Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k

joo siis kannentiiviste on paksuhko ja alapää on mikä on. on se ehkä paksumpi mitä muissa paketeissa. mikä noiden mukana tulee aina. virivarasta sais niitä peltisiä ohuempia mutta meinasin että nakutuksen pelossa pistän ton paksumman. Joo, ei mitään vanhoja tiivisteitä eikä sen roippeita jääny mihinkään..  ;D siis  hyvin lähtee käymään kylmänä, alussa ottaa kiekkaa ja kiihtyy about 40km/h ja sit alkaa niinku puutuu.ei kierrä kunnolla ja on semmonen pirun nuhanen. jos 50km/h saa lasiin niin aika hyvä. suutin ei parantanu menoa. tossa työmatkalla on iso ylämäki niin sen ajaa 63 pytyllä noin 45 lasissa. tolla pytyllä karvan alle 40.  voisko olla että pakoputki ahistaa niin paljon tms? öljyä ei oo kuluttanu ja eikä savuta ylimääräisiä. vois ton kaasarin kalvon tarkistaa myös. hmm... voisha sitä koettaa että pakoputki irti miten kulkee.olis selvä seki vaihtoehto.

jwalk

Kyl se vakiputken hengittävyys riittää, jos ei tukossa ole. Ryypyn toiminnan varmaan olet tarkastanut?
Kalvon tarkastus on kelpo idea ,kuten myös imuvuotojen

Skodesetä

Vakiokannetkin eroavat yllättävän paljon toisistaan. Paksu tiiviste on vienyt liikaa puristuksia, joilla nämä kulkee. Peltinen on paras, mutta jossain kansissa olen joutunut avartamaan kantta estämään nakutusta. Testaamalla venttiilien kosketusta sinitarralla ennen loppuasennusta, tietää joutuuko venakuppejakin avartamaan.

Jos puristuksia vähän paksulla tiivisteellä, ei välttämättä tarviste hieroa palotilaa. Pienet pyöristelyt aina paikallaan.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 19.02.16 - klo:18:53
Testaamalla venttiilien kosketusta sinitarralla ennen loppuasennusta, tietää joutuuko venakuppejakin avartamaan.
Purukumi käy loistavasti myös. Ennen kannen takaisinlaittoa muistaa vaan pistää venoihin hiukan vaseliinia tai öljyä, niin ei purukumi pyri tarttumaan venoihin. Itse olen käyttänyt enimmäkseen juuri purukumia. Saa jokaisesta kaupasta ja kioskistakin.

joni_k

#1714
tossa kokeilin niin heti tokalla startilla jäi käymään. ei se ekalla oo koskaan jäänykään. ottaa kierroksia paikoillaan mukavasti ja sivuääniä ei kuulu. hitsin hitsi. siis oikeesti..  ;D jos rengas olisi poikki oon lukenu ettei kävis edes tyhjäkäyntiä saati noin nätisti käymään. kaasarinkalvon otin irti ja ei mitään vikaa. pirun turvonnu vaan. toivottavasti yön aikana kutistuu.voisko se kannentiiviste jolla sitten se syypää tähän. unohtu mainita että mäntä oli sellanen kupera alaspäin,eli ei mikään pattipää.

jwalk

Kalvo kyllä kutistuu. Oiskohan ne puristukset sitte tosiaan...Villi veikkaus se multakin aluksi oli, mutta jos ei tosiaan muuta oiretta ku laiskanpulskeus. Mites ku polkasee kiksistä? Potkiiko takas? Normisti 72cc ja vakiokansisetillä tulee varsin jämäkät rutu, että ei tahdo kiksin palikat kestää. Tuntuuko erilaiselta verrattuna vaikka siihen 63cc?

joni_k

tohon en osaa kyl sanoa. siis oon kyl käsin poljinta painanu ja paineita kyl on mutta en tiedä onko sitten tarpeeksi.

openflow

Ero 72 vs 63 cc on vain ~15%, joten jos on pikkaisenkin eroa esim puristussuhteessa tai muualla, niin hyvinkin voi käydä niin että 63:ssa on enemmän potkua.

Työkaverin ihmeeseen laitettiin virijavaran 72cc-pytty, siinä tuli paksu ~1,6 mm? kansipahvi, puristukset taisi oli jotain ~7 hujakoilla, ei kulkenut mihinkään. Muistaakseni laitettiin 0,4 mm kansipahvi, ja alkoi jotenkin toimimaan.

joni_k

nonniin 63 takasin kiinni. joo'o ja nyt vaan voipi miettiä mitä kettua tälle on tapahtunut. 60km ajettu. asennuksessa käytin öljyä ja pyörittelin vielä polkimesta käsin useamman kerran ennen käynnistystä. pihalla hörisi ainaki 15min ennen ku painoin kaasua edes asennuksen jälkeen. sisään ajettu samalla tavalla ku muutki pytyt ja ei oo koskaan ongelmia ollu aikaisemmin.


konenikkari

Mittaa tai mittauta männän ja sylinterin välykset.
Keskimmäinen jälki taitaa noissa olla normaalia.
Onko männässä, samoissa kohdin, toisella puolen myös jälki lähellä männäntappia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

joo aikalailla samoilla kohin ovat männäntapin läheisyydessä kummallaki puolella.

Nuukailija

Tuo näyttää kyllä siltä, että on mäntä turvonnut niin ettei ole tosiaan sitä välystä jäänyt tarpeeksi, juurikin nuo syvät naarmut ympäri mäntää.

Olisiko kiinan toleranssi?

joni_k

ei muuta vaihtoehtoa kyllä ole kun kiinanpoikien moka. ite en kyllä tunnusta aiheuttaneeni omalla toiminnalla tätä  ;D

viisnelonen

#1723
Vois vieläkin mitata männän vs sylinterin välyksen jos mittalaitteet löytyy ?
Hiukan liian tiukka sovitus kun on niin tarttee kyllä ajaa tosi nätisti lämpimäksi ettei mäntä laajene liian nopeasti sylinteriin nähden.
Sitä saa sitten jatkaa muutaman tkm

ed tää nyt sitte oli semmonen yleiskommentti, tuon muutaman tuhannen km jälkeenhän kinkkiä pitää muutenkin reerata.

ed2 Zone tuossa alla toi hyvän pointin esille. Just niputettua, uusilla osilla olevaa konetta ei tosiaan pidä potkia käyntiin kovemmista pakkasista. Ja vielä vähemmän jos käyttää paksuja öölejä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

-Zone-

#1724
Yksi asia tuli tässä mieleen näin talviaika kun on. Aika selvät erot tässä videossa -18 asteessakin https://youtu.be/kR9LwkQxr4A (10w40)
Toinen aika havainnollistava video kylmästarteista pakkasilla https://youtu.be/cL6uMHqSSJ4