Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

tommi

#180
Tosta näkee vakiokannen & 82cc kannen palotilojen erot. 49 kuutioisessa syvennyksen halkaisija on 35mm kun se on 82 kuutioisessa 32mm. Jälkimmäisessä on ollut pakko tehdä viisto reuna jottei venat ota sylinterin pintaan kiinni. Vakiokannessa on täysin suora pinta. Tiedä sitten kummassa on suurempi palotila kun tuo viiste lisää tilavuutta sekin.



Mulla on varmaan erilainen mäntä kuin Zonella koska tässä ei ole minkäänlaista koroketta keskellä. Päinvastoin, keskellä on selvä monttu. Eipä siitä voi kyllä hioa pois yhtään ylimääräistä tavaraa.



Kuten edellä totesin niin kaikki viritelmät, ylimääräiset tiivisteet jne. kannattaa unohtaa ja vain laittaa isompi suutin niin ei nakuta kone. Noilla kummallakin kannella nakutti kone iloisesti alle 100 suuttimella.

Coastside

Kansien tilavuuseroa voi mittailla ruttaamalla tiukasti foliota kannen tasaan ja vertailemalla niitä mittaillen tai tilavuuseroa mittalasissa. Voi antaa aluksi nesteen imeytyä folioon ja sitten tehdä mittaus. Toinen on mitata venttiilin lautasen etäisyys kannen perustasoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Silmämääräisesti näyttäisi kuin tuossa vakiokannessa olisi selvästi suurempi palotila mutta kun mittailin nesteellä niin jotakuinkin yhtä suuri tilavuus niissä on. Tuo virikannen palotilan ympärillä oleva viistoitus tuo todellakin selvästi lisää tilaa kanteen.

-Zone-

#183
Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.06.10 - klo:12:27
Mulla on varmaan erilainen mäntä kuin Zonella koska tässä ei ole minkäänlaista koroketta keskellä. Päinvastoin, keskellä on selvä monttu. Eipä siitä voi kyllä hioa pois yhtään ylimääräistä tavaraa..
Joo. Tollanen mulla on 72cc:n mäntä, mutta 82cc on pattipää. Männän pää on tätänykyä modattu, mutta voin laittaa kuvan tänään vielä. Näkee siitä siltikin vielä eron.

Edit: Pattia madallettu keskeltä 0,75mm ja sen reunaosista 1mm.
http://img443.imageshack.us/i/sdc12831q.jpg/
http://img714.imageshack.us/i/sdc12834.jpg/

Venataskuja suurennettu, jolloin männän vaikutus (ollessaan lähellä ykk:ta) ventiilin ympäriltä virtaavaan seokseen /pakokaasuun jäisi vähäisemmäksi ja puristussuhde laskisi. Puristussuhde mitoitettu komboon tulevalla kannella 10:1

Coastside

#184
Tommin http://i10.aijaa.com/t/00754/6378504.t.jpg kuvassa näkee sen tulpankierteen reunan. Jos sitä jää näkymään tulppa paikoillaan, kannattaa hioa pois niin ei nakuttele ainakaan noista särmistä, vaikka se tekee sen helpommin hiilikarstasta koska se on kuumempaa.  Kuvassa näkyy myös venan kaivon särmä. Särmät ei hyvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Imu ja pakoaukot ovat selvästi suuremmat tossa 82cc kannessa, varsinkin pakoaukko on suorastaan valtava verrattuna vakiokanteen. Ihmekös tuo vaatiikin vähintään #100 suuttimen toimiakseen -->

http://i50.tinypic.com/kx0s6.jpg

Coastside

Minullakin on tuollainen pienipakokanavainen kansi jossa on iso imukanava. Kahdessa muussa on molemmat laajat. Juoheva liitos putkeen ratkaisee paljon joten vingulle on töitä useimmiten.

