Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

openflow

Hinnassa ei ole mahdottoman suurta eroa 72cc+pitkävenakansi vs 90cc+isovenakansi. 90cc-paketti kannattaa ottaa jos meinaa vaihtaa sekä sylinterin että kannen.

Sanoisin, että 72cc kestää täysin saman mitä 50cc. Täällä foorumilla on myös räjähtäneitä vakio(50cc) koneita. Kestävyyden suhteen arpaonni on merkittävin tekijä.

yamaha

Tänään heitin sellasen 60km lenkin.aika kova oli vasta ja sivu tuulta.mittarin mukaan ajoin sellasta 70kmh.todellista en tiiä kait joku 60kmh. isoon ja pitkään mäkeen hyytyy suunilleen 50kmh.aika hyvä parannus tuon sylinterin vaihdolla.huomasin tänään kun katsoin sitä laatikkoa jossa tuli tuo 72cc sylinteri,niin siinä luki GY80 tarkoittaako se et ois isompi kuin 72cc?en mitannut männän kokoa kun asensin tuon paketin.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 16.04.16 - klo:17:13
Tänään heitin sellasen 60km lenkin.aika kova oli vasta ja sivu tuulta.mittarin mukaan ajoin sellasta 70kmh.todellista en tiiä kait joku 60kmh. isoon ja pitkään mäkeen hyytyy suunilleen 50kmh.aika hyvä parannus tuon sylinterin vaihdolla.huomasin tänään kun katsoin sitä laatikkoa jossa tuli tuo 72cc sylinteri,niin siinä luki GY80 tarkoittaako se et ois isompi kuin 72cc?en mitannut männän kokoa kun asensin tuon paketin.

Luultavasti on ihan 72cc. Eteenkin jos mäntä  on se 47mm. Kiinanpojat myyvät usein tuota 47mm settiä 80cc nimellä mutta 72cc on oikeasti. 50mm mäntä tais olla sitten 80cc pytyn kanssa. Saatan tosin muistaa väärin.

jwalk

Mainosmiesten juttuja. Esim. tuota linkin settiä 100cc myydään, Bore kumminkin 50mm, eli 82cc. Tarkkaan laskettuna vähän alle
http://www.ebay.com/itm/100cc-Big-Bore-Performance-Kit-GY6-50cc-139QMB-Chinese-Scooter-Parts-50mm-Bore-/161018154007

yamaha

Onkos siitä virijavaran virinokka akselista tuon vakiokannen kanssa hyötyä?huononeekl alaväängö kuinka paljon?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 17.04.16 - klo:19:03
Onkos siitä virijavaran virinokka akselista tuon vakiokannen kanssa hyötyä?huononeekl alaväängö kuinka paljon?
Ei se mun kokemuksen perusteella huonone, alavääntö..Pientä piristystä yläkierroksilla. Olen tosin kokeillu vaan isovenasella, siinä selkeä ero vakioon. Ihan ok, parempiakin on, mut isommalla rahalla

yamaha

Olit zone oikeassa siitä sac järjestelmän poistosta :) tänään poistin sen hapetus systeemin.(vaikutukset)koneen mystinen nykiminen poistui josta olen täällä kirjoitellut,paukkuminen moottori jarrutuksella poistui,vääntöä tuli reippaasti lisää samanlaisella vasta tuulella ottaa hyvin sen 80kmh mittarin mukaan,ennen jäi juuri 70kmh :)  :)

-Zone-

Itseasiassa mä en muutes ole kokeillut sen vaikutusta 72cc tai isommilla pytyillä ajossa kun olen poistanut sen toiminnasta ensitöikseni kaikista koneista. Virtauspenkissä sen huomaa, että kyllähän se pakovirtauksia sotkee. Ei se paljoa prosentualisesti kanavan virtaavuutta heikennä jos pakokanavan muutoin muotoilee hyväksi, muokkaamattomassa kannessa ja isommilla pytyillä se tietty voi tehoihin perstuntumallakin jo vaikuttaakin. Yhtä kaikki; Turha mikä turha ja tuskinpa maailman saasteet siitä hirveästi kasvaisi vaikka näistä kaikista 4T kinkkirotiskoista se poistettaisiinkin ;)

yamaha

Juu..huomasin et kiihtyvyys on ihan eri luokkaa kuin ennen tuon sac.poistamista.aino miinus on että startatessa pitää ottaa valot pois,muuten ei oikeen jaksa pyörittää.ilman valoja ei ongelmaa????

