Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T tuoreöljyvoitelu

Aloittaja juhsav, 03.09.09 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Jeesikääs. Mitä kakstahtisen öljyä on paras laittaa nestejäähdytteiseen koneeseen?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

karkulainen

Samaa kuin ilmajäähyyn.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Eli se on jatkossa ostettava 4 litrasia Teboilin 2T Bike-kannuja. Kun tuo haukkaa sen puolitoista litraa, niin kahteen täyttöön riittää..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Itselläni on tapana lisäillä sitä öljyä aina sillain "pikku hiljaa" eli harvoin pääsee öljyvalo palamaan tai ei ainakaan tule tilannetta, että öljy on loppumassa, ollaan huitsin nevadassa ja varaöljyä ei ole mukana.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Nyrkkisääntö, joka 3 tankkauksella myös öljyt, niin ei ole hukassa..... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

Vanhalla tiesi kyllä millon on vajausta, kun valo syttyi. Sinne meni se 600ml kerrallaan, niin ei ollut välitöntä vaaraa.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 05.05.10 - klo:10:37
Vanhalla tiesi kyllä millon on vajausta, kun valo syttyi. Sinne meni se 600ml kerrallaan, niin ei ollut välitöntä vaaraa.
Mutta mietippäs jos se valo ei olisi jostakin syystä toiminutkaan.. Tämän vuoksi kannattaa opetella lisäilemään öljyä "aika ajoin".
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pyrres

Mutta sehän tarkistetaan aina käynnistäessä että se toimii  ;). Ainakin omassa se öljyvalo syttyy jos pitää avainta on ja off asennon välillä. Näin siis ohjekirjankin mukaan kuuluu tehdä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

#83
se kertoo mittarissa olevan lampun kuntoa, merkki valo välähtää avainta käännettäessa vaikka koko anturi on pois otettu,itse vaan huomasin tän anturia poistettaessa cpi:stäni  että näin, muut merkit on erikseen!

FrozenCorpse

Noo, mulla on toi ajopäiväkirja jota kirjoittelen tuossa. Sieltä voi katella sitten sopivan lisäyskilometrilukeman, esim 800km välein.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Pyrres

Katos perkule jos noin on, sehän poistaa koko idean tuosta testistä. Tai no ei kokonaan mutta kuitenkin. Noh pitää sitten vaan tyytyä varmistamaan että öljyä on mukana ja että välillä vilkuilee.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

itsellä silloin kun se pumppu vielä toimi >:( niin valo alkoi vilkkua aika ajoissa! ajoin sen verran että valo rupesi palamaan koko aika niin lisätessä meni hieman vajaa litra.

tommi

Derbi Boulevardissa on kaksitoiminen öljyn merkkivalo. Kun laitat virran päälle niin öljyn merkkivalo syttyy, aivan kuten autoissakin. Kun käynnistät niin valo sammuu. En tiedä mihin tuo perustuu kun mitään öljynpainettahan näissä ei ole. Jollain painesysteemillä sen täytyy kuitenkin toimia.

Ja kun säiliöstä alkaa loppumaan öljy niin valo tietenkin syttyy. On aikamoisen idioottivarma systeemi. Mites muilla, esim. pösön omistajat, onko sama systeemi kuin tässä? Kiinalaisissa kaksitahdeissa on tietääkseni pelkästään se anturi öljysäiliössä. Se öljyn merkkivalo ei reagoi mitenkään itse öljypumpun toimintaan kuten tässä Derbissä tekee.

FrozenCorpse

Mulla syttyy käynnistäessä sekä bensa, öljy- että jäähdytysnesteen valo ja sammuvat parin sekunnin päästä. Alkavat palamaan jos öljy/ bensa vähissä ja jäähdytys jos neste ylittää 105c lämmön.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Vespassa (ET) syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu sekunnin kuluttua. Syttyy uudelleen jos öljyä ei ole tai se on vähissä. Piaggioissa (vanhemmissa) syttyy ainoastaan silloin, kun öljyä ei ole tai se on vähissä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.