Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Timo

voihan ...! Syypää löytyi. Aamulla lähdin ajamaan töihin,venttiilit säädettynä,92 suutin.lähti kuin perskule,sitten taas sama vika.  PAKOVENTTIILIN PÄÄ KASASSA! Ei ole ikinä moista käynyt.ilmankos menee ajaessa puolen sentin välykselle ;) mennyt ihan littanaksi,toivottavasti kestää vielä 10km että pääsee töistä kotiin ilman jousien lentoa ja pakoventtilin irtoamista. Virijavara epäili karkaisu virhettä venttiilissä?

Coastside

Toisessa ketjussa ei mennyt läpi ideani tarkistaa uusi kone ennen käyttöön ottoa ... Tuollaisia niistä voi löytää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

valaiskaa tietämätöntä.onko mahdollista kun tuossa kannessa on isompi pakoaukko että se ahdistaa menoa aiheuttaen tuon pakoventtiilin rikkoutumisen? Sitten taas kun miettii että onhan muillakin vakioputki isompien sylinterien kanssa niin...

tommi

#438
Kuulostaapa todella oudolta. Tsekkasitko onko venanvarsi väljä siihen ohjuriin nähden? Mulla oli yhdessä kannessa niin väljä että päivä paistoi läpi kun valoa vasten katsoi. Eikä välykset tahtonut pysyä oikeina. Mutta ei sekään kyllä hakannut päätä littanaksi vaikka reilu välys olikin.

En usko että se pakoaukon suuruus vaikuttaa noin paljon. On mullakin ollut montakin kantta isolla, 18-19mm pakoaukolla ja venat on kestänyt ihan hyvin. Eipä tossa tule tosiaan muuta mieleen kuin karkaisuvirhe. Mistäs muuten aiot saada uuden venan?

Aika huono tsäkä muuten että juuri sinun kanteesi olsi sattunut karkaisematon vena.. Ettei vaan olisi koko erässä  :-\

-Zone-

#439
Lainaus käyttäjältä: tommi - 19.08.11 - klo:13:20
Mistäs muuten aiot saada uuden venan?
Samurai 110cc:ssa pakoventtiili on 20mm. Tuurilla voisi sopia.
Edit: mitat löysin: http://www.kazumapartsonline.com/110cc-parts-50cc-thru-125cc-exhaust-valve-20mm-for-chinese-110cc-atvs-dirt-bikes-p-13381.html - Ja lukee "This replacement Chinese ATV Part fits 110cc engines and 90cc engines in ATVs, Dirt Bikes, and Scooters."

Lainaus käyttäjältä: Timo - 10.08.11 - klo:22:14
Tuli äsken soitto scotfordin jussilta kun oli unohtanut lähettää takavariaattorin minulle.
...Sanoi että tulee jossain vaiheessa varmaankin opetus videota eri virityksistä,mainitsi juuri Jore1961;sen,jonka videoissa itse kaikki kansi työt ja jne,ei kaikki tarvittava näy katsojille.Ovat kavereita kuulemma,jonkin sortin pientä kilpailua aina :)..
Lähetti uudessa videossa Jore näemmä scotille sellasia terveisiä, että ne pitkäventtiilikannet ei toimi. Valitteli nokkapukkiongelmaa. Tarkemmin ei kertoillut. Harmi tietysti sinänsä jos ei toimi. 19 ekee kannesta kun olisi oikein passeli pyynti.

Timo

#440
Nyt on kansi irti.

Virijavara lähettää uudet osat tuohon näin "takuun" piikkiin.

Välystä en oo vielä kattellut,pitäisi vain saada ekana tuo venttiili irti.Se kun on littanana venttiilijousta vasten.Kiilojen päälle litistynyt.


[/quote]
Lähetti uudessa videossa Jore näemmä scotille sellasia terveisiä, että ne pitkäventtiilikannet ei toimi. Valitteli nokkapukkiongelmaa. Tarkemmin ei kertoillut. Harmi tietysti sinänsä jos ei toimi. 19 ekee kannesta kun olisi oikein passeli pyynti.
[/quote]

En tiedä käykö sitten vakioventtiilit tuohon kanteen vakio jousilla näistä kinuskien kansista.

Siinä pari kuvaa isovenakannesta;

http://www.aijaa.com/v.php?i=004298527211.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=008298527214.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=003278527216.jpg

pettynyt


Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 16.08.11 - klo:15:55
Lainaa

Tuli hiukan säädettyä.

Eli, eihän tuossa minun kiinalaisessa ollut se kaasutin jossa voi muuttaa neulan asentoa. Vaihdoin sitten tuon 92 suuttimen, koska keinot alkoivat olla vähissä. Sillä tuo mopo kuitenkin liikkui paremmin( booaus lähes poistui) ja heitin noin 15 km lenkin ilman ongelmia. Venttiilit hiukan kilisevät mutta eipä tuo ainakaan räjähtänyt. Pitäisi vissiin vaihtaa nuo rullat kun ovat 5 grammaset ja vääntö ei ole mikään "tajuton"?

