Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

#1575
Niin, enhän minä tuota vaparia kellekään tuputa. Mutta itse sain mopon pelaamaan sillä mainiosti, juurikin 90cc, 24mm, yms. paketilla. Se oikeastaan rauhoittaa ajamista. Ei tule juuri käännettyä kahvaa, kuin sen tarpeellisen määrän. Ainakaan ihmisten ilmoilla  ;)
Niin, varmaankin samanlainen filtteri.
E: Niin,Nuukis, mikäs suutin sulla tällä hetkellä? Mullahan on nyt 130. Onhan meillä kyllä hiukkasen eroa kummiskin vielä kokoonpanossa...

ultravga81

#1576
Joo. Nyt on sellainen 30 kilsaa ajettu tuolla Peran laittamalla vehkeellä (voisit sinne perustaa skootterikorjaamon toiminimellä ;) ). Kulkee aivan mahtavasti kyllä. Ei enää mitään oireita ylämäessä, vauhti jaksaa kiihtyäkin. Kiihtyy paikaltaan todella paljon paremmin kuin vakiona ja kulkupuolta on niin paljon etten uskalla kokeilla, ettei tosiaan karkaa kierrokset liian ylös ja kone sano poks. Käynnistymisessä pientä häikkää, mutta kun antaa ihan vähän kaasua, niin starttaa ihan hyvin. Nostin vähän tyhjäkäyntikierroksia hitusen, jos siitä vähän helpottuis. Tuntuu kyllä erittäin "smoothilta", ilmeisesti tuon Narakun racinki-variaattorinkin ansiosta ja uudet rullatkin siellä on, vanhat oli vähän jo kuluneet Enää ei niin menneet autot ohitse ylämäissä kun vauhti pysyi ja kiihtyikin ja se oli kaiken tarkoitus ja tavoite :)

Tuosta kaasarista, en edes katsonut valmistusmaata. Olis kyllä kiva tietää onko ne kopioineet kiinalaiset sen valmistusmaankin :D

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 08.11.15 - klo:13:52
Niin, enhän minä tuota vaparia kellekään tuputa. Mutta itse sain mopon pelaamaan sillä mainiosti, juurikin 90cc, 24mm, yms. paketilla. Se oikeastaan rauhoittaa ajamista. Ei tule juuri käännettyä kahvaa, kuin sen tarpeellisen määrän. Ainakaan ihmisten ilmoilla  ;)
Niin, varmaankin samanlainen filtteri.

Pelaa kyllä hyvin, eikä sammu kun päästä kaasusta irti, tosi helppohan tuo on säätääkkin, kun toimii melkein millä tahansa säädöillä.

TK-seoksien säädön jälkeen käynnistyykin paremmin, mutta ei mitenkään terhakkaasti, voihan nuo puristukset olla vähän matalat, jos sitä kantta tuli sittenkin vähän liikaa hierottua, startti jaksaa ainakin pyörittää helposti.

Tosin voi olla ihan sitäkin, että ei saa oikein kunnon virtauksia, kun iso kaasari.

Kun vaan käyntiin saa, niin sitten pelaa kyllä ilman moitteita.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: ultravga81 - 08.11.15 - klo:13:54
Joo. Nyt on sellainen 30 kilsaa ajettu tuolla Peran laittamalla vehkeellä (voisit sinne perustaa skootterikorjaamon toiminimellä ;) ). Kulkee aivan mahtavasti kyllä. Ei enää mitään oireita ylämäessä, vauhti jaksaa kiihtyäkin. Kiihtyy paikaltaan todella paljon paremmin kuin vakiona ja kulkupuolta on niin paljon etten uskalla kokeilla, ettei tosiaan karkaa kierrokset liian ylös ja kone sano poks. Käynnistymisessä pientä häikkää, mutta kun antaa ihan vähän kaasua, niin starttaa ihan hyvin. Nostin vähän tyhjäkäyntikierroksia hitusen, jos siitä vähän helpottuis. Tuntuu kyllä erittäin "smoothilta", ilmeisesti tuon Narakun racinki-variaattorinkin ansiosta ja uudet rullatkin siellä on, vanhat oli vähän jo kuluneet Enää ei niin menneet autot ohitse ylämäissä kun vauhti pysyi ja kiihtyikin ja se oli kaiken tarkoitus ja tavoite :)

