Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

#1230
No joo sematiikkaa, mutta hyvä nyt kun täsmensit.
Eli toiseen suuntaan pyöriessä se mielestäni tekisi keskelle suuremman tyhjiön (muutoksen ilmanpaineeseen) kerran siipikulma on noinpäin. Jos tätä tapahtumaa ei voida nimittää imemiseksi niin sitten ei käytetä sitä tässä yhteydessä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 01.09.14 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 31.08.14 - klo:23:47
Mun hyppysissä on käynyt arviolta 6-7 pikkuvenaista kantta. Nuo yhdet ohuet on ainoat jotka on tulleet vastaan. Kaikki muut on ollu noita paksuvenaisia. Tuli mieleen että oliskohan sillä osuutta asiaan mistä vuosimallilla koneen kansi on peräisin..
Virin ja varan 64 mm ja 69 mm näkyy olevan paksuja venoja samaten näkyy olevan stormin 64mm venat.


Kymcon venttiilissä oli kirjaimet VTC ja Google-haku VTC valve tuotti mm. oheisen tuloksen eli jos löydät kyseisen valmistajan venttiililejä niin ne ovat luultavasti ohennettuja. Oheisenkaan linkin takana eivät ole kalliit.

http://www.ebay.co.uk/itm/Intake-exhaust-valves-set-50cc-Gy6-scooter-139QMB-139QMA-engine-Jinlun-Sukida-/281175965621
Päivitellääs:
Tänään tuli kansi työstettäväksi ja kun ei nukuttanut niin purin siitä tuossa äsken venat irti. Kannessa oli VTC venat ja olivat ohennetuilla varsilla. Mittasin niin imuvena oli mitoiltaan sama kuin tuo oma imuvenakin jossa siis merkintänä Y-kirjain. Kannen omistaja sanoi uusineensa siihen kanteensa venat viriltä ja varalta, eli ainakin joskus on sekin noita paremmin virtaavia VTC venoja myynyt.

exclusive

Tähän kohtaan on pakko kysyä..onko nämä kiinaihmeet todella niin puhdittomia että 72cc pytyllä ja malossin valkosella jousella pääsee tasasella gps:sään 58km/h?

Coastside

#1233
Välityksetkin loppuvat noilla hujakoilla jos ei niitä muuta. Laske keskinopeusero vakipyttyiseen verraten niin jo tuntuu kulkevan. Ero voi olla 15 kmh tai enemmän jos on mäkiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Ei se malossin valkonen ole mikään ihmesana..
Koita vihreetä ja viritä koko paketti uusiks niin voit yllättyä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#1235
Minäkin kysyn miksi valkoinen jousi?
Oikein hyvin olen itse pärjännyt vakiollakin jousella. (72cc:llä olen päässyt 83km/h gepsiin pikkuvenaisella työstetyllä kannella. 92km/h olen päässyt 82cc ja isovenaisella kannella. Siitä kovemmat nopeudet alkaa olla jo 90cc pytylläkin työläitä kun ilmanvastus alkaa olla jo niin suuri tekijä.)

exclusive

#1236
Monessa baotianissa tuntuu olevan tuo valkonen jousi joten ajattelin sen olevan hun mankiin pistettiin 70cc pyttyjä niin nissä oli puhtia yli 70km/h kulkuun pelkällä pytyllä ja suuttimen vaihdolla. Rullia on kokeiltu 4,2-5,7g väliltä...pitää koettaa yli 7,0g rullia.

Ja niinkun ennenkin mainitsin...tämä skootteri ei kierrä edes rajoittimelle (katkasija pinkin johdon välissä). Kaasutin säädetty #90 suuttimen kanssa ja tulppa maitokahvin värinen.

Edit:4,7g rullien tilalle vaihdettu 6,5g rullat, vauhti hiipui 58km/h--> 52km/h.

tommi

#1237
Olisi mielenkiintoista tietää miten 90cc pytty pelittää nelivenaisen kannen kanssa. Kaksivenaisen vakiokannen kanssahan yhtälö on jokseenkin toivoton, johtuen huonosta hengittävyydestä. Mutta nelivenakannen kanssa saattaa hyvinkin toimia, sehän on selvästi parempi virtaavuudeltaan. Täällä taitaa olla vain yksi käyttäjä, jolla on kyseinen kokoonpano, elikkä janilini. Miten on pelannut, kuuluuko pytystä kirskuntaa, kun painaa kaasun pohjaan ylämäessä? Eli nakuttaako?

kani

Se neliventtiilitoteutus mikä solifer 50r:ssä ja titan t4:ssä oli pari vuotta ei ollut kovin kaksinen, en laskisi sen varaan. Kunnollisia 4v kansia saa kai isompiin lohkoihin kuin 50cc?

