Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

ramba

Hän halusi vastauksia eikä alkaa lukea 40 sivuista ketjua? :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

#616
Lukeminen on hauska harrastus, varsinkin tälläisessa asiassa jota on ruodittu ties kuinka paljon, eikä se käsitteiltään ole aloittelijan asia. Jos info ei kiinnosta vaan tilaus ja kokeilu, niin siitä vaan. Voi sitten kertoa muillekkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Joo, mä aattelin jos joku olisi äskettäin tuollaisen setin tilannut, tai sitten bongannut jostain muualta paremman oloisen tarjouksen kertoisi kokemuksistaan. Tarjoukset kun tulee ja menee ja noi setit/osat vaihtuu kuin kiinalaisen mieli hinnankin heiluessa sen mukaan mitä on yuanin/euron kurssi sekä Jyrki Käteisen ALVit hankintamaasta nyt puhumattakaan.. Viimeksi joku täältä kehui virijavaran kampiakseleita että sinne on tullut hyvää erää -> ostin ja kampura oli sitä mitä pitikin olla.

Hinta näyttäis olevan aika kohdallaan tolla kombo-paketilla, ekaksi oikeastaan hain vain pelkkää pyttyä koti- ja ulkomailta sitten löysin tuon ja alkoi innostus laukkaamaan jos hifistelisi enemmänkin. Ei vaan ollu tuolla tiivistesatsia 12" pitkään koneeseen tai sitten en puusilmänä löytänyt sitä.. Ihme että myyjät ei pysty tiedottamaan esim. juuri nokkien speksejä mikä olisi valintoja tehdessä aika olennainen tieto. Autopuolellahan tuo ei ole mikään ongelma tietoa saa kun pyytää. Ehkä nää kiinanskoottereiden nokat vaihtelee sitten niin paljon tilauserittäin sen mukaan mitä kiinan poika pistää millonkin laatikkoon sen mukaan onko hyvä vai huono päivä ;D.

Coastside

#618
Noiden nokkien myyjät ei joko tiedä tai välitä ja kiinaan on aika kielimuuri. Olen ajanut narakulla ja se pudottaa alakierrosvääntöä ja antaa aavistuksen huipputehoa peruspytyllä ja tilanne on ehkä aivan eri isolla joka ei ehkä siitä noteeraa mitään kivaa. Iskupituus kun pysyy samana ja tilavuus kasvaa joten virtaukset kannessa kovenee. Iskun pituuden kasvu antaa sen potkun jota isommalla tilavuudella tavoitellaan.
Openflow on näitä mallintanut Lotus ohjelmalla ja se antaa jotain osviittaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Ostat Jorelta virinokan niin saat kaiken tehon irti ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kani

Kalliilla se Jore vaan myy niitä nokkia. Eikä niidenkään spekseistä tai tehonlisäyksistä ole mitään faktatietoa. Tuo race-nokka tuo myyntikuvauksen mukaan 1.5hp lisää tehoa vrt. vakio nokkaan, mutta performance nokasta ei ole sanottu mitään. No harvassapa ne on ketkä on kumpaakin testanneet ja vertailukelpoiset testitulokset on aika hankalat teettää eri ihmisillä eri paikoissa, erilaisilla skoottereilla/säädöillä. Pedpartsilla on sentään dynotuloksiakin putkista/pytyistä ja rullien vaikutuksista jossain mopossa mutta se on harvinaista herkkua.

Coastside

#621
Minulla on kokemus siitä kun sain vingulla  8 kmh lisää mäkinopeutta pelkästään kannen valuvirheen poistolla. Siis saman verran kuin isommalla pytyllä olisin saanut. Nämä viritysjutut menee näin. Jos olisi paketti jolla saa tietyn tehon, niin ne kissankokoisin kirjaimin sen kertoisi. Ota puolet tuosta heppamäärästä pois. :-X

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2138.msg32662#msg32662

Malliesimerkki miten muutoksia pitäisi mitata.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.03.12 - klo:01:22
Ota puolet tuosta heppamäärästä pois. :-X
Tai sitten ota kaikki tehonlisäys tuosta pois. Eiköhän tuokin ole vain pidennetyllä venttiilin aukioloajalla toteutettu, joten vääntö nousee, teho ei. Silti parannus alkuperäiseen voi olla melkoinen, tai sitten olematon. ::)

