Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-T tuoreöljyvoitelu

Aloittaja juhsav, 03.09.09 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

Juhana N

#105
Lainaus käyttäjältä: openflow - 24.09.09 - klo:18:09
Halpaa öljyä tarjoustaloista yms... löytyy. Ostin terpolin(vai terpoil??) öljyä 3â,¬/L. Väriltään sinistä ja vielä itseskoittuvaa. ihan toimivaa ja savua riittää aina elokuva efekteihin asti. Jos halpaa haluaa tässä olisi sellaista...

Taroilin tuotetta Polaric 2T tarkoittanet: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=pol285
En ole itse koskaan käyttänyt tuota...markkinoilla ollut niin kauan kuin muistan joten eiköhän sitä joku käyttäne.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 12.02.10 - klo:08:43
Kyllä laadukas synteettinen on aina parempi, kuin "tarjoustalon erikoinen".. Karstoittuminen on vähäisempää, riippuen tietysti ajotavasta ja ajomatkan pituudesta. Omassa pelissä ei pössäyttele, kuin vesihöyryä kylmänä ollessaan, eli liekö tuo poksauttelu sitten muusta johtuvaa..

Tämä se on aina hauskaa, sanopa se laadukas synteettinen öljy. Onko esim. Bel-Ray tai Castrol sitä - voivat toki olla mutta maksavat tuplat siitä mitä vaikkapa Teboil 2T Bike tai Neste 2T Super Racing. Eiköhän nämä Polariksen, Husqvarnan, Jonseredin, ym. valmistajien öljyt ole sen suuren öljy-yhtiön samaa tuotetta. Maksavat vain enemmän eri pullossa. Tietääkseni Husulla tai Pollella ei ole omaa öljynjalostamoa. Tai edes öljylaboratoriota.

Testejä kun ei ole oikein saatavilla lukuunottamatta sitä MK-Lehden testiä vuodelta 1999. Sille kuka ihmetteli niitä hintoja siinä testissä, voin ilmoittaa hyvässä hengessä että vuonna 1999 Suomessa käytettiin valuuttana vielä MARKKOJA (FIM). Ei ollut euroa.

ramba

Otsikon perusteella sopiva paikka..

Elikkäs purin öljypumpun kunnon tarkastamista varten ja putsaamista. Nyt kun sain vihdoin koneen kasaan niin varmasti tuo pumppu pitäisi jotenkin "ilmata" kun on nyt öljystä tyhjänä. Pumpussa ei ole mitään ilmausruuvia.

Pitäisikö vain puristaa ruiskulla molempiin letkuihin öljyä ja ajaa hetki seosbensalla? Vai onko muita niksejä?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: ramba - 10.02.13 - klo:22:19
Otsikon perusteella sopiva paikka..

Elikkäs purin öljypumpun kunnon tarkastamista varten ja putsaamista. Nyt kun sain vihdoin koneen kasaan niin varmasti tuo pumppu pitäisi jotenkin "ilmata" kun on nyt öljystä tyhjänä. Pumpussa ei ole mitään ilmausruuvia.

Pitäisikö vain puristaa ruiskulla molempiin letkuihin öljyä ja ajaa hetki seosbensalla? Vai onko muita niksejä?

Laita seosbensaa tankkiin ja kone käyntii,nyppäset kaasarille menevän tuoreöljyletkun irti ja annat valuttaa niin kauan ettei ilmakuplia ole seassa. Ilma kyllä poistuu sieltä, tuollai olen itse semmoiset ilmannut,missä ei ole ilmaruuvia erikseen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...