Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Teknisiä ongelmia

Aloittaja 8190145, 28.06.07 - klo:21:24

« edellinen - seuraava »

skodesti

hyvä huomio,kiitos vinkistä mutta sekin ratkesi nokka-akselin pyörällä jossa on 35 hammasta,eli kampura ketju ja nokka tulossa :) koht savuu asfaltti  ;D

skodesti

No niin kamat pöydällä, mutta kun avasin paketit niin ,kampiakaselin päässä oli kuin olikin sittenkin 17 hammasta, ja nokassa se 34hammasta,no ei se mitään nyt on sitten kaikki uutta pyörivissä osissa! kaikki myyjät oli varmaan laskennu sitä öljypumpun ratasta ha ha ha ha.............  :D

Coastside

Yhdistin sen pyttyongelman isopyttyketjuun
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pete1976

nyt kaivattais kiina ihmeen 4-t hyviä neuvoja ongelma on seuraavanlainen: lähtee käyntiin hyvin ottaa kierroksia hyvin ja kulkee hyvin (50-55) mut pitkään ala mäkeen tultaessa vauhti kyllä kiihtyy jonkun aikaa nopeus nousee noin 60-> ja sit alkaa hyytyyn mut kone ei sammu kun päästää kaasun hetken käy tyhjäkäyntiä ja taas voi jatkaa matkaa ihan normaalisti... virityksiä löytyy uus sytkä boksi, vapari, 90 pääsuutin ja uudet vari rullat 5.0g

VariJari

Lainaus käyttäjältä: pete1976 - 14.08.09 - klo:11:04
...ja sit alkaa hyytyyn mut kone ei sammu kun päästää kaasun hetken käy tyhjäkäyntiä ja taas voi jatkaa matkaa ihan normaalisti... virityksiä löytyy uus sytkä boksi, vapari, 90 pääsuutin ja uudet vari rullat 5.0g

No se alkaa tietty kiertämään enemmän tuossa vaiheessa joten jotain siihen liittyvää ehkä.. omat vermeet on menny aivan mainiosti sillä 85 suuttimella ihan 72cc pytylläkin joten tuo 90 voi olla liikaa (12% enemmän bensaa kuin 85 suuttimella) Eli kokeile vaihtaa suutin tuohon "vakio" 85:een.
Harrastelussa: bt49qt-12

pete1976

tuo olis kyl ihan loogista vikaan nähden kun kuitenkin "hyytymisen" aikana käy tyhjäkäyntiä tarttee kokeilla pienenmällä suuttimella... oisko kellään mitään tietoo tai kikkaa millä tuon vakio suuttimen koon saisi selville kun siinä ei lue mitään... vaikee sanoo silmä määräsesti

VariJari

Lainaus käyttäjältä: pete1976 - 14.08.09 - klo:21:39
tuo olis kyl ihan loogista vikaan nähden kun kuitenkin "hyytymisen" aikana käy tyhjäkäyntiä tarttee kokeilla pienenmällä suuttimella... oisko kellään mitään tietoo tai kikkaa millä tuon vakio suuttimen koon saisi selville kun siinä ei lue mitään... vaikee sanoo silmä määräsesti


Joskus mittasin suutin kokoja silleen että tein pullosta suppilon johon laitoin vettä ja korkkiin reikä johon pystyi suuttimen tiiviisti ruuvaamaan. Siitä sitten kellottelin johonkin puolen litran mitta astiaan että paljonko virtasi vettä vaikkapa minuutin aikana. Jos on vertailu arvo kuten sulla tuo 90 suutin niin vakiota voi siihen verrata että miten paljon vähemmän kertyi samassa ajassa vettä. Jos ei ole mitta-astiaa niin ota joku sopiva astia ja katso paljon aikaa menee eri suuttimilla täyttää se.
Noh, tuo on hiukan työläs tapa mutta en nyt muutakaan osaa ehdottaa tähän :)

Harrastelussa: bt49qt-12

pete1976

Ei ollenkaan hassumpi vinkki kokeilemisen arvoinen kiitti

tommi

Irrottelin koneen tänään tuosta toisestakin moposta ja panin atomeiksi. Kampuran oikeanpuoleinen petilaakeri on aavistuksen väljä, mitään rohinaa ei tosin kuulu kun pyörittelee laakeria. Aika käsittämätöntä että se pitää tuollaista kolinaa mitä linkitin tuonne aiemmin. Olisikohan jotain kymmenesosa milliä mitä se heittää sivusuunnassa. Mutta kun ei keksi enää muutakaan paikkaa mikä voisi kolista niin pakkohan se on hommata uusi kampura ja kokeilla sillä. Jos sen jälkeen vielä kolisee niin saa kyllä kolista minun puolestani.

Millaiset toleranssit noissa petilaakereissa yleensä on?

Coastside

Onko se säteen suuntaista vai kiertovälystä? Kiertovälystä tuntui uudessakin kun kokeilin. Pienintäkään karheutta siinä ei saa tuntua. Karheus merkitsee hioutumista ja irtometalli noissa tuhoaa kaikki muutkin laakerit. urakuulalaakeria ei saa koskaan pestä liottimella. Öljykalvon menetys tietää heti vauriota.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.08.09 - klo:15:12
Onko se säteen suuntaista vai kiertovälystä? 

Siis kun otat laakerista kiinni ja vääntelet poikittain niin tuntuu pieni välys. Toisessa laakerissa ei ole mielestäni tätä välystä joten se selittäisi sen että se kolina kuuluisi juuri tästä laakerista. Itse odotin kyllä huomattavasti suurempaa välystä äänen perusteella mutta pienet ovat toleranssit näemmä näissä.

Coastside

Laakeri ei pääse kierymään poikittain akseliin pesässään jos välyksiä niissä ei ole. Päättäisvälys (kampuran) ja kiero kiertokanki voi selittää kolinan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Jokuhan täällä jo aiemmin kertoi että petilaakeri oli mennyt kiinalaisesta ja ihan samanlaista kalinaa piti kone joten uskoisin että uudella kampuralla tulee tämäkin kuntoon. Kertoilen sitten ~viikon kuluttua miten kävi.

Coastside

Tuli vastaan sellainenkin ongelma että yhdellä kampuralla vuoti stefa tihkuen ja toisella ei yhtään. Sattui vielä sekin hyvä ettei lohkon tiivisteitä tarvinnut uusia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Walle - 15.08.09 - klo:18:26
Jos pytyn vaihdossa alkaa kolisemaan ei vika varmaankaan ole kampurassa.

Niin siis tämä kiinalainen jonka juuri avasin (ensimmäistä kertaa) niin pelasi ihan hyvin 72cc pytyllä aina 5000km saakka. Sitten tuli se kolina. En usko että johtuu pytystä.

Tämä toinen on pelannut ihan hyvin aina näihin päiviin asti kunnes laitoin 82cc pytyn ja siitä paloi mäntä jo 250km ajon jälkeen. Kone alkoi kalkattamaan 15 000km ajon jälkeen ja syynä oli venynyt nokkaketju. Kampura on edelleen loistavassa kunnossa. Käy täysin äänettömästi kun vaihdoin uuden ketjun. 82cc pytyllä ei toiminut joten laitoin takaisin vanhan 79cc pytyn. Tällä mopolla on siis ajeltu jo 15 000km isolla pytyllä ja hyvin näyttää kampura kestävän. Epäilen että tuossa toisessa mopossa on kampura ollut jotenkin viallinen jo tehtaalta lähtiessä.