Tuon lenkin jälkeen tein muita muita hommia ja ajattelin heittää lenkin vielä. Pääsin 200 metriä ja meno loppui kuin seinään. Ihan kuin ei olisi saanut bensaa. Työnsin takaisin talliin ja rupesin selvittelemään asiaa. Ei mitään näkyvää ja sain melkein hiulattua akun loppuun, ennen kuin lähti yhtäkkiä käyntiin? Ihme vempain.
Sitten ajelin tuossa pihan tuntumassa ja ei mitään kummempaa vikaa. Olisikon ollut joku roska kaasarissa tai joku bensansyöttöongelma.

Rupesin vain skitsoamaan tuosta ketjusta, että voiko se olla huonosti ja kuitenkin pystyin ajamaan noin paljon...
Ja tuosta booauksesta, niin ainankin vakipyttyyn verrattuna on imuäänet kovat...

Jos taas noihin saisin kommenttia. Viesti on hiukan sekalainen, kun tikutan tällä nokialuurilla...

Ja muuttuu yhä jännemmäksi. Veli kävi testaamassa ja sanoi, että saletisti on jotain hämmenkiä variaattorissa. Vaihtelin siinäkin osia vanhasta uuteen. Pitänee purkaa ja kattoa mitä olen ryssinyt. Kuitenkin hänen mielestä kone kiertää hiton hyvin, mutta ei vain välity vetoon se...

??

Väliaikatietoja.

Purin variaattorin ja tsekkasin että kaikki on ok. Kytkintäkin hiukan hion, kun luin että voi pinnat lasittua. Laitoin huolellisesti kasaan ja tsekkasin, että kaikki meni ohjeiden mukaan oikein kasauksessa. Ei mitään hyötyä. Mopo(72cc) menee yhtä tuhnusti kuin vakipytyllä meni....

Nyt olin siis tsekannut kaikki mahdolliset vikapaikat, paitsi pyttyä en ollut ottanut irti.

Siis tässä vaiheessa kaksi vaihtoehtoa. Joko otan skoden ja ajan sen Vuokseen, jos se nyt sattuisi menemään edes sinne asti tai sitten puran sen sylinterin...

Oli hiukan vielä hermoja jäljellä, joten ajattelin ettei tässä voi enää hävitä...
Sylinteri irti. Ajoitus kohdallaan. Venttiilit ok näköiset, ehkä hiukan karstamaiset(tummat). Venttiilit eivät näyttäneet kantavan. Mäntä OK. Männänrenkaissa oli sen verran,että jos en mahdollisesti itse niitä pyörittänyt, niin niiden molempien aukot olivat aika lähekkäin ja imuaukolle päin.. Voiko tämä olla jollain tavalla mopon tuhnuuden lähde?

Alkaa nimittäin ottaa hiukan pattiin! Tämä on jo muuttunut Suomi vastaan Kiina maaotteluksi ja tällä hetkellä Kiinalla on jo lähes murskaava niskalenkki...

:-[
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Coastside

Tuossa isovenakannessa on jokin fiba. Kootkaa se pulteilla niin että sitä voi pyöritellä irtaallaan ja katsokaa missä mättää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Oli sillä venttiilikoneiston geometrialla sitten jotain osuutta asiaan tai ei, niin pitäisi sen pakoventtiilin olla sen verran kovaa tavaraa, että ei sitä varren päätä normaaleilla venttiilivälyksillä läjään pysty takomaan. Keinuvipu on kummiskin aika vaatimaton vasara ja sen liikerata lyhyt. Kaikenlisäksi kun yleensä juuri pakoventtiili on kovempaa tavaraa. Ottaakos muutes siihen läjään menneeseen pakovenaan magneetti kiinni?

pettynyt

En ole kokeillu mutta väristä jo huomaa että on karkaisut jäänyt tekemättä ! >:(

tommi

Jonkun pitäisi varmaan ilmoitella sinne VirijaVaraan että vetävät noi isovenakannet pois myynnistä. Ei voi olla sattumaa että jo kahdessa kannessa on sama vika  :-\

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.08.11 - klo:22:01
Tuossa isovenakannessa on jokin fiba. Kootkaa se pulteilla niin että sitä voi pyöritellä irtaallaan ja katsokaa missä mättää.
Mitä luuli moisen toimenpiteen hyödyttävän? :o

Timo

Oisikohan niin huno tuuri tosiaan että koko erässä olisi sama vika.No sen näkee kunhan lähettävät uudet osat.

Magneetti otti imuventtiiliin mukavasti kiinni,mutta pako venttiiliin just ja just.
Sama lautasten puolella.

pekpel

Otapas Timo porakone ja pieni terä vaikka 2mm ekaks ja sillä reikää siihen venan päähän vaikka 4mm syvään ja sitten vaan aina pykälää isompi terä jolla laajennat porausta. Lopuksi irtoo kyllä, ole varovainen ettei jousi potkase kiiloja ym. päin turpaa, huonolla tuurilla on kiila silmässä poralastujen kanssa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..