Harmi ettei kiinalaiset muuta 50cc lohkoa niin että siihen voisi heittää myös isomman lohkon yläkertoja. Ei tarvis kun pinnapultteja vähän siirtää.. ja tehdä siihen sopivia uusia yläkertoja. Sitten voisi suoraan skaalata 50-250cc? :). Pikkulohkon startti kyllä jäisi hikiseksi mutta voishan aftermarkettina olla siihen sopivia järeempiä startteja niinkun kaikkea muutakin..

Coastside

Kyllä se yksi englannin pelle (?) rakensi 150 kannen 139 sylkkään. Ketjua joutuu jatkamaan ja poraamaan isommat reijät vaarnoille ja tekemään putken.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Ei varmaan ole hääppöisiä noi mopojen 4-venakannet, mutta kyllä ne kuitenkin verrattuna tosi tukkoiseen 2-venakanteen, niin täytyy olla selvästikin parempia virtaavuudeltaan. Ei ole tainnut zonekaan mittailla noita? Joka tapauksessa janilini käsittääkseni ajelee kyseisellä kokoonpanolla, eikä ole ainakaan vielä sulanut mäntä..

-Zone-

Joo, ei ole itselle sattunut yhtään 4V yksilöä osumaan. Toisaalta kun on olemassa isovenaiset 2v kannet niin ei ole niin hirveästi tarvettakaan neliventtiiliselle.

JakkeVaan

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.06.14 - klo:20:37
Vinkiksi tännekin..
Scotfordin Jussilla GY6 125cc nokkia jokunen, sovitettu mopon kanteen.
Äkkiseltään katsottuna työnjälki oli parempaa kuin joren touhuamissa nokissa.

hmm jussilla on ilmeisestikin joren tekemä kone omassa retrox:issa ?
Jos on jussilla työn jälki jotain niin on hinnatkin, eli muista ottaa se isompi lompakko mukaan
Ei mee ihan heitäämällä 125 nokka mopo koneiseen...

Ps  .. ihmettelin kun kävin siellä kertaalleen katsomassa josko vaihtaisin mopoa kuinka Benzhou:n tekemä mopo on ihan surkeita. Kun taas ylästössä myytävät Benzhout on niin supereita ettei muita ole..
BT49QT-20B
BT50QT-6B
BT50QT-26

exclusive

Nyt on uusi kaasutin paikoillaan joka on tuo sparewheelin myymä metallikantinen cvk.
Ensivaikutelma oli ok, eli paremmin vetää. Syynä taisi olla kiihdytys pumppu..tai tarkemmin sanottuna se käpälä mikä kalvon tappia painaa, oli väsähtänyt ja kiihdytyspumppu ei toiminut kunnolla.
säätöjä pitää vielä tutkia, tällä hetkellä #90 suutin ja neula niin ylhäällä kun saa. Tarvitsee katsoa tulpan väri ja jatkaa säätämistä.

Myös tuo malossin vihreä jousi löysi paikkansa. Molemmissa, valkoisessa ja vihreässä on puolensa..mutta vihreä tuonne jäi sekä 5,7g rullat vaihdoin (taas).

Vauhti nousi 64km/h mutta vaatii yli puolen kilsan asfaltti suoran.

mites, onko noissa niin huonosti virtaava kansi...tai oikeastaan imupuoli että se jarruttaa ylävääntöä? Entäs, onko noista valmiista race nokista apuja?

-Jarkko-

#1244
Hmm, myin tuossa kesällä isäukolla olleen perus baatuskan työkaverille ja se kulki ihan heittämällä gepsiin 65 ja 80kg kuskin alla.
Oli niitä ensimmäisiä malleja joissa ei ole sitä pakokaasun kierrätystä ym tingeltangelia.
Aivan vakio peli ja on samoja malleja ollut muillakin ja hyvin kulkevat.