Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

siankulli

Ajoitus on kohdallaan. Venttiilit säädin uudestaan, lähdin koeajolle ja kauhea kilkatus ;D Ei mennyt ihan putkeen. Lisöksi tuntuu että välillä luokee ja sitten vähän hyytyy ja taas kulkee. Tyhjäkäynnissä vähän jotain häikkää, riippuu ehkö säätämättömästä kaasarista. Säädin myös kaasuvaijeria, tuntuu lähtevän kuumanakin käyntiin. Jokatapauksessa pitää hommata isompi suutin. Vielä viimeisen kerran: OLISIKO JOLLAIN YLIMÄÄRÄISTÄ 90 suutinta?

vanadoo

Oletko parantanut yhtään ilmansaantia? Vakio ilmanputsari on hyvä peruskoneeseen, mutta ei mielestäni toimi isomman sylinterin ja isomman suuttimen kanssa.
Omassani veistelin ilman tulokanavan huomattavasti suuremmaksi ja virittelin myös kaasarin ja puhdistimen välistä rööriä suuremmaksi ja paremmin virtaavaksi.
Aikamoista jumppaa se on löytää oikea seossuhde näissä kaasareissa.
Helpointa mielestäni säätää ilmansaantia isompaan suuttimeen sopivaksi, kuin yrittää löytää oikea suutin liian suureen tai pieneen ilmanvirtaukseen.

Tulppa om hyvä mittari tutkittaessa oikeaa seosta.
Musta öljyinen, karstainen tulppa kertoo liian rikkaasta seoksesta ja valkoiseen vivahtava liian laihasta.
Maitokahvin väri taitaa olla lähimpänä haluttua :)

joni_k

Vakio puhdistin toimii kyllä 72cc. Isompi suutin jostain hommaat ei se ihmettelemällä parane ;D

siankulli

#2418
Tilattu on 90 suutin  Kävin äsken taas ajelemassa n. 30min ja yritin tämän jälkeen käynnistää. Tuntui vähän kuin puristuksia ei olisi kovin paljoa ja 1 taiisi polkaista tyhjää. No, kun kaasua piti päällä niin lähtihän, mutta yllättävän vaivalloisesti, ehkä 20 polkaisua vaadittiin. Kylmänä tosiaan lähtee 1. tai 2. polkaisulla... Yksi kaveri sanoi että se isompi suutin auttaa. Kohtahan tuon näkee... :D
Niin, ja ostin uuden Keihinin kaasarin ja laitoin kiinni pytyn vaihdon yhteydessä, ei pitäisi siis siinä olla vikaa...

joni_k

paljonko säädit venttiilien välykseksi? nekin voi vaikuttaa asiaan.

siankulli

Käsipelillä jotain söhräsin.  Tänään ostan rakotulkin ja laitan ne kunnolla. Btw, eilen laittoi kaveri perävälit postiin, pakkohan se on kokeilla ;D  Ja tuohon liittyen, oisko jollain myydä sitä tiivistettä tuonne perään vaihteiston ja lohkon väliin? En löytänyt suomesta ainakaan pelkästään sitä. Kaikki oli täydellisiä sarjoja...

jwalk

Kun kerran noita osia kyselet..Ni, missäspäin maailmaa herra vaikuttaa?
Esim. perän tiiviste löytyy, jos tuut Kotkasta hakemaan. En vaivaudu mokomaa kikkaretta postittelemaan.

siankulli

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.09.17 - klo:09:40
Kun kerran noita osia kyselet..Ni, missäspäin maailmaa herra vaikuttaa?
Esim. perän tiiviste löytyy, jos tuut Kotkasta hakemaan. En vaivaudu mokomaa kikkaretta postittelemaan.

Etelä-Savossa... Voin maksaa jos viitsit postittaa?

pera8x

ei niitä pitkiä perävälejä kannata laittaa 72cc pytyn kanssa. ex moponi sain kulkemaan vakio välityksillä n. 90 km/h. ja se oli pienipyöräinenkin vielä ja aikapaljon viritetty. nykynen mopo on myöskin n. 90cc ja isoventtiilikannella, pidemmillä perävälityksillä ja muilla systeemeillä. kulkee n. 90 tämäkin, tosin kiertää tuon perävälityksen verran vähemmän. sanoisin, että jahka mopo muuten alkaa kulkemaan n. 80, niin sitten on aika alkaa harkitteen pidempiä perävälityksiä.

jos välitykset ei meinaa piisata ja huiput jää sinne alle 80km/h, niin alkaisin tutkiin variaattoria. siellä on jonkinverran parantamisen varaa näissä kinukeissa. omastani oon sorvaillu lautasia yms, jotta löytyy ne kaikki välitykset, mitä sieltä voi vaan löytyä. jos ihan ideaalisen haluaa, niin se on tuskien taival, ellei sitä tee harrastemielessä. mun mopo on vain harrastemielessä hankittu vekotin, mitä on tarkotus enemmänkin ruuvvata ja tehdä kokeita ja sitten todeta, että tuli lisää vauhtia ja kiihtyvyyttä, tai sitten ei tullut lisää vauhtia ja kiihtyvyyttä.

72cc:n kanssa ehkä paras kaveri on joku vähän parempi nokka. sillä saat siihen lisää vauhtia ja voipi se 80 mennä rikkikin. tosin vaatii, että osat on kaikki hyvin yhteensopivia toisiinsa.

Coastside

Rakennan lyhytvenakonetta. Löysin sen hyvin virtaavan kannen jota työstin vielä lisää palotilan puolelta. Pitkävenaista pitää hieman tutkia voinko tehdä sille jotain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Kyl pitkä venastaki voi vähän viilailla kanavia isommiksi.mul ois yksi uusi kansi käsittelyä odottelemassa..ei vaan oo jaksanut vielä Paneutua kun ei oo pytyn vaihto vielä ajankohtainen.

Coastside

#2426
Kone vaihtui lyhytvenaiseen hyvällä kannella. Tehoa tuntuu oleva sama tai jopa enemmäkin? Jäätiköllä kesäkumeilla ei selvinnyt kaikki. Tasoitin palotilan särmät pois joten virtaus parani ainakin hieman. Tämä siis 50 cc.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

oletus kyllä on että pitkä venasta enempi saa irti kuin lyhyt.mun persedyno  kyl tätä mieltä.. ;D

Coastside

#2428
Suti ainakin kesäistä paremmin. ;D Sadat kerrat ajetut mäet antaa perstuntumaa. Sanotaan että kun teho ei laske kuin 1/4, on viritys onnistunut.

Samalla tavalla kulkee kuin pitkävenainen. Jos eroa on, sillä ei ole merkitystä.

Pitkävenaisessa on Hua Heng kansi. Imupuolelle on työstetty 3 mm kynnys  imuaukkoa vastapäätä, myötävirtaan ja ohjurin juuressa on särmä. Ei usko että niitä on tehty parantamaan virtausta. Työstän ne pois. Palotilassa on tutut särmät jotka myös lähtevät. Pakokanavan työstän putken mittaan. Voisin kokeilma virinokan kanssa josko kulku olisi parempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Tubesta sattui filkka missä jenkit vertaili kansia dynossa. Eroa oli kanavien tilavuudessa ja venojen koossa. Suuremmilla tulee tehoa mutta alavääntö heikkenee. Kineettinen energia vähenee pienillä kierroksilla ja vasta kierroksilla se kasvaa, tuottaen paremman täytön. Kansia voi veden avulla vertailla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04