Noissa isopytty/isovenakansi/virinokka/isokaasari/viriputkisto ym. ym. jutuissa on vaan otettava huomioon sekin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja hyvin säädöissä oleva originaali pesee mennen tullen huonosti toteutetun isolohkon. Jos kuutiotilavuus nousee/nokka-akseli muuttuu niin vastaavasti pitää myös polttoaine/ilmaseoksen muuttua ja silloin ollaan jo rajoilla että pakoputkisto rupeaa ahdistamaan. Loputon suo, mutta jos vaan aika ja rahat piisaa, niin ei muuta kuin toteuttamaan visioitaan. :D Dremeliin kannattaa ostaa valmiiksi alumiiniin kykeneviä hiomatarpeita riittävästi, niitä tarvitsee kuitenkin kannen kanavien siloittelussa ja imu ja pakoaukon kohdistuksessa.

Dominick

#623
Coastsidea lainatakseni: "Noiden nokkien myyjät ei joko tiedä tai välitä ja kiinaan on aika kielimuuri." Juu, olen samoilla linjoilla. Se kielimuuri on myös Saksaan, vieläkin.
Kerroin jo aiemmin siitä 72cc pytystä, ja olin toki lukenut viestiketjun läpi, ja kun se LeoVince (pakosarja) ja nokka saapui, aloin lukea ketjua uudestaan. Siinä vaiheessa oli jo tilaus tehty, ja nälkä kasvaa syödessään, joten äkkiä meiliä Saksanmaalle, että vaihdetaaskin se 72cc -> 82cc pyttyyn. Ehdin vaihtaa, koska heillä oli pieni fiba tilausjärjestelmässään, tarkoittaen että tilaus ilmoitti koko ajan, jotta paljonko on jäljellä 100e:n tilauksen ilmaiseen rahtiin. Kasikakkonen oli mielestäni edullinen paketti
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/82ccm-50mm-Zylinder-Zylinderkopf-inkl-Ventile-GY6-Motor-139QMB-139qma
, vaikkei ollutkaan isovena kannella. Noh, koska hieman uupui tuosta satasesta (n.1 centti), tilasin myös tuon:
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/OIL-Catch-Can-Racing-GY6-139QMB-152QMI-157QMJ-CN250_1
Kun tultiin maksuosioon, niin tulihan sieltä se 14,95e postitusmaksu!! Maksoin sen, koska summaa ei voinut muuttaa, mutta hieman suivantuneena, otin yhteyttä GY6-Moottoriin, jossa oltiin ensin tietämättömiä kyseisestä bugista, eli kun väitettiin että se ilmainen postitusmaksu koski ainoastaan Saksan markkinoita. Epäilin kyllä tuota itsekin, joten otin kopiot tilauksen edistymisenaikoihin.
Kun esitin omat faktani, sain upean anteeksipyynnön, ja kiitokset että olin löytänyt moisen bugin. Noh juu, se oli ainoastaan periaate etten maksa mistään turhasta. Mielenkiintoista on , jotta tuleeko sieltä mitään ylimääräistä, tai tuleehan sieltä, mutta mitä? Edellisen tilauksen yhteydessä sain keltaiset kytkin jouset!! Jostain syystä niitä on kerääntynyt iso pino, koska kaikki lähettävät niitä kylkiäisinä. Lähettäis vaikka sen isovenakannen, jottei tarttis sitä sit ostaa sieltä Amerikanmaalta (kts. s. 41).
Pari kysymystä olisi Foorumilaisille:
Onko tuosta mitään hyötyä, vai onko se pelkkä ilo silmälle:
OIL Catch Can Racing GY6 139QMB / 152QMI / 157QMJ / CN250
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/OIL-Catch-Can-Racing-GY6-139QMB-152QMI-157QMJ-CN250_1
Noh, onhan se upea. Makuasia tuokin, joten ei siitä keskusteluja.

Se toinen kysymys on, mitä tuon 82cc pytyn tilauksen oheessa tulee on tuo SLS? En tiedä kyseistä lyhennettä, eivätkä osanneet myöskään tuolta kyseisestä puljusta selittämään sitä, mutta lupasivat lähettää oikeat osat! Onko se ns. EGR, mitä minun Solifer XTR50 Exportissa ei ole?
BTW: Kohta 59v. täyttäneenä , joulu ei ole mitään, vaan osien saapuminen. Toinen btw on että koko talven on ajettu skodella duuniin, ja täällä PK-seudulla sitä snögee on tullut aika reippaasti. Onneksi on tuo pieni punainen (Zoner 10" pyörillä), joten jalat ylettyy maahan, ja muistuu vanhat Jäärata Speedwayn ajat, ja taidot mieleen. Vaikeinta ei ole se ajaminen, vaan ne ..tun autoilijat takana!

