Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Rific

#1410
Tuo neos voisi olla yksi vaihtoehto myös. Mitä tuohon tehottomuuteen tulee, saattaa olla kyllä että muutan mieltäni kun näitä kinkki 4-tahteja pääsen oikeasti koeajamaan kevään tullen. Niistä kun ei ole omaa kokemusta, ainoastaan raadin fontit. NRG kyllä nousi mäen kuin mäen rivakasti, vaikkakin kone oli ehtoopuolella, tosin sitä oli kyllä piristetty maun rajoissa.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Rific - 17.01.16 - klo:11:35
Tuo neos voisi olla yksi vaihtoehto myös. Mitä tuohon tehottomuuteen tulee, saattaa olla kyllä että muutan mieltäni kun näitä kinkki 4-tahteja pääsen oikeasti koeajamaan kevään tullen. Niistä kun ei ole omaa kokemusta, ainoastaan raadin fontit. NRG kyllä nousi mäen kuin mäen rivakasti, vaikkakin kone oli ehtoopuolella, tosin sitä oli kyllä piristetty maun rajoissa.

Kovakuntoiset pyöräilijät kun menee ylämäessä ohi, niin voi alkaa miettimään pitäisikö koneeseen vaihtaa vähän viriä. Kauppareissulla yhdessä mäessä ihan pirteästi vakiona kulkenut Kiinamopo hyytyi 15km/h nopeuteen.

2 tahtinen mopo on mun käsittääkseni huomattavasti pirteämpi nousemaan mäkiä kuin vakio kiinalainen 4-tahti.

Pientä vastamäkeä ja vastatuulta, niin 25km/h - 30km/h luokkaa vakiolla kiinanmopolla nopeus, korkeintaan.

45km/h nopeuteen ei pääse oikeastaan kuin myötämäessä tai myötätuulessa.

72cc viripytyllä jos päästään sitten lähelle 2-t 50cc vakiota, niin siinäkin jotain suuntaa tuosta kuinka paljon heikommasti sitä puhtia on.

Nurmikolta ylämäkeen jos kokeilee lähteä, niin vakio 50cc kiinamopo ei ilman jaloilla potkimista lähde liikkeelle oman kokemukseni mukaan, eikä tuolla 90cc kitilläkään mahdottoman virkeästi, muttei sentään kytkin pala mopon pysyessä paikoillaan.

Kaikki sellaiset risteykset, jossa on nousu siinä ns. lähtöpaikalla olivat aika haastavia vakiolla Kiinanmopolla, kierrokset nousee ja sitten hyvin verkkaisesti lähdetään valumaan liikkeelle, jaloilla saa potkia vauhtia ja se väli johon piti lähteä on jo kadonnut siinä vaiheessa ja kone huutaa 8000 kierroksella kun vähemmille kierroksille variaattori virittämällä ei tapahdu puoliakaan tuosta.

90cc pytyllä, isovenakannella ja isolla kaasarilla voi sitten puolikaasulla herrasmiesmäisen sivistyneesti liittyä liikennevirtaan ja jos avaa kaasun täysin auki, niin pääsee ahtaampaankin väliin.

45km/h mun mopokin vain kulkee, muttei sillä kauaa mene, kun on se 45km/h todellista nopeutta mittarissa, jos revittelee kahva selällään, mitä ei tietty tarvitse tehdä jos ei halua.
Sähköinen takavariaattorilta nopeustiedon saava rajoitin stoppaa vauhdin tuohon 45km/h kohdalle ja kyllä se mulle riittää ihan täysin, ei noiden kinkkien puuttelliset ajo-ominaisuudet anna paljoa luottoa ajella kovemmilla nopeuksilla.

Jos mopossa on vain koneessa väsymystä, niin se nyt ei ole kovin hankala homma pistää uusi kampura, pytty ja muut hilut, eikä tule niin tolkuttoman kalliiksikaan. Tietty ihmisen mieli tahtoo olla sellainen, että se uusi (käytetty) aina viehättää enemmän, vaikkei siinä aina järkeä olisikaan :D

jwalk

Kyl se yleensä koneremppa kannattaa, jos mopo muuten kondiksessa. Tietysti merkkikohtasta eroa hinnoissa paljonkin, mutta jos ei aiheuta huonoa omatuntoa olla tukematta paikallisia, niin yleensä aika kohtuuhintasta.
Esim toi mun SYMin remppa:
-Uusi mäntä+pytty
-kampparinlaakerit + yläpään laakeri
-stefat + tiivisteet
n. 70€

Suomesta ostettuna olisi ollut yli 200€

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 17.01.16 - klo:13:10
Lainaus käyttäjältä: Rific - 17.01.16 - klo:11:35
Tuo neos voisi olla yksi vaihtoehto myös. Mitä tuohon tehottomuuteen tulee, saattaa olla kyllä että muutan mieltäni kun näitä kinkki 4-tahteja pääsen oikeasti koeajamaan kevään tullen. Niistä kun ei ole omaa kokemusta, ainoastaan raadin fontit. NRG kyllä nousi mäen kuin mäen rivakasti, vaikkakin kone oli ehtoopuolella, tosin sitä oli kyllä piristetty maun rajoissa.



45km/h nopeuteen ei pääse oikeastaan kuin myötämäessä tai myötätuulessa.

72cc viripytyllä jos päästään sitten lähelle 2-t 50cc vakiota, niin siinäkin jotain suuntaa tuosta kuinka paljon heikommasti sitä puhtia on.

