Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

pera8x

kysytään nyt vielä aiheeseen kuuluva kyssärikin. saakohan tähän 4v koneeseen isompaa pyttysettiä? tai käykö se sama, mikä käy 2v koneeseenkin, jos vaan tekee venttiileille kolot mäntään?

pera8x

kävin heittään n. parin kilsan lenkin ja oli kyllä terhakka mopedi. nyt se vetää niinku tollasen vakiona kuuluisikin vetää tehtaan jäljiltä. eli huolto onnistui.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 12.04.16 - klo:20:15
Kymco ryökäle alkanu sylinterin vaihdon jälkeen savuttamaan, polttaa öljyä. Ihan ekoilla ajoille se ei juuri savuttanut, paitsi mitä ny asennusrasvat paloi pois, ne oli kyllä erittäin rauhallisia ja lyhyitä ajoja.

Käy ihan ok ja mitään poikkeuksellisia ääniäkään ei kuulu, et voiskohan olla että männänrenkaat ei ihan istu ja savutus vähenis kilometrien kuluessa? Onko muilla tommosesta savuttamisesta uudella sylinterillä kokemuksia?

Ei tuu mieleen ku kolme kohtaa joista se vois öljyä palotilaan imeä, männänrenkaiden välistä, kannentiivisteen kautta tai venttiilikumien kautta. Venttiilikumeja ei ole räpelletty ja ne on aika hyvin suojassa muutenkin. Kannentiiviste, no miksikö se sieltä vuotais. Männän öljyrengas menny poikki asennusvaiheessa? Pakko kai se on purkaa ja tutkia jos ei käryyminen lopu, haiseekin pahalle :-[

Männänsokkana toiminut segerirengas pettänyt. Palasia vaa putoili kun irrotti sylinterin, osa oli tietty öljyjen seassa ja siis öljysihdissä hieman kivaa silppua. Oli rikkonut öljyrenkaan, josta siis savutus johtui. Mäntä toki sökö ja sylinteriin kulunut pienet syvennykset, onneks ei isompaa palaa mahtunu alakertaan, olivat siis pääasiassa pysyneet siellä männäntapin kolossa järsimässä sylinteriä ??? Niin ja onneks pistin osiks enkä ajellut ja ootellut et savutus loppuu, se ois pian loppunu moottorin toimimattomuuteen ;D

Oli varalla 72ccm, tai no se oli tarkotettu kaverin mopottimeen, mut lainasin sen ja asentelin paikalleen, nyt tuntuis skulaavan Kymkotin :D
Liikennesika.

pekpel

Niisä kymcoissa joita ite olen ropaillut, savuttamisen tai heikon käynnityvyyden ym. takia, tuppaa tuo 72cc pyttysatsi helposti alkamaan vuotaan kannentiivisteen ohuimmasta kohtaa jakoketjun puolelta. Varsinkin jos ei ole peltinen tiippari kannen alla luottamusta luomassa.
Syynä ollut toistaiseksi aina kannen kierous, joka selviää nopeasti laittamalla vesihiomapaperia lasin päälle, reilusti vettä ja hieraisemalla kantta siinä muutaman kerran..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Sokan paikalleenmeno uraansa kannattaa aina varmistaa kahteen kertaan, eikä sitä itseasiassa kannattaisi asentaa ihan mihin asentoon tahansa edes. Kun sokan avoin kohta asennetaan kello 12 tai 6 sokan poishyppäämisen todennäköisyys pienenee. AKK ja YKK on niitä kääntökohtia jossa hyppääminen tapahtuu jos se tapahtuu. Sokan päillä on oma inertiansa ja vaikka se pieni onkin pyrkii se silti jatkamaan liikettä kun männän suunta vaihtuu. Esim kuvassa oikealla sokan avoin kohta on klo 12 ja mäntä on akk:ssa. Sokan päät pyrkivät nuolien esittämästi pureutumaan syvemmälle uraan, ei pois sieltä. Jos avoin kohta olisi sivulla pyrkisi ylempi puoli poispäin urasta AKK:ssa ja alempi YKK:ssa. - http://aijaa.com/5hEmaZ

