Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Voi olla että jossain vaiheessa lähtee tilaus Scatterille. :D
Sieltä tulee;
2x Lattaliitin - Naaras (valojen johdotukseen/kiinnitykseen).
1x Takavariaattorin mutteri.
1x Kytkimen jousisarja Naraku.
1x Multivariaattori Malossi. TAI 1x Etuvariaattori Naraku.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 18.05.09 - klo:15:58
Voi olla että jossain vaiheessa lähtee tilaus Scatterille. :D
Sieltä tulee;
2x Lattaliitin - Naaras (valojen johdotukseen/kiinnitykseen).
1x Takavariaattorin mutteri.
1x Kytkimen jousisarja Naraku.
1x Multivariaattori Malossi. TAI 1x Etuvariaattori Naraku.

Hmm,.. itse kokeilin kytkinjousia +1500rpm... en tykänny yhtään, hirveää huudatusta ja ei se lähtöön paljoakaan vaikuttanut kun hihna ei nappaa kuitenkaan kiinteästi (-> luistaa)
Takavariaattorin jousi taas ihan ok, en valittamista siitä keksi, pikkasen joutuu varustautumaan rullavalikoimalla kun tuo jäykempi takavari jousi taitaa pistää enemmän rullia vastaan.
Harrastelussa: bt49qt-12

karkulainen

Laitan nuo +1000RPM jouset paikoilleen. :)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Karamba

Juu! Eli uusi onnellinen kiinanskootterin omistaja tiedustelee:
En ole aiemmin skootteria omistanut..Ostin tossa pari päivää sitten.
Merkki: Baotian Milan Sport BTQ49-9  tai jotain.
Takapyörän mutteri? Voiko olla niin tiukassa? Eikös pyörän saa irti kun tuon mutterin irroittaa.. Vai onko siinä jokin juju? esim. vasenkätinen kierre?
Kuinkas nämä skootterit yleensä kun hyytyy aika lailla ylämäkiin tosin suht isoihin?
Kokemusta vain vanhoista 70 luvun 2-tahdeista itsellä.
Kiitos!

Coastside

#364
Saattaa olla tolkuttoman tiukassa tai ei. Halpa aukkukäyttöinen 12V pulttipyssy on kiinanskootterin hyvä kaveri, koska niiden pultit on usein hakattu ylitiukkaan tai hapettuvat jumiin koska niitä ei ole rasvattu.
Spoorit siinä akselissa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Karamba

Juu!! Ei aukea! Yksi räikkä paskaksi ja yksi tanko käyräksi. Kyllä siinä näyttäisi olevan ihan normi kierre.
Vuotaa vaan tuo takarengas ilmaa.. ja kun on takuu niin veisin tuon renkaan vanteellaan laittettavaksi, ettei tarvi koko skootteria raahata..mutta pakko kai raahata.
Ihmetyttää kyllä tuon mutterin tiukkuus.. Eihän siinä mutterissa voi olla mitään ihmelukitusta mitä ei näy/tajua??? tuskin...

Coastside

Autopuljuista saa pyöränpulteille tehtyjä varsia joihin kun ostaa konehylsyn niin joko katkeaa akseli tai mutteri aukeaa. Olisi pitänyt varoittaa räikistä, joka ei kestä jatkovarsia. :-[

Paikkapullo olisi hätäapuna toimiva jos vuoto on pieni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Kun omassa repelissä on pakoputkeen tuleva letku ilmanputsarista, tiedän sen käyttötarkoituksen, mutta tietääkö kukaan onko kulkuun tai tehokkuuteen mitään vaikutusta jos sen osan sahaa putkesta irti ja hitsaa reiän umpeen (ei pakoreikää vaan sen toisen tulleen reiän) sekä laittaa ilmanputsariin letkunreikään kumitulpan!?