EDIT((H)(ent. tyttöystävä)): Sen 82cc:n kanssa on siis Malossin Multivar, valkoisella jousella ja keltaisilla kytkinjousilla, tehofiltteri ( josta ei ole tarpeen kommentoida) LeoVince (12")  pakoputki, 31kw tulppajohto, ViriJa Varan CDI (ilman rajoitinta ja aut. ennakon säädöllä), sekä 24mm kaasari (GY6-11). Ostin tuon Sulo Vile`nin Ruottista ja hinta oli 1e/1mm. Suuttimen koosta ei ole tietoa, mutta voisikohan se olla 105?
Suurempi imukaula puuttuu, ja ehkä jotain muuta, MUTTA MITÄ?


Älä tee sitä tänään minkä voit jättää huomiseksi! - Vanha Espanjalainen sanonta

Zoner QM50QT-6, Solifer Export XTR50 -07, Solifer Export XTR50 -09

tommi

#624
Mit SLS tarkoittaa sitä että kannessa on se läpimenoreikä pakokaasujen kierrätykselle.

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/bilder/produkte/gross/139QM-0101-6_-Zylinderkopf-komplett-montiert-mit-SLS-GY6-50ccm-139QM-4-Takt_b2.jpg

Ohne SLS tarkoittaa ettei sitä ole. Ja näyttää suluissa lukevan "ausverkauft" tämän vaihtoehdon kohdalla eli ne kannet on loppuunmyyty. Eli sinulle pitäisi tulla se reiällinen malli.

Se öljykannu on aika turha härpäke 50-80cc mottiin mutta isompiin 150-175 kuutioisiin saattaa olla tarpeellinenkin.

"Suuttimen koosta ei ole tietoa, mutta voisikohan se olla 105"

105 on hyvä arvaus, juurikin sen kokoinen suutin oli mullakin samaisessa 24mm kaasarissa vakiona. Ja eikös sen kaasarin mukana tullut imukaulakin? Ainakin mulle tuli. Vai pitäisikö olla vielä isompi?

kani

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.03.12 - klo:01:22
Minulla on kokemus siitä kun sain vingulla  8 kmh lisää mäkinopeutta pelkästään kannen valuvirheen poistolla. Siis saman verran kuin isommalla pytyllä olisin saanut. Nämä viritysjutut menee näin. Jos olisi paketti jolla saa tietyn tehon, niin ne kissankokoisin kirjaimin sen kertoisi. Ota puolet tuosta heppamäärästä pois. :-X

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2138.msg32662#msg32662

Malliesimerkki miten muutoksia pitäisi mitata.

Kiitos tästä viestistä, löytyikin juuri tältä foorumilta hyvä käytetty pytty ja kansi sekä eilen muut tarvitsemani osat ja vähän ylimääräistäkin. Eli säästin toistasataa euroa selvää rahaa  8)

Näin hommien pitääkin toimia  :D

Skodesetä

Alkoi nälkä kasvaa syödessä. Sain skodeni toimintakuntoon ja nyt pitäisi hakea jotain piristettä näin kevään korvilla. Koska olen aloittelija, seuraavan sivuston ohjeistus kuulostaa hyvältä http://scootdawg.proboards.com/index.cgi?board=discussion&action=print&thread=3454
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Coastside

Nyt täytyy kuitenkin huomata että kiinalainen kulkee kierrosrajoituksitta vakiovälityksillään 57 kmh, täysin riippumatta pyttykoosta. Jos sen nopeus otetaan kierroksilla ja vaparilla niin kilikoli 500 - 1500 km matkalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Kaverin solikka missä on vielä prikka paikoillaan mutta cdi:n kierroksen rajoittimen johto katki niin alamäkeen 74km/h gepsiin ja suoralla 70km/h :D Vaihtelee todella paljon noitten kiinanihmeiden huiput.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kani

Mikä solikka kyseessä? Nämä nelarit ei tosiaan välttämättä kestä kierroksia niinkun kaksitahtiset. Oliko kierroksista tietoa?