-Zone-

Huomasin vasta nyt että tuossa huonossa kansiaihiossa olikin näemmä ne Y tunnisteella olevat ohutvartiset venat. Nuo jää kyllä itselle. Oli tosta kannesta näemmä jotain hyötyäkin. ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 02.04.16 - klo:08:36
Ýoutubesta löytyy lisää DYI-venttiilin avausohjeita.
https://www.youtube.com/watch?v=l2LTrytdVp4
Itse sain tehtyä tuolla  hylsy+jesseteppi viritelmällä tuon. Sillä saa auki ja kasaan. Kesti tosin vähän aikaa kun en oikein tiennyt mitä tein.
Nonni, Innostuin ylimääräseen isovenakanteen venttiilit uusimaan ja läppäämään ja vähän siloittelua...Mutta puristin oli työmaan verstaalla.
En viittin lähtä sateeseen ja kokeilin tuotta teippikikkaa. Toimii!
Irrotuksessa käytin apuna pöytäpeeceen kovosta purettua magneettia, siihen sopiva mutteri ja painantaa. Kivasti magneetti imas kiilat ja paketti levällään.

joni_k


-Zone-

Tein pikku ehtootestejä tolla paskalla pikkuvenaisella. Se kun oli virtauksiltaan muutoinkin roskiskamaa. Löin asetonilla putsattuihin pako- ja imukanavaan muovailuvahaa ja aloin muotoileen kanavia. Käyvään koneeseen tällä ei tietenkään ole mitään merkitystä mutta penkissä voi testailla.

Kasvatin kummastakin shorttia. Tavaraa pistin enemmän mitä noissa on vakiona. Monissa kansissahan kanavat kulkee lievässä kaaressa ja juuri ennen venaa on sitäkin jyrkempi mutka. Tein pidemmän ja tasaisemmin kaartuvan kanavan muovailuvahalla kanavan alapuolelle ja löin kannen virtauspenkkiini. Venoina oli kanavanpuolelta ohutvartiset. Irtosin kovimmat virtausarvot mitä ikinä olen pikkuvenaisesta saanut.

Ihan naurettavan kokoiset kanavat tossa on nyt oikeastaan ja hiukan ovaalit vaakasuunnassakin, mutta niin vaan testi osoitti että vakiokannet tarvitsivat täyttöhitsausta jos niistä haluaisi oikeasti virikansia tehdä.

Coastside

#1993
Minulla on yksi hyvin virtaava kansi, tuli zonerin alkuperäisenä. Vikaa oli seetien purseet ja kurkun sovitus. Noilla korjauksilla alkoi hengittämään. Kannessa on kaiverrettu numerosarja joka juoruaa sen olleen joku koekansi?

Hyvistä kansista pitäisi ottaa kanavien muodot jollain kopiojyrsimellä ja saadulla mallilla työstää kansia. Pitäisi myö kokeilla kanavan muoto millä virtaa parhaiten ilman noiden kansien rajoituksia mittojen suhteen. Nostaa kanavan alkua jotta loivenee jne.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

GY6skoba

Moro,

tuli tilattua saksasta 52 mm porauksella oleva pytty ja joku virinokka. Saakohan tuollaista n. 90 cc pyttyä toimimaan ollenkaan vakiokannella, josta kanavat on hyvin avarrettu? Palotilasta tulee varmaan ottaa tavaraa pois ja huolehtia ettei puristussuhde kasva liikaa?

Moottorina siis 139qmb.