Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T tuoreöljyvoitelu

Aloittaja juhsav, 03.09.09 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kannattaa rutinoitua tarkastamaan päivän ekan ajon alkuun valojen toiminta öljymäärä ja rengaspaineet ja jarruven pito.
Tuo öljyn merkkivalo on voitu jopa tehdä yliherkäksi jotta saa jostain sen öljyn pitkälläkin taipaleella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Ei lähinnä ihmetyttää kun tehnyt vasta viikonlopun seisonnan jälkeen. Sitä ennen huollosta lähtien ollut joka päivä ajossa. Ja huollossahan mm. vaihdettiin tuorevoitelun irronnut letku vahvempaan versioon ja vedettiin fiksummin. Niin mietin vain että voiko pumpussa olla ilmaa tai jotain vastaavaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

A_sentaja

Voi se anturikin olla herkällä siellä säiliössä, jos kerran tietyssä asennossa vain vilkuttaa. Tai sitten johdot ottaa maakosketusta, jolloin valo välkähtelee..se että onko pumpussa ilmaa ei vaikuta tuohon yhtään. Eli joko maavuoto tai anturi oireilee.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

Mobillin 2t mineraali on ainakin tosi savuttavaista, Prismasta 7e/l.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

openflow

Halpaa öljyä tarjoustaloista yms... löytyy. Ostin terpolin(vai terpoil??) öljyä 3â,¬/L. Väriltään sinistä ja vielä itseskoittuvaa. ihan toimivaa ja savua riittää aina elokuva efekteihin asti. Jos halpaa haluaa tässä olisi sellaista...


Pyrres

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 22.09.09 - klo:18:56
Ei lähinnä ihmetyttää kun tehnyt vasta viikonlopun seisonnan jälkeen. Sitä ennen huollosta lähtien ollut joka päivä ajossa. Ja huollossahan mm. vaihdettiin tuorevoitelun irronnut letku vahvempaan versioon ja vedettiin fiksummin. Niin mietin vain että voiko pumpussa olla ilmaa tai jotain vastaavaa.

Kyse oli yksinkertaisesti liian innokkaasta anturista, joka kuulema varsin yleinen noissa. Nooh, pidetään sitten säiliö täynnä. Ja allekirjoitan tuon Mobilin mineraalin huonouden. Ei helvetti sitä savun määrää. Saa nähdä miten saan uuden lukujärjestyksen, selityksenä edellisen turmeltumisen syynä öljysuppilona käyttö  ;D. Ei ollut mitään suppiloa millä kaataa kun tienpäällä lisäsin niin paperista sitten piti suppilo askarrella.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

#36
http://www.youtube.com/watch?v=Ie0gBFLS3yc&NR=1

Kawa H1 1970 malliksi ajalta jolloin öljy ja kumi kärysi tasapäin. Parempi savua kuin hiljaa. Uskottako että tuon on väitetty kulkeneen seitsemällä litralla satasen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Miksipä ei kulkisi, tyhjäkäynnillä varmaan jaksaa kulkea kohtuullista vauhtia ja välitykset sopivan pitkät niin mikä jottei.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

FrozenCorpse

Noita karseesti savuttavia näkee aina joskus ja tulee kyllä ekana mieleen, miten he***tin paljon niitä onkaa rääkätty?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Pyrres

Ei ne välttämättä sen rääkätympiä ole. Kyse on puhtaasti vanhemmasta tekniikasta joka ei polta täysin puhtaasti ja lisänä suuret tehot ja kierrokset sen ajan öljyillä joita tarvittiin suurempia määriä bensan sekaan. Toki joissakin aika tekee tehtäväänsä ja alkaa olemaan löysempi sylinteri mutta suurin osa ihan timmejä mutta savuttavat silti pirusti.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

viisnelonen

#40
Noista 2-T öljyistä ja suomessa myytävästä (Nesteen) 95E bensasta löytyy aiheeseen liittyvää tietoa osoitteesta:     http://www.vmpk.fi/tietoa.html
Suosittelen lukemaan molemmat.Se bensajuttu on monelle uutta !!
Siinä olevaa 5% tenuseosta en kyllä suosittelis 2-T koneen käyttämiseen koska sprii pesee tosi hyvin öljykalvot pois tai ainakin ohentaa niitä. Ja mitä savuttamiseen tulee niin em kokeilussa kaikki synteettiset olivat vähäsavuisimpia. Teboilin synt oil ei ollut mukana mutta uskoisin sen kuuluvan noitten vähäsavuisten joukkoon jos olis mukana ollut.Vertailu ei varmaan täytä kaikkia tieteen vaatimuksia mutta on silti asiallinen. Toivottavast kukaan ei takerru siihen ettei ne olleet skoduja,se on toisarvoinen seikka.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

A_sentaja

Miksi ei käyttäis tenttua,, enskamiehet on kautta aikain talvella pistänyt sitä samassa suhteessa öljyn kanssa tankkiin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

viisnelonen

Joo, kyllä minäkin olen semmosia alle 1% tenuliemiä tuntsaani joskus kauan sitten kaadellut mutta kyllä se tenu sitä voitelua heikentää(Huom 5%)Esim diesel koneissa sen käyttöä ilman lisävoitelua on vältelty jo vuosikymmeniä. Kyllä enskamiehet asian varmaan tietääkin ja pistävät ehkä muutenkin paremman voitelun kuin keskivertoskootteristit. Ja 4-t bensakoneethan ei siitä tentusta ole moksiskaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

FrozenCorpse

Meinasin siis tän päivän mopoja, jotka savuttaa ku vanha tukkoinen kamiina. Yleensä ne on sit niin äärimmilleen rääkättyjä, kun kilvet taivaissa ja äänet karmeita.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

karkulainen

Siis tarkoitat niitä uusenskoja joissa on turbokitin tehari ja villat palanu? Niistä lähtee ääntä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.