samat oireet kuin ennenkin... suuttimia oon vaihdellut ja kaasareita mut käy niinku sais liikaa muttei saa...

scotfordin jussi veikkas staattoria ja puhu kärkivälistä mut en kerenny ottamaan auki... olisko jotain helppoa ja yksinkertaista neuvoa miten pääsee helpoimmalla...??

Ja tietysti otan vika ehdotukset kaikki vastaan itsellä ideat loppunu jo kauan aikaa sitten!!

Mulla yksi Baotian teki ihan samaa, ku puolalle menevät johdot oli hapettunu melkein poikki.
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

openflow

#926
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.11.13 - klo:20:10
Minulla on erittäin hyvin virtaava vakiokansi jolla voisi 72 pytyllä potkia hyvin koska se jo vakiopytyllä potkii noin 3 kW.
Kokeilemalla selviää ;D. Seuraavan isomman remontin yhteydessä uutta sylinteriä vaan sisään, pääsee mäet ylös selkeästi paremmin.


Virijavaran 90cc paketista http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=372
Siellä sivuilla on seuraavanlainen ohje männänrenkaiden päittäisvälyksille: "Esim ylin rengas voisi olla 0,004 x 52 =0,208mm ja keskimm. rengas 0,003x52= 0,156. ".

Toisen puristusrenkaan välys pitäisi olla aina isompi, kun ylimmäisen. Tämä syystä, että ylempi männänrengas saattaa muutoin ruveta lepattamaan, kun kaasun painetta kertyy ylemmän ja toisen puristusrenkaan väliin. Kun rengas lepattaa, se vuotaa helvetisti. Jos kaasu pääsee vuotamaan ylimmästä renkaan ohi, sen pitää päästä myös toisen renkaan ohitse.

Yleisohje ylimmän männänrenkaan välykselle on 0,004 x  sylinterin_halkaisija(mm), ja toisen männän renkaan on hyvä olla 1,25x ylemmän renkaan välys.
52 mm sylinterille: Ylempi puristusrengas 0,2 mm ja toinen rengas 0,25 mm.

Välyshän saa olla isompikin, kunhan se toisessa renkaassa on sellaiset 1,25x suurempi. Iso välys ei ole vaarallista, se vaan vuotaa hitusen enemmän. Liian pieni välys saattaa rikkoa moottorin.

kani

Kannattaneeko, jos kellään ei ole pidemmän päälle kestäneet kampurat?

72 pytyllä saa väännön ja kiihtyvyyden ihan erilaiseksi (käytännössä mopoon enemmän kuin riittäväksi) ja kun on isomman palotilan normikansi, hyvällä nokalla pelaa setuppi ihan asiallisesti. Ja toivoen myös luotettavasti eli ei tarvis ropaa jatkuvasti ei liikaa ruttua eikä liikaa tehoa. Ei ne vakioseteissäkään kampurat ikuisia ole. Suorituskyvyllisesti pystyy pitämään sopivaa matkavauhtia myös ylämäissä eikä jää kenenkään jalkoihin valoissa. Koskaanhan kulkua ei ole riittävästi mutta jos ei riitä niin kannattaisko sitten suosiolla siirtyä isompiin ennemmin kun ottaa isompaa riskiä luotettavuuden saralla??

Coastside

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=387


Onko kellään kuulohavaintoa miten kova ääni tuossa putkessa on? Vakioputki alkaa olla liika rapea.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Lainaa
Onko kellään kuulohavaintoa miten kova ääni tuossa putkessa on? Vakioputki alkaa olla liika rapea.
Naapurisovun ylläpitoon kätevä lisävaimennus holkki vaimentajan päässä ( Kierteillä ).
Holkin halkaisija 18mm.
Ilman holkkia (vaimentajan reikä) 29,5mm


Ei ole kokemusta, mutta ylläolevasta tekstistä voi päätellä yhtä sun toista. Peräpillin ulostulon pinta-alan tuplaaminen heikentää vaimennusta ~3 db. Itsellä taisi olla peräpilli ~12 mm, en tiedä mikä ton pöntön halkaisija on, mutta näppituntumalta sanoisin että 18mm holkillakin se on ~2x äänekkäämpi, kun vakio. Peräpilli on kierteillä ja täten sinne voi askarrella vieläkin pienemmän(=hiljaisempi).

Lainaus käyttäjältä: kani - 10.11.13 - klo:18:50
Kannattaneeko, jos kellään ei ole pidemmän päälle kestäneet kampurat?
72 pytyllä saa väännön ja kiihtyvyyden ihan erilaiseksi... Suorituskyvyllisesti pystyy pitämään sopivaa matkavauhtia myös ylämäissä eikä jää kenenkään jalkoihin valoissa.
Siis kannattaako laittaa 90cc, 72cc sijasta?? No tottakai, jos budjetista ei tarvitse välittää. 72cc:llä pystyy pitämään matkavauhtia, ja pääse mäet ylös, mutta sen heikkous on että ei kiihdy ylämäkeen/vastatuleen. Tämä parenee 90cc:llä. Itse veikkaan, että kone kestää 90cc:llä pitempään kun 72cc:llä, nimittäin 90cc:llä voi ajella ~1000 rpm  alhaisemmilla kierroksilla. Bensan kulutus alle 2L/100 km, 1/3 kaasulla kulkee ~60 km/t.

Allekirjoittaneella on 72cc ja 90cc, kampurat on pysyneet ihan hyvin läjässä kummasakin.