Tuosta kaasarista, en edes katsonut valmistusmaata. Olis kyllä kiva tietää onko ne kopioineet kiinalaiset sen valmistusmaankin :D
Jos on sielläki tuhnu kostea keli, ni vetää vähän rikkaalle seoksia. Kantsii ootella kuivempaa, ennenku tekee radikaaleja säätöjä. Nii, tota käynnistyvyyttä tarkotin

ultravga81

#1579
Joo, aattelin kanssa että voi olla ihan siitäkin, kosteaa on. Ilmeisesti pääsuutin on nyt kokoa 85 mikä oli kaasarissa kun sen sain, en voi varmaksi tietää kun en tarkastanut. Mietin että miten se sillä voi noin hyvin mennä, kun usein on puhuttu 72cc pytystä ja suuttimeen koko on mainittu monasti 90-92 kokoiseksi. Ehkä se sitten on vaan yksilökohtaista että mikä missäkin toimii.Ehkä tossa vakiopytyssä se sitten oli aavistuksen pieni, kun mietin että se vähän alkoi puuduttamaan kun antoi täyttä kaasua, kulki kyllä mutta tuli sellanen laiska kohta, että piti vähän kaasua päästää ja antaa uudestaan niin pääsi siitä paremmin yli.

Nyt kyllä ei mitään tuollaista, enkä kyllä viitti alkaa vaihtamaan kun toimii hyvin. Ei sellaista kannata korjata joka toimii, vai miten se meni :) Uuden vähän tehokkaamman akun kyllä hommaan keväällä sitten, kun toi on jo aika vanhakin kuulemma, en tiedä onko parin vuoden seisonnan aikana edes latailtu välillä. Onkos tollanen auton akku ihan turvallinen vaihtoehto jos asentais tonne penkin alle sellasen?

Ainakin kiksistartissa on nyt hyvin vastusta, eli isommat puristukset. Vanha mäntä oli muuten kulunut 7000km jälkeen jonkin verran, oli skraadua kyljessä  :)

joni_k

jos ei männän kyljestä löyty naarmua se olisi suorastaan epänormaalia.. ;D kaippa se auton akku menee. itellä on penkin alla 7ah geeliakku ja sitten se oma akku yhdistettynä. mahtuu vielä sadekamat ja vähän työkaluja penkinalle.

ultravga81

#1581
Okei. Ei sitten ole mitään sen kummemmin koneessa vialla vaikka vähän oli elämää nähnyt mäntä.

Kattelin kun Peran mopossa oli auton akku, lähti kun palmujen alta liikenteeseen aamupäivästä vaikka oli melki pari päivää seissyt sateessa.Sillä tuli mieleen.

Edit: Tuli tossa kellotettua vähän suorityskykyä. Aiemmin meni 23 sekuntia 0-55km/h ja nyt kulkee 13s 0-60km/h.Kulkua kyllä löytyy helposti mittarin loppuun.En viitsi kuitenkaan rääkätä liikaa koneparkaa :)

Jotain 35-40% parani kiihtyvyys. Nyt on ilo ajella kun ei hyydy mihinkään.Voin suositella Perax8:n asennusspalveluja :)

-Zone-

Virivarassa näkyi taas olevan niitä venttiilityökalujakin. Siniseen virituulettimeen oli ilmestynyt mainosteksti. "Huomattavasti tukevampi rakenne ja parempi jäähdytys kuin alkuperäisessä. Naraku Racing siipi työntää 50% enemmän ilmaa kuin vakio tuuletin. " - Hiukan kyllä kyseenalaistaisin tuon 50% tehoeron, eikä mulla ainakaan sitä punaista tuuletinta voinut tukevaksi sanoa kun itsekseen silpuksi hajosi, mutta jos se ei vaan tiennyt olevansa narakun valmistama kun ilmoituksen mukaan tuo sininen olisi.. :)

