Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k



tommosta mäntää ihmetelty tuolla facebookkin härvelit osiolla. en oo kyl koskaan nähny. kyseessä kinukki ilmeisesti täysin vakio mäntä.

joni_k

Täytyy kysyä onko perusmotti.ainaki imukaula näytti normaalille.

joni_k


joni_k


konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 16.01.17 - klo:20:29
taitaa mysteeriksi jäädä tämä.

janiliini taannoin löysi moottorista kait vastaavan http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6364.0
Harmi että kuvat on menny bittien taivaaseen.
Itsekin olen löytänyt vastaavan muistaakseni jostain jonwaysta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

mää oon laitellu viimeaikoina jonkun kiinalaisen 110, tai 125 kuutioisen crossin mäntiä. männäntappi kans 13mm ja männällä leveyttä 52,4mm muistaakseni. puristuskorkeus menee vaan pikkasen yli, jotain luokkaa millin verran enemmän, kun vakiossa. sen takia ei sovellu sellasenaan kiinanskootteriin. mutta joko ottaa lastun männästä pois, tai sitten laittaa paksumman tiivisteen kannenväliin, tai sitten ottaa kannesta palotilasta tavaraa pois.

viimeksi kun tuollaisen laitoin, niin laitoin paksumman kannentiivisteen ja tein mäntään taskut venttiileille. sitä edelliseen otin männästä vaan pois sen millin verran. mäntä kyllä suli sit myöhemmin, mutta ei sen takia, että olisi ollut liian ohkonen. ei siis sulanut puhki, vaan renkaiden kohdilta suli. sulaminen tapahtui muista syistä, kun heikosta männästa johtuen.

joni_k

olkoon tää sitten toisillekin opetukseksi..siis kasasin ton moottorin ja venttiilinkoppaa olin laittamassa kiinni. huomasin sattumalta ja vahingossa että varin puolelta kampiakselin stefa oli puoliks menny väärinpäin tai siis pullahtanu silleen... >:( ei tullu heti alkuun tarkistettua ku kampiakselin työnsin sisään. kyseessä uusi stefa ja varovasti tuuppasin sen sisään niinkun sen kuuluukin olla. pystyykö tota vaihtamaan ilman koko moottorin purkua? sehä tulee tosta kyl ulospäin eli jollain ruuvilla vois ruuvata pihalle ja uutta kehiin. ei oikein nappais purkaa koko moottoria uusiksi.meinaan turha tota koota enempää jos ei pysty purkamaan. jos hyvä flaksi kävi se saattaa viel pitää.

jwalk

Kylhän sen pystyy vaihtaa periaatteessa ilman purkamistakin. Kerran mulla lipsahti se stefa vähä liian syvälle, ei sentään pudonnu sisään. Jollakin käyräpäisellä palikalla tuuppasin sen paikoilleen ketjureiän kautta.

joni_k

kyl sen ilmeisesti pystyy vaihtamaan.. ainakin periaatteessa mitä noita oil seal vaihto videoit kattelin. no toivottavasti ei tarvis alkaa vaihtelee jos se pitäis ja pääsis vaan säihkähdyksellä.

jwalk

Pullahtiko sillee, että mahdollisesti se "kierrejousi" pääs nyt irti ja jäi pyörimään akselille? Ei välttämättä hyvä juttu. Vaihda vaan uus, jos semmonen löytyy hyllystä.

joni_k


joni_k

otin sen sitten irti. ihan varma en oo missä hapessa oli ku ei ihan ehjänä saanu.virivarasta uutta tilaukseen.

jwalk

#2217
Tilasin kiinasta aikoinaan läjän tiivisteitä ja stefoja...Ärsyttää ku jää projekti vaiheeseen jotaa pikkuosaa ootellessa.

E: En muista, onko ollu puhe mutta, kantsii uusii korvakkeiden puslat ku kerran kone irti. Aika nopeesti happanevat ja merkittävä vaikutus ajettavuuteen. Tuli vaa mieleen, ku tuppaavat jäämään huomioimatta useemmilta...

joni_k

juu no ei mul oo ton kans hengen hätää. skoottereita ku ei oo kun yksi ja siinä tällä hetkellä toimiva moottori. mut oisha toi kiva saada kasaan vois viedä sen sitten säilytykseen.

joni_k

Eipä tullu mieleen tilata tommosia.tosin en tiedä onko virivaralla edes puslia..