Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

tommi

#856
Jore ilmeisesti saanut tarpeekseen niistä katkenneista pakoventtiileistä ja myy noi nokat pois polkuhintaan..
En ole niin tarkaan seurannut miten nuo nokat on modattu mutta onko noista hiottu itse nokkia vai pelkästään siirretty viiskymppisen ratas 125:sen nokkaan? Rattaan jaotushan on eri joten 125:sen ratas ei käy 50:sen ketjuun. Ja ilmeisesti laakeriakin on jouduttu siirtämään? Jossain videolla Jore hioi jotain nokkaa mutte en tiedä onko juuri noita samoja nokkia..

P.S. Aivan jumalattoman kovat kolinat ja kilinät tuli koneeseen kun vaihdoin äskettäin uuden kampuran. Kampurassa ei ole mitään vikaa mutta venttiilikoneisto pitää todella kovaa ääntä. Venanvälykset ovat ihan ok joten sieltä se ääni ei tule. Ketjukaan ei ole venynyt. Ihan hyvin tuntuu kuitenkin toimivan joten ei auta kuin ajella menemään. Ainahan nämä virikoneet pitävät melkoista mekaanista ääntä mutta nyt ovat desibelit kyllä huipussaan. Mitään varsinaista syytä en löydä. Taitaa Insomnialla olla sama vaiva siinä omassa 125 projektissaan  :P Outoja pelejä nämä kiinalaiset..

InsOmnia

Sama ominaisuus löytyy. Mutta kohta se on kilkattanut 8000km:ä ja ei siitä ole mitään haittaa ollut.

-Zone-

#858
Lainaus käyttäjältä: tommi - 29.07.13 - klo:07:08
Jore ilmeisesti saanut tarpeekseen niistä katkenneista pakoventtiileistä ja myy noi nokat pois polkuhintaan..
En ole niin tarkaan seurannut miten nuo nokat on modattu mutta onko noista hiottu itse nokkia vai pelkästään siirretty viiskymppisen ratas 125:sen nokkaan? Rattaan jaotushan on eri joten 125:sen ratas ei käy 50:sen ketjuun. Ja ilmeisesti laakeriakin on jouduttu siirtämään? Jossain videolla Jore hioi jotain nokkaa mutte en tiedä onko juuri noita samoja nokkia..
*
Outoja pelejä nämä kiinalaiset..
Tai rahapula vaivaa ja kiljuainekset on loppu, eikä ylihintaiset nokat menneetkään "kuin kuumille kiville" :P

Jore hioi smirgelillä ( ja myöhemmin sorvasi ) noista nokista nostoa pienemmäksi kun sillä pohjasi venajouset ja olihan näiden viimeistenkin kasattujen virimoottoreiden kanssa sitä ongelmaa, että overlapissa joren mukaan venat kilahtaa pienemmästä nostosta huolimatta yhteen. Sekin voi kyllä sen venalautasen irrottaa. Tapahtumana se on sama kuin kevyt mäntäkosketuskin. Nokissa on kyllä ihan se sama 125 nokan ratas mikä alkujaankin, eli ainakin jotenkuten on istunut myös 50cc ketjuun. Laakeria on tosiaan joutunut siirtämään kuten nokkaratastakin. http://youtu.be/zHRVDABo5mw

Tuohon jälkimmäiseen on kyllä helppo yhtyä.
Kiinalaiset on keksineet uuden merkityksen määritelmälle "stantardisoidut osat ja mitat" :D

tommi

Joo, taidanpa jättää suosiolla noi joren nokat väliin. Ihan tarpeeksi ollut jo muutenkin harmia viime aikoina. Kestäis tuo kampura kunnialla edes tämän kesän niin vois ens kesäks suunnitella jo uutta kulkupeliä..

P.a.s.i

kummankohan sitä tilais milaniin. Gy6 motorista  85cc +isoventtiili kansi kitin- vai virivajasta tuon 90cc kitin. Ei osaa päättää.
Kaasari ja nokka pysyy vielä vakiona niin ja myös putki.
Minkähän kokoisella suuttimella kannattaa alkaa kokeilemaan tollasta laitosta pitää samalla tilata läjä pääsuuttimia

tommi

#861
Tossa VirijaVaran 90 setissä on todennäköisesti isommat venat kannessa ja korkeapainemäntä joten ainakin tehoja siinä on selvästi enemmän. Mutta saattaa olla että joudut viilaamaan lohkoa. Gy6:sen setti menee melko varmasti viilaamatta paikalleen. Vaikka mainitaan että se on 85 kuutioinen niin taitaa olla kuitenkin 82 kuutioinen tarkalleen. Yleensä noissa Gy6:sen isovenakansissa on 21/19 venat ja VirijaVaran kansissa 23/20 venat.

Tuo korkeapainemäntä saattaa hajottaa kampuran. Mulla on juuri samanlainen mäntä ja useampi kampura jo hajonnut. En tiedä sitten johtuuko siitä vai jostain muusta. Kyllähän noita kampuroita on mennyt monelta käyttäjältä ihan vakiomännilläkin. Ja vakiopytyllä.