Vingun käytöstä se että vain se alue jota muokkaa on jätettävä peittämättä ja kaikkeen vieressä vaikkapa paksu teippikerros. Suojaa ja rauhoittaa tekijää paljonkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Leike XL50

Wandamotorin 72cc setti ollut nyt noin vuoden käytössä. Toiminta on ollut kaikin puolin moitteetonta. Alunperinkään tuo satsi ei tuonut mitään suurta muutosta kulkuun ja lisää vauhtia haetaan nyt GY6motor.de:n 90cc sylinteri+kansi+nokka paketilla ja saman firman 24mm kaasuttimen avulla. Rojut siis laitettu tilaukseen. Palaan asennuksen jälkeen tähän ketjuun ja kerron muutoksista..

Terv, Leike XL50 (Bt49qt-2 Big Panther)

tmifude

tuola aiemmin puhuitte siitä nakutuksesta.. mulla on 63cc pytty kiinni ja sielä 9000rpm:n kohalla rupeaa tosin kuulumaan järkyttävä ääni koneesta. venttiileistä se ei mun mielestä kuulu, koska pytyn vaihdon yhteydessä tarkistin kaikki eikä jälkiä ollut. joten apuja olisin vailla  :)

Walle

#189
Vois johtua laihasta seoksesta. Aika vaikee netin kautta antaa tarkkoja ohjeita. (Näitä kiinalaisia on niin monenlaisia.) Tai vois tyyliin laita isompi pääsuutin, mutta voi bensankäry leijua mopon perässä pienemmillä kierroksilla.

Noo joo vaikka en kannata virittelyä:
En nyt muista mistä kaasarissa otetaan se ilma mitä esisekoitetaan bensaan, mutta halpa ja helppo kokeilu. Ota se ylivuotoputken letku irti ja kokeile. Letkun pidentäminen haittaa jopa käynnistymistä. Lyhentäminen ei pitäis vaikuttaa kun isommilla kierroksilla. Mutta kokeilemalla selviää.

tmifude

kiitos jo etukäteen, täytyy koittaa ku pääse reissusta poies että mitkä on vaikutukset. :)

tmifude

nakutus on aikalailla häipyny kun oon ruvennu ajamaan v powerilla ja 98:lla. ja korjasin tietty ilmanputsarin :D mutta miten on, riittääkö vakio pytyssä seinät jos sen porais niin isoksi että sinne sais 89cc männän? halkasija tais olla 52,4mm. tossa mittailin yks päivä että mahtuis siinä ja siinä pinna pulttien kannalta jos sylinteri putken vahvuus on 2mm luokkaa.. ja sitte. onko GY6 125cc moottorissa saman kokoinen kampiakseli kun näissä 50cc koneissa mutta siis tietty pitemmällä iskulla?

Coastside

RV porasi niin suuren putken kun järjen kanssa saa, ilman ripavaluja ym. raskasta työtä. Isovenakansikin on syytä tehdä muuten menee työ hukkaan. Kerro mihin omat rahkeesi riittää?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

RV

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.08.10 - klo:09:01
RV porasi niin suuren putken kun järjen kanssa saa, ilman ripavaluja ym. raskasta työtä. Isovenakansikin on syytä tehdä muuten menee työ hukkaan. Kerro mihin omat rahkeesi riittää?

Tuossa kuvaa sylinteristä kun on porattu vanha putki pois ja isonnettu 90cc:n putkelle

Klik
Klik


Tuossa uudesta sylinteriputkesta

Klik
Klik
Tuossa kuvassa myös toinen putki jonka tein varoiksi
Klik
Klik


Tuossa kuvia valmiista sylinteristä

Klik
Klik

Niin ja tuon putken tein pallografiitti valuraudasta.
Asentaminen: putki hiilihappojäihin ~10h ja sylinteriä kaasulla lämpimäksi, menee tosi helpolla paikalleen.

tmifude

RV laitatko kaikki mitat niin tietää vähän. ja vielä siitä 125cc koneen kampurasta, käykö se näihin pienempiin?