MORPA

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 13.04.16 - klo:20:17
Sokan paikalleenmeno uraansa kannattaa aina varmistaa kahteen kertaan, eikä sitä itseasiassa kannattaisi asentaa ihan mihin asentoon tahansa edes. Kun sokan avoin kohta asennetaan kello 12 tai 6 sokan poishyppäämisen todennäköisyys pienenee. AKK ja YKK on niitä kääntökohtia jossa hyppääminen tapahtuu jos se tapahtuu. Sokan päillä on oma inertiansa ja vaikka se pieni onkin pyrkii se silti jatkamaan liikettä kun männän suunta vaihtuu. Esim kuvassa oikealla sokan avoin kohta on klo 12 ja mäntä on akk:ssa. Sokan päät pyrkivät nuolien esittämästi pureutumaan syvemmälle uraan, ei pois sieltä. Jos avoin kohta olisi sivulla pyrkisi ylempi puoli poispäin urasta AKK:ssa ja alempi YKK:ssa. - http://aijaa.com/5hEmaZ

Tässä nyt pääsyy oli asentajassa, en siis käyttänyt niitä pyttysatsin mukana tulleita rautalankavänkyröitä, vaan ns. segerisokkaa, ja ilmeisesti hieman liian väljää sellaista. Uran muotokin on saattanut olla osaltaan vaikuttamassa tapahtuneeseen, ei sovellu tuollaiselle teräväreunaiselle "sokalle". Juuri tuon hitausvoiman takia, eli pyrkii aina suunnan vaihtuessa pois pyöreästä urastaan. http://www.motonet.fi/fi/tuote/882034/Lukkorengasarja-SISA-197-osaa

Noita linkin sokkia olen aina ennen käyttänyt, ja ovat aina toimineet moitteettomasti, ensimmäinen kerta kun irtosi, rautalankaväkkäröitä on kyllä irronnut useampiakin. Noi on vaan mukavia asentaa paikalleen kun on vaan sopivat työkalut, nyt on setin mukana tulleet väkkärät, ja asennettu  kuten -Zone- neuvoi, harvinaisen rasittavia asennettavia ovat väkkyrät.

pekpel: näissä kannentiivisteissä on onneksi asiallisen oloinen metallinen liekkirengas :)
Liikennesika.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 13.04.16 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 12.04.16 - klo:20:15
Kymco ryökäle alkanu sylinterin vaihdon jälkeen savuttamaan, polttaa öljyä. Ihan ekoilla ajoille se ei juuri savuttanut, paitsi mitä ny asennusrasvat paloi pois, ne oli kyllä erittäin rauhallisia ja lyhyitä ajoja.

Käy ihan ok ja mitään poikkeuksellisia ääniäkään ei kuulu, et voiskohan olla että männänrenkaat ei ihan istu ja savutus vähenis kilometrien kuluessa? Onko muilla tommosesta savuttamisesta uudella sylinterillä kokemuksia?

Ei tuu mieleen ku kolme kohtaa joista se vois öljyä palotilaan imeä, männänrenkaiden välistä, kannentiivisteen kautta tai venttiilikumien kautta. Venttiilikumeja ei ole räpelletty ja ne on aika hyvin suojassa muutenkin. Kannentiiviste, no miksikö se sieltä vuotais. Männän öljyrengas menny poikki asennusvaiheessa? Pakko kai se on purkaa ja tutkia jos ei käryyminen lopu, haiseekin pahalle :-[

Männänsokkana toiminut segerirengas pettänyt. Palasia vaa putoili kun irrotti sylinterin, osa oli tietty öljyjen seassa ja siis öljysihdissä hieman kivaa silppua. Oli rikkonut öljyrenkaan, josta siis savutus johtui. Mäntä toki sökö ja sylinteriin kulunut pienet syvennykset, onneks ei isompaa palaa mahtunu alakertaan, olivat siis pääasiassa pysyneet siellä männäntapin kolossa järsimässä sylinteriä ??? Niin ja onneks pistin osiks enkä ajellut ja ootellut et savutus loppuu, se ois pian loppunu moottorin toimimattomuuteen ;D

Oli varalla 72ccm, tai no se oli tarkotettu kaverin mopottimeen, mut lainasin sen ja asentelin paikalleen, nyt tuntuis skulaavan Kymkotin :D

hyvä ku vika löytyi.

yamaha

itse laiton klo yhdeksän suuntaan eli siihen kolo kohtaan mannässä,saa nähdä pysyykö vielä ainakin toiminut.sokat oli sylinteri sarjan mukana tulleet.