VariJari

En nyt itse huomannut vaikutusta kun tulppasin letkun samalla kun satuin "uusimaan" putsarilta kaasarille tulevan letkun.
Harrastelussa: bt49qt-12

Karamba

JUu.. rengasavaushomma kunnossa.. Mutta siis uusi asia. Avasin tuon kaasuttimen kannen ja siellähän oli tuo
messinkitappi, jonka poistin.. JOhan ajattelinkin miten tuo voi olla noin nuhapumppu tuo skootteri.. Siis Baotian BTQ49-9d.. Mutta ei enää ole.. Nyt menee sen 65 tasasella mittarin mukaan, eikä hyydy mäkiin kovinkaan pahoin ja kiihtyy normisti...
Elektroninen rajoitin ei kyllä pelaa.. Mittasin kyllä että johto johtaa perille asti CDI boxilta variaattorin sisällä olevaan tunnistimeen, mutta ei vaikuta mitenkään onko johto kiinni tahi ei !!??? MIkä tuon toimintaperiaate?
Siinä varin sisällä olevassa mötikässä kai joku magneetti? Mutta siinä takavaripyörässä (mikä nyt onkaan oikealta nimeltä) ei kyllä näy ainakaan mitään "vastatunnistinta/kappaletta" tuolle mötikälle mihin se johto johtaa.. Eli se on aivan sileäpintainen...
Eihän tässä käsittääkseni olisi pitänyt muita kureja edes olla kuin on tuo nopeudenrajoitin..
Eli kulkee niin pirusti oli tuo vaaleanpunainen johto kiinni tai ei!! Onkohan siis vikaa boxissa vai onko tuo paskana
tuo mötikkä/tunnistin varin sisällä, vai puuttuukohan siltä vastakappale..?? Mopohan on siis 2oo7 vuoden mallia, ainakin jos siihen quarantee quality lappuun luottamista 5/2007?

baukku

Olen tätä foorumia seuraillut jo jonkin aikaa,ja nyt oli pakko rekisteröityä kun luulen olevani jotenkin hyödyksi :D
eli mulla sattuu itellä oleen samanmallinen ja vieläpä samaa vuosimallia oleva baotian. Siellä takavariaattorissa pitäisi olla kytkinkellossa (se päällimäinen höskä jossa on reikiä) sivussa semmonen pieni kohouma,jonka avulla anturi variaattorinkopassa mittaa kierroksia.
Jos se on sileä,niin ei ihmekään kun ei toimi ;)

Mä oon ottanu sen rajottimen johdon liittimestä irti,vois ottaa kaasarista sen tapinkin pois.
Ja mulla ei ollu variaattorin holkissa mitään prikkaa kun katoin.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Karamba

Juu. eli siinä täytyy olla sitten joku valmistusvirhe. >Vääränlainen kytkinkello.. tai ainakin sen kuori.
Hyvähän on että kulkee, mutta poliisisedät/tädit voi olla eri mieltä.. Sehän tässä lähinnä arveluttaa.
Mulle kyllä riittäisi se sallittu nopeus.. JOs se ei ylittäisi kun max.5 kmh... Se kaasarin tappi kun oli paikoillaan
niin silloin ei kyllä vääntänyt eikä kiihtynyt eikä ylämäessä kulkenut lain.. Eli melkeinpä voi sanoa notta pakko poisto.. Olisihan sitäkin toki voinut säätää, kun kierre siinä oli..

Karamba

Etupyörästä jostain kuuluu ihme kitinä/nitinä niinkuin kumi vinkuisi.. Kuuluu kun mopo ei käynnissä ja pyörittää tuota pyörää.. Olin joskus näkevinäni foorumilla viestina aiheesta mutta kun en löydä.. Eli mikäköhän kitinä mahti olla ja johonkin ilmeisesti rasvaa ruutattava??
Vielä tuosta elektronisesta rajoittimesta, että mikä sen anturin toimintaperiaate. Eli onko siinä jokin magneettitunnistin siinä anturisssa vai mikä..?? Voisikohan siihen kytkinkellon pintaan laittaa mahdollisesti jonkin josta tuo saisi mitattua pyörimistä.?? Tosissaan kun sen pinta on sileä ja tuo rajoitin ei vaikuta mitenkään oli johto kiinni tai ei. JOhto ei ole poikki.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Karamba - 31.05.09 - klo:20:56
Etupyörästä jostain kuuluu ihme kitinä/nitinä niinkuin kumi vinkuisi.. Kuuluu kun mopo ei käynnissä ja pyörittää tuota pyörää..
Jarru laahaa?

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=402.30
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Karamba

No voihan kai se sitä olla.. Ne palat kyllä laahaa levyyn hieman, se kuuluu kun ne hieman kahisee levyä vasten.
Mutta ei tuo jarru kyllä jumita yhtään. VOihan se olla että jossain kohtaa ottaa  enemmin kiinni ja siitä tuo vinkuna.