Coastside

#1583
Tuon tekee itsekin.paksumman sisään jousella 6 mm sisämitalla putki joka työntää lukot koloon. Alatäytteen voi silikonista tehdä tai alumiinifoliosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.11.15 - klo:19:45
Virivarassa näkyi taas olevan niitä venttiilityökalujakin. Siniseen virituulettimeen oli ilmestynyt mainosteksti. "Huomattavasti tukevampi rakenne ja parempi jäähdytys kuin alkuperäisessä. Naraku Racing siipi työntää 50% enemmän ilmaa kuin vakio tuuletin. " - Hiukan kyllä kyseenalaistaisin tuon 50% tehoeron, eikä mulla ainakaan sitä punaista tuuletinta voinut tukevaksi sanoa kun itsekseen silpuksi hajosi, mutta jos se ei vaan tiennyt olevansa narakun valmistama kun ilmoituksen mukaan tuo sininen olisi.. :)
Kas kummaa, etten ole aikasemmin nähnyt Narakun tekeleeksi tuota ropellia mainostetun. No, kaksi kertaa sinistä muovisilppua keränneenä, jää mun puolesta hyllyyn.

-Zone-

#1585
Joo, helppo tosiaan tehdä. Tuossa putkityökalussa voisi olla magneetti, jolloin painamalla kiilat irtoo. Ei tarvitsisi edes vasaralla hakata.
E: Tollanen se putkenpää ja punaisen renkaan tyylisesti magneetti, niin ne kiilapalat olisi helppo noukkia.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.11.15 - klo:19:57
Alatäytteen voi silikonista tehdä tai alumiinifoliosta.
Trasselimöykky tai vanha t-paita mytyssä käy hyvin myös samalla kun räpylöitä putsaa.

joni_k

vaihdoin tossa toissa päivänä uuden männän. miten voiko 2200km ajettu mäntä olla jo väljä? siis tolla uudella männällä meno muuttui heti pirteemmäksi niinkun joskus ennenkin oli.  kokeilin kyllä tota vanhaa mäntää pyttyyn ja ei se nyt väljältä tuntunu.. ois pitäny oikeestaan ottaa renkaat irti ja kattoa paljonko on se väli niissä renkaissa. uusi 63 pytty odottaa vielä kaapissa.. säästelen sitä kun ajattelin tilata narakun 44mm männän.. siinä on kyljessä niitä ilmeisesti öljylle tarkoitettuja syvennyksiä. jos se ei vaikka hinkkaantuis tolleen mitä nämä halppis männät.

tolloin n.2200km sitten kannen putsasin ja venttiilit läppäsin sekä vaihdoin ne venttiilivarsien kumit. kannelle en nyt tehny mitään kun oli niin siistissä kunnossa eikä männänkään päällä karstaa kauheemmin ollut. tulppa aikalailla maitokahvin värinen.

konenikkari

Lehmässä on nahka jottei se leviäis pitkin peltoo.
Nelarissa on mäntä jottei kiertokanki viuhdo valtoimenaan ja jotta männnrenkaat voi jonnekin luotettavasti kiinnittää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Jaa'a en taida tajuta tästä sanaakaan liittyen tehon hiipumiseen.. ;D tai  no ihan hyvin toi liikku vanhallakin männällä mutta eroa on uuteen.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.11.15 - klo:14:03
Jaa'a en taida tajuta tästä sanaakaan liittyen tehon hiipumiseen.. ;D tai  no ihan hyvin toi liikku vanhallakin männällä mutta eroa on uuteen.

Jos männänrenkaat menee väärinpäin, niin se voi aika nopeasti alkaa puhaltamaan ohi, venttiilien säätökin muuttuu, kun venttiilit uppoaa syvemmälle kanteen venttiilin pehmeän aineen antaessa jälkeen, tietty riippuu millaiset venat sattuu olemaan.

Mäntä ei väljisty eikä tiivistä mitään, männänrenkaat on se mikä pitää paineet oikealla puolella, mäntä on männänrenkaiden pidike ja vähän tulppaa sitä pytyn halkaisijan kokoista reikää.

Sitten männänrenkaiden päiden välys on myös yksi tekijä, joka voi jossain tapauksissa aiheuttaa kummallisuuksia.

Puristuksia voi olla nyt eriverran myöskin, riippuen tiivisteiden määrästä ja paksuudesta yms.

Mullahan löystyi nokkapukki, kun en uskaltanut vetää riittävästi apinanraivolla muttereita kiinni, puristukset katosi kummasti :P

Mäntä voi kiillottua niin ettei ole riittävän paksua öljykalvoa pytyn seinämän ja männän välissä.