Klips klips


45km/h mun mopokin vain kulkee, muttei sillä kauaa mene, kun on se 45km/h todellista nopeutta mittarissa, jos revittelee kahva selällään, mitä ei tietty tarvitse tehdä jos ei halua.
Sähköinen takavariaattorilta nopeustiedon saava rajoitin stoppaa vauhdin tuohon 45km/h kohdalle ja kyllä se mulle riittää ihan täysin, ei noiden kinkkien puuttelliset ajo-ominaisuudet anna paljoa luottoa ajella kovemmilla nopeuksilla.

Jos mopossa on vain koneessa väsymystä, niin se nyt ei ole kovin hankala homma pistää uusi kampura, pytty ja muut hilut, eikä tule niin tolkuttoman kalliiksikaan. Tietty ihmisen mieli tahtoo olla sellainen, että se uusi (käytetty) aina viehättää enemmän, vaikkei siinä aina järkeä olisikaan :D

Kiinanvehkeet on yksilöitä. Oma Kymconi ei ole mitenkään erityisen kovakulkuinen, mutta kyllä  45 menee vakiona, oheisissa kuvakaappauksissa toissa kesän reissulta keskinopeuskin on yli 45 satojen kilometrien matkalla yhtäjaksoista ajoa vaikka välillä oli vastamäkeä ja vastatuulta.










Keep the shiny side up and the rubber side down!

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 17.01.16 - klo:14:48
Kiinanvehkeet on yksilöitä. Oma Kymconi ei ole mitenkään erityisen kovakulkuinen, mutta kyllä  45 menee vakiona...

Taisin aiemmin sanoakkin tuosta Kymcosta, että se on se vähän parempi kiinanmopo, eli Taiwanilainen, kuten lehtijussikin tuolla mainitsi, niin ei Kiinanskootteria ja Kymcoa oikein saman voi pitää.

Osat voi näyttää samoilta, mutta materiaaleissa voi olla eroja, samoin toleransseissa, otetaan 10kpl ja onko siinä 7 samaa vai ei yhtään samaa yksilöä?

Mitoituksissa jos on kympin heittoja yms. niin eipä niitä juurikaan silmällä huomaa yms.

Tuttavallakin on joku Kymco ja kyllä se vakiona menee ylämäkiä siinä missä joku huonompi 2-t mopo.

500€ budjetilla voisi löytyä Kymcoista parempi kuin Baotianeista?

Palosella

Ehdottomasti Kymco ennemmin kun Baotiani. Itse en luota noihin Baotianeihin enää yhtään. Merkkimopot on kuitenkin aina merkkimopoja.

Rific

Kiitos kaikille vastanneille, näistä tiedoista on paljon apua. Näitä edullisia mm. kymcon 4t pelejä tulee varmaan muutamia koeajettua tuossa keväämällä, jos riittää tarpeisiini niin siistin yksilön ostan kuleksimasta.

pugt200

Olin Speedfightilla 1000 km kestävyysajossa muutama vuosi sitten ja mukana oli uusi Kymco, jolla oli tavoitteena 3000 km 72 tunnissa. Mopolla oli 3 kuskia eli ajajat saivat lepoa mutta mopo ei. 2T Kymco kesti 72 tunnin tuppi nurin ajon ihan hyvin. Mopo kulki 48 km/h kun vakio Speedfight 47 km/h. Lähdettiin monta kertaa yhtäaikaa 125 km lenkille ja ja aina oli Kymco maalissa pari kilsaa minua ennen.

Nyt on alkanut tehdä mieli ajaa viimeinen puuttuva "sertifioitu" sooloajo eli 2000 km / 72 tuntia ja siihen voisi hommata Speedfight4:n. Se on Kiinassa tehty, kallis ja spekseiltään euro. Näkisi oikeasti mikä on ko konseptin laatu.

Rific

#1418
Kaipaisin vielä kokemuksia Baotian vs SYM laatueroista. Tarjolla olisi ~1tkm ajettu Baotian ja 10tkm ajettu SYM. Molemmat ulkoisesti siistejä, SYM toistasataa kalliimpi ja tosiaan enemmän ajettu. Eli kannattaako ennemmin sijoittaa taiwanilaisen SYMiin vai kiinalaiseen? Molemmat 4-tahteja ja käsittääkseni molemmissa 139QMA kone.

pera8x

itte kyllä valittisin omien kokemuksien ja mielikuvien mukaan tuon kymcon, jos niin vähän ajettukkin. kymcot on  näiden kinukkien aatelia ja selkeesti parempi, kun kanssa sisarensa.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Rific - 31.01.16 - klo:16:54
Kaipaisin vielä kokemuksia Baotian vs SYM laatueroista. Tarjolla olisi ~1tkm ajettu Baotian ja 10tkm ajettu SYM. Molemmat ulkoisesti siistejä, SYM toistasataa kalliimpi ja tosiaan enemmän ajettu. Eli kannattaako ennemmin sijoittaa taiwanilaisen SYMiin vai kiinalaiseen? Molemmat 4-tahteja ja käsittääkseni molemmissa 139QMA kone.

Jos se Baotian on maanantaikappale, tulet katumaan kauppaa ;) Symin ottaisin itse.

pugt200

Mää ostaisin tämän...

http://www.piaggio.fi/mallisto?=&malli=Fly 50 2t

Moottorina Piaggion 2T Hi-Per2, joka on hyväksi havaittu monessa Apriliassa, Derbissä ja Piaggiossa.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Rific

#1423
SYM kurkattu, aika rujon kuntoinen oli, ~12tkm ajettu ja hinta melkein 500e. Muutama sata lisää niin saa koneglansilta uuden kinukin.. Katsellaan rauhassa. Ja NRG laitettu jo kiertoon. Pitkiä pohdintoja tehty ja nelari on se mitä nyt haen.

joni_k

hölmö kysymys mitä eroa symissä ja baotianissa sitten on kerran mottina sama paska? ;D