-Zone-

Joo, itsekkin oon pääsääntöisesti pistäny DIN 472 :ia mäntiin vaikka ura on varsinaisesti ollu profiililtaan pyöreä. Yleensä pyrkinyt pistään sen verran ison, että on varmasti tiukka. Hyvin on pysynyt. Joku vanhanliiton viri-ukko joskus vuosia, vuosia sitten neuvoi, että rautalankasista G-muotoisista sokista kannattais katkasta sivareilla se ylimääräinen asennus/irrotussakara jolloin sokasta tulee C-mallinen sokka vaikka se asennusta hankaloittaakin. Se asennusviiksi ei tee siellä moottorissa mitään hyödyllistä, päinvastoin lisää vaan sen toisen pään massaa. Näin oon niille tehnyt vaikka mitä ilmeisimmin pysyvät paikallaan kyllä muutoinkin.

Coastside

Kapeakärkisistä pihdeistä on helppo muokata männänsokille sopiva. Ura ja kärjen pyöristys että mahtuu siihen koloon. Kun kiilaa männän paikoilleen on varma keino.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

tuollain zonen mainitsemasti ittekkin noi sokat aina, tai siis ainakin melkein aina olen laittanut. pois lukien n.15-16 vuotiaana, kun mulla oli suzuki soliferi ja siinä tuppas nuo sokat aina irtoilemaan kesken leikin. en sillon niin ymmärtänyt moottoreista, niin ei ole jäänyt edes mieleen, että mitenkä päin noi männäntapin sokat olen sinne laitellut. mutta sen muistan, että siinä vehkeessä niitä irtosi enemmän, kun kaksi kertaa. sai aina laittaa viikkorahat uuteen mäntään ja pytyn poraukseen.. sittemmin ei noita ei ole tainnut irrota kertaakaan omista laitteistani.

mistäs kannattaa tilata isoventtiili kansi, että varmuudella saa sen isoventtiilisen? kun on kait ollut tarjolla sekä isovenasta, että "isovenasta". jälkimmäisessä tais venttiilien isous olla vain niiden pituussuunnassa. onkohan virijavaralla jo valikoimassa? tarttee tarkistaa.

pera8x

eikö kenelläkään ole linkata mitään puljua, mistä saisi kohtuullisella toimitusajalla tilattua isoventtiilikannen kinukkiin? ulkomaanpuljutkin käy. mikä se joku saksalainen skubu sivu olikaan? multa hukku kaikki tallennetut kirjanmerkit, kun uusin windowssin.

jwalk

#1962
Noh, tuon ja tuolta tilaisin, jos tarvisin. Mut kun en tarvi, koska mulla tommoinen jo on  ;)
Ei ole halvin kylläkään. Viikon sisään tuolta mulle tavarat tullut ja toimituskulut kohtuulliset.
http://www.scooter-center.com/en/product/NK10012/Cylinderkopf+NARAKU+90+cc+Kymco+GY6+4+stroke+139+QMB+524mm?meta=?cat=CAT_ZYLINDER_ZYLINDERKOPF&catmatch=ALL
On isot venat 20/23mm. Muutenkin laadukkaamman olonen, jäykemmät jouset, yms.

Nuukailija

Minä en muista mistä omani tilasin, mutta oli täällä siihen linkki joskus, jossain, paljonpa tästäkin oli apua...


Mikäs on pienin pytty jonka päälle isovenaisen kannen voi laittaa ihan heittämällä? 72cc kaiketi, mutta meneekö isolla kaasarilla touhu jo hankalaksi?

Pakko mun on kääntyä siihen uskoon, että tuo mun nykyinen vaan väljistyi siinä, kun metallihilua seikkaili koneessa, vaikkei isompaa naarmua näykkään, niin surkeaa on käynnistyminen kylmässä, vaikka vetoja on ihan kelvollisesti jos saa käyntiin, niin ehkäpä se pyttysarja olisi vaihdettava, vähän hiljaisempikin ehkä olisi pienempi pytty ja kuvittelen, että tiiviimpänä vetoa kumminkin ihan riittävästi.

Mullehan riittää 45km/h, kunhan mopo nousee 8% mäenkin 35km/h tai lujempaa, kun enimmäkseen mäkiä ajelen.

pekpel

Voipi se olla isovenakannen kans niin että yli 80cc vasta alkaa hyötyä olemaan ja silloinkin vaati jo enemmän kuin vain pyttysatsin ja kannen vaihdon ja suuttimien isontamista kaasarista.
Zonehan näistä on tehny tutkimusta ja luultavasti tietää niistä enemmän kuin me muut yhdessä...  ::)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..