Suuttimista sen verran ettei tarvitse ostaa montaa, todennäköisesti kaksi riittää. 92 suutin on juuri nappiin tolle 82 setille. 90cc setille saattaa tarvita aavistuksen suuremman, ehkäpä 95:sen.

kani

Kiinostava se virijavaran nokka, missä on 40 astetta enemmän aukioloa. Jonkun skootterirojun mukana oli mulle tullu kans käytetty missä oli isompi aukioloaika, niin että näki silmälläkin. Nosto oli ihan sama kuin vakiossa, kuten tuossa virijavaran nokassa. Jorekin varmaan siirtynyt siihen virijavaran nokkaan kun on pistänyt noi alemyyntiin..

P.a.s.i

Nyt on tilattu lisää voimaa Milaniin tilasin tuon virijavaran 90cc kitin :)

tommi

Suosittelisin laittamaan kaksi peltistä kannentiivistettä päällekäin koska tuossa on melkoisen julmettu puristussuhde. Itse olen aina käyttänyt kahta tiivistettä ja kampura on yleensä lauennut 5000km kohdalla. Yhdellä tiivisteellä saattaa hajota jo parissa, kolmessa tonnissa. Nyt on kolme tiivistettä. Saa nähdä kauanko alakerta kestää tällä kertaa..

Toki voi laittaa kaksi alapään tiivistettäkin mutta ne hajoaa aina kun pyttyä käyttää irti. Kannentiivisteitä on kätevämpi käyttää kun ne ei hajoa ja niitä voi käyttää yhä uudestaan. Ei ole kertaakaan vielä pytty vuotanut vaikka samoja tiivisteitä käytellyt useita vuosia.

P.a.s.i

#865
yhen kannen tiivisteet laitan kun ei tullu nyt enempää niitä tilailtua täytyy tekasta sit ite parit alapään tiivisteet niin saa läjään sen.  Saas nähdä kauan kestää sit nyt tuo nykyinen kampiakseli kohta sillä olis 7000km jaettuna vakio pannulla.
Niin ja pitää nyt ensin mittailla ja laskea mihin puristukset nousee mukana tulevilla tiivisteillä ei niitä puristuksia nyt turhaan aleta laskemaan.

kani

Lainaus käyttäjältä: tommi - 31.07.13 - klo:15:03
Suosittelisin laittamaan kaksi peltistä kannentiivistettä päällekäin koska tuossa on melkoisen julmettu puristussuhde. Itse olen aina käyttänyt kahta tiivistettä ja kampura on yleensä lauennut 5000km kohdalla. Yhdellä tiivisteellä saattaa hajota jo parissa, kolmessa tonnissa. Nyt on kolme tiivistettä. Saa nähdä kauanko alakerta kestää tällä kertaa..

Toki voi laittaa kaksi alapään tiivistettäkin mutta ne hajoaa aina kun pyttyä käyttää irti. Kannentiivisteitä on kätevämpi käyttää kun ne ei hajoa ja niitä voi käyttää yhä uudestaan. Ei ole kertaakaan vielä pytty vuotanut vaikka samoja tiivisteitä käytellyt useita vuosia.

Mistä olet kampiakselit hommannut kun noin huonosti kestää, tai onko joku erityisen korkeapuristeinen setuppi?

tommi

#867
Kolmestakin eri paikasta on tullut hommattua kampuroita, ihan ulkomaita myöten, eikä näytä kestävän. Toi korkeapainemäntä kyllä kestää, on ollut nyt käytössä kolme vuotta sama mäntä mutta alakerta ei kestä. Yhdestä kampurasta hajosi kiertokangen laakeritkin. On sen verran kovat litistykset tossa männässä. Käyntiäänikin on selvästi terävämpi kuin normaalimännällä. Tehoissa myöskin selvä ero pattipäämäntä vs normaalimäntä.

P.S. Gy6 Motorista ostettu tämä nykyinen setti, 82cc pytty + isovenakansi. Ihan samanlainen pattipäämäntä kuin tossa VirijaVaran setissä. Toimii aivan loistavasti kunhan saisi vain tuon alakerran kestämään.  :-\

-Zone-

#868
Lainaus käyttäjältä: tommi - 01.08.13 - klo:06:42
Ihan samanlainen pattipäämäntä kuin tossa VirijaVaran setissä.
Mullakin oli 82cc:n alkuperäinen mäntä pattipää (pikkuvenakannella rutut oli ihan järjettömät), mutta viri ja varan 82cc sarjan mäntä ei ole pattipää eikä ole se erikseen myytävä 82cc mäntäkään, vaan kovera. Ihan saman muotoinen männänpää siis kuin 72cc:kin.

tommi

Joo, varsinkin tuolta Gy6 Motorista kun tilaa tavaraa niin ei voi koskaan tietää tuleeko sieltä kovera vai pattipäämäntä. Mulle tuli jälkimmäinen. Eli juuri tuollainen kuin VirijaVaran 90 setissä.

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=372

Kokeilin viime kesänä sitä koveraa mäntää ja tuntui ettei mopo vetänyt oikein mihinkään niin vaihdoin takaisin pattipäämäntään. Tehoero on todellakin huomattava.